Gå til innhold

Man kan bli blind av å få utført leppefiller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest MadameDeRosa
21 timer siden, wintergirl skrev:

Jeg har ikke sagt at kirurger bare gjør kirurgisk arbeid. Men så lenge sykepleiere har autorisasjon til å utføre sånne behandlinger, så tror jeg ikke man bør si at de ikke burde gjøre det. Det finnes både leger og sykepleiere som gjør feil, men det er langt ifra alle. Hadde det vært tilfelle at man må til lege for sånt så burde sykepleiere bli fratatt lisensen sin for å utføre slike type behandlinger, men det har ikke skjedd.

Jeg har aldri sagt at de ikke burde gjøre det. Har selv fått utført fantastisk behandling av kosmetisk sykepleier. 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Jeg har aldri sagt at de ikke burde gjøre det. Har selv fått utført fantastisk behandling av kosmetisk sykepleier. 😉 

 

Hvorfor det maset om å gå til lege da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med deg. Kun fordi medisinutdannelsen er lengre enn sykepleierutdanningen, betyr ikke det at leger er «flinkere» til å sette botox/fillers, enn sykepleiere. Så lenge man har lisens/videreutdannelse og er nøye utdannet/kurset, kjenner ansiktets anatomi, osv. så spiller det liten rolle. 

Hilsen sp :) 

Anonymkode: c5ab8...dae

Min erfaring er at sp ofte er flinkere med lepper😃 De er flinkere med formen enn det menn er, men skal heller ikke her dra alle menn over en kam. Men jeg stoler på at en sykepleier innen faget og med gode referanser vet hva de gjør og gjør en god jobb😊

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
41 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvorfor det maset om å gå til lege da?😊

Som sagt tidligere, så var det ikke det jeg mente, men at kirurger også utfører filler /botox-behandlinger, ikke lune kirurgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, wintergirl said:

Min erfaring er at sp ofte er flinkere med lepper😃 De er flinkere med formen enn det menn er, men skal heller ikke her dra alle menn over en kam. Men jeg stoler på at en sykepleier innen faget og med gode referanser vet hva de gjør og gjør en god jobb😊

Hvorfor snakker du om menn vs. kvinner. Det er da ikke slik at alle sykepleiere er kvinner og alle leger er menn.

Anonymkode: 47632...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig leger med 6 år ++ utdannelse som gidder å drive med leppeinjeksjoner??    Aldri hørt om leger i Norge som driver med dette.   Hvorfor i all verden skulle de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.9.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Indeed, dermal fillers have already led to 98 reported cases of blindness (Beleznay et al., 2015).

Og dette var bare frem til 2015. Mange andre har sikkert vært uheldige innen fra 2016-2019 .. Jeg hadde aldri tatt sjansen uansett, de vet for lite. Og man ser så mye bedre ut uten. 

Anonymkode: 44f2c...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

 Hvorfor i all verden skulle de det?

Penger? 

Anonymkode: 39c3a...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette var bare frem til 2015. Mange andre har sikkert vært uheldige innen fra 2016-2019 .. Jeg hadde aldri tatt sjansen uansett, de vet for lite. Og man ser så mye bedre ut uten. 

 

48 nye saker mellom jan. 2015 til sep 2018.

Men 48 av hvor mange?

ti tusen, hundretusen, million, ti millioner?

 

Anonymkode: 39c3a...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det ikke typisk. Kroppen må reagere negativt. Irriterende hvor naturen kjemper for at det stygge skal frem hele tiden. Rynkene skal være med vettu. Selvfølgelig er jeg for å ødelegge slik naturen har skapt oss. Kvinner eldes innmari dårlig. Runkete allerede ved 30

Anonymkode: 9b335...f54

Jeg er 30...ingen rynker enda, det same goes for noen venninner jeg har...ser ut som 24 hele gjengen...alt avhenger vel av hva slags diett, og mat man putter i seg. Mat med mye tilsetningstoffer og prossesert mat er no-no. Mange eldes faktisk av kaffe. Da jeg slutta med kaffe kunne jeg ikke tro mine egne øyne hvor mye yngre jeg så ut etter 3 måneder. Mange heller i seg for mye sprit i mnd også. Bedre velge annen alkohol.

Anonymkode: 3443d...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at i andre land, deriblant USA er det ikke samme krav til hvem som får utføre denne type behandlinger. Dermed vil risikoen for dårlig resultat og skader være mye større. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du om menn vs. kvinner. Det er da ikke slik at alle sykepleiere er kvinner og alle leger er menn.

Anonymkode: 47632...1e5

Fordi kvinner generelt vet best hva kvinner liker. Som menn vet best hva menn liker .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter i haken og har gjort det i 9 år. Har vært obs på dette med alvorlige konsekvenser i kanskje 3 år nå, så gikk lenge uten å bli informert om det. 2 leger og spesialist innen filler og rynkebehandling har sagt at det ikke går an å bli blind f eks når jeg setter der. Arteriene som går gjennom ansiktet ligger på sida halsen og går opp langs nesa på begge sider. De har også sagt at om en av de små årene skulle bli klemt av vil det danne seg nye blodkar. 

Har likevel sett bilde på insta av en dame som fikk truffet ei åre i haken og da blir gulvet i munnen og tunga påvirket. Så det er ekkelt å tenke på, men når jeg setter gjør de det veldig forsiktig og tar veldig små doser av gangen. Ikke bare trøkke alt inn på et sted. 

Anonymkode: 37997...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, wintergirl said:

Fordi kvinner generelt vet best hva kvinner liker. Som menn vet best hva menn liker .

Joda, men du skrev jo at sykepleiere er flinkere enn menn. Og sykepleiere er ikke nødvendigvis kvinner.

Til dere som har greie på dette, hvorfor tar man filler i haka? Har det noe med form eller rynker å gjøre? :klo:

Anonymkode: 47632...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men du skrev jo at sykepleiere er flinkere enn menn. Og sykepleiere er ikke nødvendigvis kvinner.

Til dere som har greie på dette, hvorfor tar man filler i haka? Har det noe med form eller rynker å gjøre? :klo:

Anonymkode: 47632...1e5

Kvinnelige sykepleiere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...