Gå til innhold

Sminke årsaken til at kvinner får fortere dårlig hud en menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke meg du spurt men svarer likevel. mye sminker inneholder kreftfremkallende stoffer, pluss allergifremkallende. Trodde alle visste dette?? finner masse om det på nett. 

Anonymkode: 6f96c...b44

"Du finner masse om dette på nett" er ikke å henvise til forskning. 

Anonymkode: e1aae...f6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt foundation daglig siden slutten av tenårene (joda, noen dager uten innimellom) samt alltid noe øyensminke. Jeg er 39 og har mindre rynker en de fleste på min alder, og huden er stram og glatt. 

Anonymkode: dcd12...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner som bruker foundation, pudder, blush, contour etc får jo ikke brukt solkrem effektivt?

Man må jo smøre på solkrem i ansiktet hver andre-tredje time for å opprettholde effekt, og det er umulig å smøre på solkrem over sminken uten å ødelegge alt. 

Jeg måtte slutte med all form for sminke i ansiktet utenom øyesminke på sommeren pga jeg har en hudsykdom som gjør at jeg må være veldig nøye med solkrem. Jeg prøvde solkrem i pudderform for å legge over sminken osv, men det så ikke bra ut etter mange nye lag gjennom dagen. Jeg leste også at pulver ikke er like effektivt som krem. 

Så, hvis de fleste kvinner tror at spf15 i foundation påført én gang om dagen er god nok beskyttelse for mange timer i sola så er det kanskje ikke så rart at det kan bli raskere og mer rynker? 

Dog har jeg inntrykk av at mange menn ikke er like nøye på solkrem som kvinner, så skulle kanskje jevnet seg ut på rynkefronten mellom kjønnene uansett. 

Anonymkode: ae379...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et ekte unntak. 

Jeg lurte på hvordan folk ville oppføre seg om de ikke får noe ‘gratis’ lenger. Som å se noen bli helt gal fordi narkis-supplyen går tom. Og det skal jeg liksom respektere .....

Vil ikke leve i dette samfunnet lenger. 

Anonymkode: 00f88...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er et ekte unntak. 

Jeg lurte på hvordan folk ville oppføre seg om de ikke får noe ‘gratis’ lenger. Som å se noen bli helt gal fordi narkis-supplyen går tom. Og det skal jeg liksom respektere .....

Vil ikke leve i dette samfunnet lenger. 

Anonymkode: 00f88...eed

Hva i huleste snakker du om? 

Anonymkode: e1aae...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Du finner masse om dette på nett" er ikke å henvise til forskning. 

Anonymkode: e1aae...f6f

https://www.framtiden.no/aktuelt/miljogifter/miljogiftig-sminke-–-vi-smorer-miljogift-rett-i-ansiktet.html   utdrag: 

Selv om ingen av produktene bryter dagens norske grenseverdier, vil en tredjedel av produktene Framtiden i våre har testet bli forbudt i EU når nye grenseverdier trer i kraft fra 2020 

– Testens versting er Cliniques fundation, som faktisk inneholder 100 ganger mer fluorkarboner enn hva som blir tillat med de nye grenseverdiene i EU. Til sammenligning er det åtte ganger mer enn det høyeste nivået man har testet i brannskum. Det er ganske utrolig at vi smører denne blandingen rett på huden.

https://www.dinside.no/fritid/na-forbys-flere-farlige-stoffer-i-saper-og-kosmetikk/70483470

Kan fint finne flere om du vil

 

Anonymkode: 6f96c...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke beskytter mer mot solskader enn å ikke ha noe på huden, så det stemmer overhodet ikke.

Anonymkode: 64fcc...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...