Gå til innhold

Sminke årsaken til at kvinner får fortere dårlig hud en menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså , mange menn har dype rynker, løs hud og furer etter acne fra tenårene. Skjønner ikke hva dere ser jeg. Noen har din hud også såklart, men sånn er det med kvinner også. Noen har glatt hud, mens noen har mer rynker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.9.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg kjøpte flakslodd i går. Dama spurte om jeg virkelig var 18. Jeg er 31. Bruker aldri sminke :) 

Anonymkode: 00216...16f

Jeg bruker sminke hver dag, og jeg blir også spurt om legitimasjon hele tiden. Er 29. Så tror ikke sminke har noe å si, du!

Anonymkode: b63b2...ace

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hjertefisk skrev:

Tror heller det har noe med hva slags forventinger man har til kvinner nå for tiden.
Menn slipper fortere unna et rufsete utseende. Rynker, porer, arr er bare kult. Kvinner skal helst ha porselenshud og har de ikke det så er det noe galt.
Mye sminke nå for tiden inneholder ingredienser som pleier huden, som f.eks solfaktor, salicylsyre og hyaluronsyre.

Hva slags produkter har salicylsyre og hyaluronsyrer?

Anonymkode: e1d30...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mye om ulike skjønnhetsideal for menn og kvinner og. Kvinner er penest med glatt og stram hud, menn regnes som mest tiltrekkende med et røffere utseende. 

Anonymkode: 200a3...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags produkter har salicylsyre og hyaluronsyrer?

Anonymkode: e1d30...474

BB creamene til Maybelline blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Hvilke damer snakker dere om? Alle eldre menn rundt meg har styggere hud enn kvinner på samme alder.

Anonymkode: 5f312...1aa

Samme her 😒

Anonymkode: 26b2b...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Kvinner pleier huden sin mer enn menn. Spesielt kvinner som bruker sminke, fordi de har med årene lært at sminken kun ligger fint på ren og pen hud. 

Men les deg opp på hormoner du. Menn har blant annet en fetere hudtype pga testosteron, den oljen smører huden. Kjempegunstig mot rynker. 

Hvor og hvor mye rynker man har varierer fra person til person, og mellom kjønn 😊

Anonymkode: 96113...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Neppe. Det har nok mer å gjøre med at menn sitt testosteronnivå holder seg høyt lenger enn kvinners østrogennivå gjør. I tillegg hjelper det veldig å ha tykk hud, og menn har tykkere hud enn kvinner. 

Anonymkode: e1aae...f6f

Så du mener, helt oppriktig, at å påføre ansiktet produkter med kjemiske stoffer som for flere tiår siden bla forbudt i husmaling(!) ikke spiller inn? :klo:

Vi vet, og har visst lenge, at vanlig sminke er helseskadelig. Det innbefatter aldring. 

Tynn hud er kanskje en detalj av betydning om du stiller en mann ved siden av en kvinne. Men om du stiller to kvinner ved siden av hverandre vil dette med kjemikalie-eksponering være en overveldende faktor. Fordi kvinner som sminker seg, bruker hudkrem, kommersiell sjampo og balsam og hårspray og kanskje topper det hele med parfyme, sminkefjerner, neglelakk, neglelakkfjerner og kanskje oppå det hele velger å vakse huset mer enn menn med stoffer som både er i vanlig salg og som er anbefalt å ikke bruke? De utsetter seg for en påvirkning som i arbeidslivet med utmerket grunn ville utløst bruk av friskluftsmaske og vernekær.

Hvordan alt dette måler seg vs 30 sigaretter om dagen, feks? Hvem vet. kanskje mer eller mindre likt?

Anonymkode: 0a5fc...f9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en klassisk "jeg mener noe, og så kommer jeg opp med teorier for å fremme det jeg liker eller svekke det jeg misliker, heller enn å spørre fagfolk eller finne ut om der finnes kunnskap om temaet."

Ut fra teorien skjønner jeg at TS ikke synes noe særlig om at noen kvinner bruker sminke. 

Du har fått gode faktabaserte svar angående tykkere hud, testosteron, kollagen. Tror også jeg har lest at barbering kan ha en peelende effekt. 

Noen svakheter i teorien din som du lett kunne kommet på selv uten kunnskap:

- det er sannsynlig at kvinner med genetisk bra hud bruker mindre sminke på grunn av dette, og omvendt

- det er store variasjoner i hud blant kvinner som bruker sminke og kvinner som ikke bruker sminke. Kvinner på landet bruker generelt mindre sminke enn kvinner i byen, uten at bønder er kjent for å ha bedre hud. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bedre hud etter at jeg droppet alskens renseprodukter og alt annet industrien påstår at vi kvinner trenger. Samt sjelden sminke og kremer. Nå får huden ro.

Anonymkode: 87bfb...47e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 12.56, Kvelertak skrev:

Kan være det ja. De som dynker seg i sminke får nok mer rynker enn de som sjelden/aldri sminker seg. Det er ikke bra for huden det som er i sminken. Samme med de som soler seg veldig mye og solarium er jo absolutt ikke bra for huden. Det viktigste er å bruke solkrem!! og annen krem med solfaktor. Ikke minst rense bort sminken før du legger deg! 

Solkremer inneholder i stor grad de samme stoffene som sminke og annen hudpleie. Det er ikke noen verre stoffer i sminke enn i andre produkter (så fremt man ikke kjøper billig sminke fra Ebay eller lignende).

Som flere her har fått med seg, så er det hormoner og hydtype som bestemmer hvor lenge man får beholde en fast hud uten rynker. Menn har tykkere hudtype som produserer mer fettstoffer og har mer kollagen, og får mye senere rynker enn kvinner. Når menn først får rynker, gjør den tykke huden at de får dypere rynker enn kvinner.
De som har fet hud vil på samme måte få rynker senere enn dem med tørr hud. Det er også bevist at mennesker som har dårlig psyke eller er mye stresset får dårligere hud, og at bymennesker lettere får misfarget og rynkete hud på grunn av luftforurensingen.

Så lenge man ikke overdriver bruk av sminke og er nøye med rengjøring og god hudpleie tilpasset hudtypen man har, så er det ikke noe som tilsier at man får fortere rynker av å bruke sminke.

Anonymkode: c4b2f...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Sminke inneholder gjerne også kreftfremkallende stoffer, på samme måte som all body lotion og smøreri kvinner bruker mye av

Anonymkode: 01fd7...07e

Jeg bruker bare rene såper og kremer uten noe nasty shit i 

Anonymkode: f643d...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ikke bedre hud, vi har bare mindre krav til dem. De fleste menn bruker aldri fuktighetskrem eller SPF (uten om på ferie eller strand)

Anonymkode: e1db7...215

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener, helt oppriktig, at å påføre ansiktet produkter med kjemiske stoffer som for flere tiår siden bla forbudt i husmaling(!) ikke spiller inn? :klo:

Vi vet, og har visst lenge, at vanlig sminke er helseskadelig. Det innbefatter aldring. 

Tynn hud er kanskje en detalj av betydning om du stiller en mann ved siden av en kvinne. Men om du stiller to kvinner ved siden av hverandre vil dette med kjemikalie-eksponering være en overveldende faktor. Fordi kvinner som sminker seg, bruker hudkrem, kommersiell sjampo og balsam og hårspray og kanskje topper det hele med parfyme, sminkefjerner, neglelakk, neglelakkfjerner og kanskje oppå det hele velger å vakse huset mer enn menn med stoffer som både er i vanlig salg og som er anbefalt å ikke bruke? De utsetter seg for en påvirkning som i arbeidslivet med utmerket grunn ville utløst bruk av friskluftsmaske og vernekær.

Hvordan alt dette måler seg vs 30 sigaretter om dagen, feks? Hvem vet. kanskje mer eller mindre likt?

Anonymkode: 0a5fc...f9a

Kan du vise til forskning som støtter utsagnet din om at "vi lenge har visst at sminke er helseskadelig"? Hvilke kjemikalier er det her snakk om? 

Anonymkode: e1aae...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til forskning som støtter utsagnet din om at "vi lenge har visst at sminke er helseskadelig"? Hvilke kjemikalier er det her snakk om? 

Anonymkode: e1aae...f6f

ikke meg du spurt men svarer likevel. mye sminker inneholder kreftfremkallende stoffer, pluss allergifremkallende. Trodde alle visste dette?? finner masse om det på nett. 

Anonymkode: 6f96c...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns ikke at menn har bedre hud enn kvinner, jevnt over. Men det å bruke masse sminke hver dag er helt klart ikke så lurt. Ser på disse "beauty vloggers" på youtube, og har ofte reagert på at de har så dårlig hud før de legger de 9 lagene med sminke. Ikke nødvendigvis mer rynkete, men rødmusset og betent hud. Feks: image.png.e6c7d77301616bdb3831aad7c8dfb17e.png

Anonymkode: 99241...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fin hud, og tror det er en kombinasjon av dagkrem med solfaktor, forsiktig med sol i ansiktet, røyker ikke, mye vann, grønnsaker og frukt. Yoga - hodet «under» brystet, lite bekymringer så jeg har få søvnløse netter. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg, kombineres dette med røyking og overdreven soling, da er dette en sikker måte å gå en svært tidlig rynketilværelser på.

Sammen med miljøer ved NTNU, har jeg utviklet patentert teknologi for neokollagenose (foryngelse av huden), som igjen gir strekk i huden og fjerner rynker.

Dette er den fremtidige ungdomskilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, DominantHr skrev:

I tillegg, kombineres dette med røyking og overdreven soling, da er dette en sikker måte å gå en svært tidlig rynketilværelser på.

Sammen med miljøer ved NTNU, har jeg utviklet patentert teknologi for neokollagenose (foryngelse av huden), som igjen gir strekk i huden og fjerner rynker.

Dette er den fremtidige ungdomskilden.

???

Anonymkode: e1d30...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...