Gå til innhold

Sminke årsaken til at kvinner får fortere dårlig hud en menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Særlig rundt øynene. Ikke sminken i seg selv, men jeg tenker på når de vasker av seg. Det sliter jo på huden og mye mascara renner ned og setter seg under øynene og er vanskeligere å få bort.

Anonymkode: 4289d...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muligens. Men så kan jo sminke inneholde SPF og det kan beskytte mot hudskader i fremtiden.

 

Men jeg merker nok en tendens til at folk som ikke har brukt mye sminke generelt holder seg bedre i årene.

Anonymkode: 5cdf2...72c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok denne overdrevne solingen, både ute og i solarium, spiller en større rolle.

Men mye sminke, der huden ikke får puste, er jo selvfølgelig heller ikke bra.

Anonymkode: 909e6...df4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg. Har sluttet med sminke fast. Bruker det bare hvis det er noe spesielt selskap og på julaften. 

Anonymkode: 0e006...b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok denne overdrevne solingen, både ute og i solarium, spiller en større rolle.

Men mye sminke, der huden ikke får puste, er jo selvfølgelig heller ikke bra.

Anonymkode: 909e6...df4

Folk driver med det enda? o.O

Anonymkode: 5cdf2...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neppe. Det har nok mer å gjøre med at menn sitt testosteronnivå holder seg høyt lenger enn kvinners østrogennivå gjør. I tillegg hjelper det veldig å ha tykk hud, og menn har tykkere hud enn kvinner. 

Anonymkode: e1aae...f6f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg kjøpte flakslodd i går. Dama spurte om jeg virkelig var 18. Jeg er 31. Bruker aldri sminke :) 

Anonymkode: 00216...16f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg kjøpte flakslodd i går. Dama spurte om jeg virkelig var 18. Jeg er 31. Bruker aldri sminke :) 

Anonymkode: 00216...16f

Flaks for deg.

Anonymkode: 839f2...6d5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg kjøpte flakslodd i går. Dama spurte om jeg virkelig var 18. Jeg er 31. Bruker aldri sminke :) 

Anonymkode: 00216...16f

Ah, det klassiske "Jeg ser ung ut for alderen!:)"-innlegget. Aldri en tråd om aldring uten. 

Anonymkode: e1aae...f6f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det ja. De som dynker seg i sminke får nok mer rynker enn de som sjelden/aldri sminker seg. Det er ikke bra for huden det som er i sminken. Samme med de som soler seg veldig mye og solarium er jo absolutt ikke bra for huden. Det viktigste er å bruke solkrem!! og annen krem med solfaktor. Ikke minst rense bort sminken før du legger deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har tynnere hud, derfor får de raskere rynker. Ikke verre enn det

Anonymkode: 200a3...f10

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke damer snakker dere om? Alle eldre menn rundt meg har styggere hud enn kvinner på samme alder.

Anonymkode: 5f312...1aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Menns hud er sterkere enn kvinners fordi de mannlige kjønnshormonene, testosteron, øker produksjonen av kollagen, og det er dette som gir styrke til huden. I gjennomsnitt er faktisk huden deres 25 prosent tykkere enn kvinners, og det er derfor de ofte har fast hud til tross for at de er oppe i årene.

Anonymkode: d9001...34f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ofte menn har dypere og flere rynker enn kvinner jeg🤔 Det varierer selvfølgelig, men stort sett har jeg den oppfatningen. Har tenkt at det kanskje skyldes at kvinner er flinkere til å bruke solbriller..? 

Anonymkode: 285b3...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Kvinner har tynnere hud, derfor får de raskere rynker. Ikke verre enn det

Anonymkode: 200a3...f10

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ofte menn har dypere og flere rynker enn kvinner jeg🤔 Det varierer selvfølgelig, men stort sett har jeg den oppfatningen. Har tenkt at det kanskje skyldes at kvinner er flinkere til å bruke solbriller..? 

Anonymkode: 285b3...2e6

Samme har jeg merket meg. Kvinner er mye flinkere til å ta vare på huden sin. Det med at menn har tykkere hud kan slå uheldig ut på den måten at de får dypere rynker igjen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/6/2019 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Muligens. Men så kan jo sminke inneholde SPF og det kan beskytte mot hudskader i fremtiden.

 

Men jeg merker nok en tendens til at folk som ikke har brukt mye sminke generelt holder seg bedre i årene.

Anonymkode: 5cdf2...72c

Sminke inneholder gjerne også kreftfremkallende stoffer, på samme måte som all body lotion og smøreri kvinner bruker mye av

Anonymkode: 01fd7...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det har noe med hva slags forventinger man har til kvinner nå for tiden.
Menn slipper fortere unna et rufsete utseende. Rynker, porer, arr er bare kult. Kvinner skal helst ha porselenshud og har de ikke det så er det noe galt.
Mye sminke nå for tiden inneholder ingredienser som pleier huden, som f.eks solfaktor, salicylsyre og hyaluronsyre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Særlig rundt øynene. Ikke sminken i seg selv, men jeg tenker på når de vasker av seg. Det sliter jo på huden og mye mascara renner ned og setter seg under øynene og er vanskeligere å få bort.

Anonymkode: 4289d...f7e

Fordi det går du og tenker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...