Gå til innhold

Ble stoppet av en trafikkdirigent i går i det sentrale østlandet, ble holdt der i over en (1) time!!! Har de virkelig lov til dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg ble stoppet av en dirigent i går i over en (1) hel time! Har de lov å holde trafikken så lenge uten å skilte opp omkjøringsveier? Hadde aldri kjørt der om jeg hadde vist dette, de skiltet heller ikke opp noe før rett før der dirigenten sto. Hadde kjørt en annen vei som er 12 minutter lenger om jeg hadde vist dette, hvor kan jeg sende en klage? Statens vegvesen, politiet eller andre?? 

Jrg kan ikke fatte og begripe at dette er lovlig, så dette må få følger!

Anonymkode: 9f037...270

Skrevet

Hva er en trafikkdirigent? 

Skrevet

Hva var grunnen da? Om det f eks har gått et ras eller at det er fare for at det skjer, har skjedd en ulykke eller det er farlig av andre grunner så må de jo stoppe trafikken. 

Det kan ta litt tid å få omdirigert til annen vei. Har selv opplevd å vente i flere timer. Men det er jo for vår sikkerhet. 

Irriterende ja., men ro deg ned litt. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Anne 69 skrev:

En som dirigerer trafikken....

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva var grunnen da? Om det f eks har gått et ras eller at det er fare for at det skjer, har skjedd en ulykke eller det er farlig av andre grunner så må de jo stoppe trafikken. 

Det kan ta litt tid å få omdirigert til annen vei. Har selv opplevd å vente i flere timer. Men det er jo for vår sikkerhet. 

Irriterende ja., men ro deg ned litt. 

Vet ikke hvorfor, vedkommende sa ikke noe tross mange sure bilister som kom bort til han også laaaangt bak i køen. Sa bare at vi måtte være tolmodige så kommer vi igjennom etterhvert! Ikke noe annet enn det!

Skrevet

Har jobbet som dette og ja de har lov. Det er ikke dirigenten som har ansvaret for å gi beskjed om omkjøring/skilte dette. Det er vegvesenet. Jeg fikk selv kjeft av en sint bilist en gang fordi jeg stod et sted det var vanseklig for å store kjøretøy å evt snu. Rett opp bakken var nemlig en stor snuplass. Selv jeg ble irritert for at vegvesenet hadde satt opp skilt der jeg skulle stå. Jeg visste ikke engang om den store plassen. 

En annen gang delte jeg ut skjema for kolonnekjøring. Når kollonnene skulle kjøre for at de skulle rekke ferger osv. Jeg ba dem pent om å komme i tiden neste gang og at de kunne få oversikt over avgang. Vegvesenet kan gjøre en bedre jobb der. Dirigentene vet ikke mer enn hvor de skal stå. 

Anonymkode: 3ef73...a67

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ble stoppet av en dirigent i går i over en (1) hel time! Har de lov å holde trafikken så lenge uten å skilte opp omkjøringsveier? Hadde aldri kjørt der om jeg hadde vist dette, de skiltet heller ikke opp noe før rett før der dirigenten sto. Hadde kjørt en annen vei som er 12 minutter lenger om jeg hadde vist dette, hvor kan jeg sende en klage? Statens vegvesen, politiet eller andre?? 

:klo: 

Du vet intet om dine egne plikter, null og niks om hvordan samfunnet fungerer, og har ingen begrep om din egen (fullstendig fraværende) viktighet, men du er sikker på at dette må være ulovlig, bare fordi det var littegranne upraktisk for deg å stå der en kort time..? Helt oppriktig? :hoho: 

Foreslår, Ts, på at du fokuserer på noe viktig her i livet. Og at du først som sist aksepterer at du er fullstendig uten betydning. Skal du fortsette å være et sånt skjørt snøflak så blir livet fryktelig motbakke for deg.

Anonymkode: 6601d...787

• Liker 3
Skrevet

Det bygges og ordnes. Da må de som kommer vente. Og ja, jeg har stått i en tunnel i over en time. Hadde heldigvis vært å handlet for var sulten. Brødbiter med tubeost på dashbordet = middag. Tenker det er flaks jeg ikke måtte på do. Det var en lang tunnel. 

Anonymkode: f6c4e...235

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet som dette og ja de har lov. Det er ikke dirigenten som har ansvaret for å gi beskjed om omkjøring/skilte dette. Det er vegvesenet. Jeg fikk selv kjeft av en sint bilist en gang fordi jeg stod et sted det var vanseklig for å store kjøretøy å evt snu. Rett opp bakken var nemlig en stor snuplass. Selv jeg ble irritert for at vegvesenet hadde satt opp skilt der jeg skulle stå. Jeg visste ikke engang om den store plassen. 

En annen gang delte jeg ut skjema for kolonnekjøring. Når kollonnene skulle kjøre for at de skulle rekke ferger osv. Jeg ba dem pent om å komme i tiden neste gang og at de kunne få oversikt over avgang. Vegvesenet kan gjøre en bedre jobb der. Dirigentene vet ikke mer enn hvor de skal stå. 

Anonymkode: 3ef73...a67

De skal jo gi informasjon når vi bilister spør om hvor lenge det vil ta, hadde han sakt over en time så hadde jeg og 99% av de andre bilistene snudd og kjørt de 12 minuttene lenger. Han gjorde ikke jobben han er satt til å gjøre

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo: 

Du vet intet om dine egne plikter, null og niks om hvordan samfunnet fungerer, og har ingen begrep om din egen (fullstendig fraværende) viktighet, men du er sikker på at dette må være ulovlig, bare fordi det var littegranne upraktisk for deg å stå der en kort time..? Helt oppriktig? :hoho: 

Foreslår, Ts, på at du fokuserer på noe viktig her i livet. Og at du først som sist aksepterer at du er fullstendig uten betydning. Skal du fortsette å være et sånt skjørt snøflak så blir livet fryktelig motbakke for deg.

Anonymkode: 6601d...787

1 time er ikke lenge????????????? Har aldri klaget på de tidligere når jeg har stått i rundt 10 minutter med over 1 time er altfor lenge!!!!

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Anne 69 skrev:

Ligger ikke det i ordet?

Anonymkode: 295ef...75c

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bygges og ordnes. Da må de som kommer vente. Og ja, jeg har stått i en tunnel i over en time. Hadde heldigvis vært å handlet for var sulten. Brødbiter med tubeost på dashbordet = middag. Tenker det er flaks jeg ikke måtte på do. Det var en lang tunnel. 

Anonymkode: f6c4e...235

Stoppet de dere inne i en tunell?? Hvor er hms i det? Hva om en bil begynner og brenne eller andre ting skjer? De skulle stoppet trafikken før tunellen i såfall, tragisk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stoppet de dere inne i en tunell?? Hvor er hms i det? Hva om en bil begynner og brenne eller andre ting skjer? De skulle stoppet trafikken før tunellen i såfall, tragisk.

Jeg og flere andre ventet i en tunnel flere timer en gang. Det hadde skjedd ulykke men vi var inne i tunellen før de fikk stengt den. Sånt kan skje men ikke ofte. 

Anonymkode: a4607...8fb

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å stå mange timer i en tunnel ved fjelloverganger f eks. Har selv stått utallige ganger (mange timer enkelte ganger) i tunnel ved Haukeli når det er kolonnekjøring (eller er midlertidig stengt) der. Helt vanlig, og noe man må regne med kan skje. Derfor tar man med seg varme klær, mat og drikke når man kjører på slike steder.

Og det kan skje andre steder også...

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi begynne med nok en tråd om dette? Har den forrige tråden din dødd ut nå?

• Liker 1
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og flere andre ventet i en tunnel flere timer en gang. Det hadde skjedd ulykke men vi var inne i tunellen før de fikk stengt den. Sånt kan skje men ikke ofte. 

Men det som var bittelitt frustrerende var at polititet hele tiden sa at det var like før det kunne kjøres igjen, selv om det tok flere timer. Kunne sagt det var vanskelig å si hvor lang tid det ville ta. Men alle tok det pent, sto utenfor bilene og pratet eller satt i bilen med musikk. Ingen led noen nød på noen måte.

• Liker 1
Skrevet

"Stopp loss" er et nyttig konsept i mange sammenhenger. I dette tilfellet kunne du bestemt deg for at hvis du ble stående i f.eks. 20 minutter og ikke fikk mer informasjon så ville du snudd og kjørt den andre veien. I verste fall ville du brukt 12 minutter ekstra.

Anonymkode: 988a8...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...