Gå til innhold

Hva tenker du om folk som absolutt skal inspisere alle brød i matbutikken før de velger det de skal ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare brød, folk har en tendens til å bruke lang tid på å velge alt? Irriterer meg grenseløst, sikkert mer enn det burde.

Anonymkode: cb60e...1cd

Hvorfor irriterer det deg? Jeg er kjempetreig på butikken, men har det helt kjempemessig med det. Grunnen til at jeg bruker en evighet er at jeg tar svært beviste valg i forhold til pris og kvalitet og fordi jeg er nyskjerrig på og glad i mat. Mye av tiden jeg bruker i matbutikken er egentlig bare rekognisering etter gode priser og nye produkter. 

(Klemmer forøvrig ikke på mat, fordi det ødelegger maten. Frukt rotner jo i det punktet der de har fått et støtt av f.eks klemmende fingre. Brød blir heldigvis ikke ødelagt av at noen klemmer på dem.)

Anonymkode: df40d...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang jeg var treig på butikken og hadde et ekstremt behov for å være ‘treig’. Folk er jo så jævla treige, noen ganger må jeg også være treig.

Da var det visst en sånn hemmelig person inne i butikken som ‘fulgte’ med. Hun kom løpende etter meg da jeg var ferdig med å handle for å sjekke posen, vesken osv. Jeg ble sint og tok kontakt med sjefen. 

Så etter dette har jeg funnet ut at 

å slappe av = å bli fulgt med på

jeg så jo at hun alltid var i nærheten av meg og tenkte at hun var litt tilbakestående eller noe, stakkar. Skulle jeg liksom blikke henne for å få henne til å gå vekk? Jeg trodde jo at hun var en idiot.. altså, ikke mitt ansvar. 

Slike ting skjer med meg relativt ofte. 

Ofte tenker jeg at det er folk som ikke passer inn i jobben og som føler de må mestre noe. Da går de etter hun som ikke passer på. Hvorfor skal jeg passe på når jeg bor i verdens beste land... 

Anonymkode: bbdd1...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn, men jeg stikker ikke nesa ned i brødet da. Jeg er litt sær ang skorpen, jeg liker den så lys som mulig😄

Anonymkode: 31fd1...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånne som følger etter meg i butikker. Går langt bak og følger med, kommer bak meg i køen. Det er også på gaten og noen i biler bak meg, kjører sakte forbi om kvelden og følger med

Anonymkode: be6f2...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Det skal klemmes på alle brød, posene skal åpnes for å kunne ta hvert enkelt brød nøye i øyesyn, det også gjerne luktes på brødene.

Anonymkode: e9282...8a2

Har jeg ALDRI sett!

Og jeg er snart 50, og er på butikken (og er innom flere butikker i uka) nesten hver dag...

Anonymkode: e5754...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg sjekker frukt og grønt, men når det kommer til brød tar jeg bare det jeg pleier å ta.. Hvis de er utsolgt for "mitt" hender det seg jeg leser litt på innpakningen før jeg bestemmer meg for et annet, men der går grensa.. 

Anonymkode: c5f1f...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre de står i veien for meg, legge jeg sjelden merke til hva andre gjør i butikken. Om de ikke har noe bedre å gjøre enn å bruke en halvtime på å velge seg et brød så værsågod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Ja, Tusen år i fengsel til de som bruker noen minutter på å velge brød i butikken..  🙄

Har du virkelig ikke annet å bruke tiden din på enn dette?

Tror jeg skal bruke dobbelt så lang tid neste gang og se om det kommer en tråd om det etterpå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, theTitanic said:

Ja, Tusen år i fengsel til de som bruker noen minutter på å velge brød i butikken..  🙄

 

Det er grisete og ekkelt å lukte og klemme på alle brød. 

Anonymkode: e9282...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er grisete og ekkelt å lukte og klemme på alle brød. 

Anonymkode: e9282...8a2

Hvordan er det grisete å lukte på noe?

Anonymkode: ed3c8...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det grisete å lukte på noe?

Anonymkode: ed3c8...74a

Du syntes det er helt kurant å stikke nesa borti noe andre skal spise?

Anonymkode: e9282...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du syntes det er helt kurant å stikke nesa borti noe andre skal spise?

Anonymkode: e9282...8a2

Ja, så lenge jeg ikke berører brødet med nesa så synes jeg absolutt det er kurant ja. Hvordan kan det være grisete?

Anonymkode: ed3c8...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett at noen gjør dette jeg. Ja, noen ser på forskjellige brød før de velger, helt greit. 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man skal gå å irritere seg over sånne ting? 🙄 

Anonymkode: d191d...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er grisete og ekkelt å lukte og klemme på alle brød. 

Anonymkode: e9282...8a2

Klemme utenpå posen må være lov. Folk vil se at det ikke er en murstein de kjøper sikkert. Jeg har klemt på brød. Noen brød er jo bare luft og det vil man heller ikke ha. Lukte bør det ikke være behov for, men noen har vel det behovet også. 

Men hva folk gjør i butikken må du nesten la gå. Varene er ikke dine før du har kjøpt dem, og tror du alle mennesker har en aura av dødelige parasitter i en sirkel rundt seg så må du ta tak i bakteriefobien din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syntes det er helt kurant å stikke nesa borti noe andre skal spise?

Anonymkode: e9282...8a2

Det er vel ingen som dytter brødet langt opp i nesa.

Jeg klemmer også på brødet - utenpå posen, fordi jeg vil prøve å unngå de brødene som har ligget i butikken hele dagen, og på den måten få ferskest mulig brød.

Anonymkode: 01537...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, så lenge jeg ikke berører brødet med nesa så synes jeg absolutt det er kurant ja. Hvordan kan det være grisete?

Anonymkode: ed3c8...74a

Å stikke nesa ned i brødposen har jeg ikke noe til overs for.

Anonymkode: e9282...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å stikke nesa ned i brødposen har jeg ikke noe til overs for.

Anonymkode: e9282...8a2

Nei vel, men da får du velge et annet brød enn det jeg har luktet på da. Jeg kommer ikke til å slutte med det, jeg gjør ikke noe galt eller uhygienisk.

Anonymkode: ed3c8...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei vel, men da får du velge et annet brød enn det jeg har luktet på da. Jeg kommer ikke til å slutte med det, jeg gjør ikke noe galt eller uhygienisk.

Anonymkode: ed3c8...74a

Du bør gå i deg selv.

Anonymkode: e9282...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør gå i deg selv.

Anonymkode: e9282...8a2

Hvorfor det?

Fordi jeg gjør noe du ikke liker når jeg lukter på brød, eller fordi jeg var spydig?

Anonymkode: ed3c8...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...