Gå til innhold

Hva lager du til middag når du skal ha gjester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulempen med å bli voksen. Man blir bare gitt fancy mat og det er forventet at man skal lage fancy mat og like fancy mat. Ødelegger gleden ved å møtes. 

Anonymkode: f54ca...2c9

Det er jo nevnt mye over her som ikke er spesielt fancy? Ts ba jo om innspill på hva folk pleier å lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvem som kommer, hva anledningen er og hvilken sesong det er. Liker som regel å servere husmannskost- opplever at mange setter pris på det. Nå på høsten kan jeg gjerne servere fårikål, lammegryte, lammestek, frikassé, gulasj, krabber. Har også en kyllingsuppe jeg har servert utallige ganger. Skal jeg ha det enkelt blir det ofte reker eller ost og kjeks. Taco-Rana med litt forseggjort taco er også en gjenganger. Eller indisk, feks tikka masala. Til fest eller hvis jeg skal gjøre litt ekstra stas på noen lager jeg en tre-retters med feks lakse-sashimi, andebryst med tilbehør og cremé brulee. 

Anonymkode: c35c2...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par (eller fler) faste greier...

Lapskaus.  Hele året.

 Fårikål.  Om høsten.

Kjøttkaker med brun saus og kålstuing.   Hele året.

Kokt (trukket) storlaks i koteletter med tilbehør og jordbærdessert på tidligsommer. 

Flesk og duppe.  Hele året.

Pannekaker med flesk og syltetøy.   Hele året.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Det er ulempen med å bli voksen. Man blir bare gitt fancy mat og det er forventet at man skal lage fancy mat og like fancy mat. Ødelegger gleden ved å møtes. 

Anonymkode: f54ca...2c9

Jeg hadde gjester i dag, og lagde kjøttboller i brun saus med potetmos og brokkoli :P Sist jeg hadde gjester var det fiskeboller i hvit saus. Før der igjen posegryterett! Her er det lite fancy 😅

Anonymkode: e6c78...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Det er ulempen med å bli voksen. Man blir bare gitt fancy mat og det er forventet at man skal lage fancy mat og like fancy mat. Ødelegger gleden ved å møtes. 

Anonymkode: f54ca...2c9

Ha,ha, jeg er over 50 år og har enda ikke kjent på det at jeg må servere fancy mat (selv om jeg har flere virkelig gode kokker i familie/ vennekretsen). 

Anonymkode: 4ba85...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Det er ulempen med å bli voksen. Man blir bare gitt fancy mat og det er forventet at man skal lage fancy mat og like fancy mat. Ødelegger gleden ved å møtes. 

Anonymkode: f54ca...2c9

Er gryterett og lasagne fancy? 

Anonymkode: 3f44f...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 6.59, AnonymBruker skrev:

Er gryterett og lasagne fancy? 

Anonymkode: 3f44f...622

En gryterett kan være fancy, hvis jeg setter en fransk Boeuf en daube på bordet med fransk potetpure er det mer fancy en toro liksom. 

Anonymkode: d25d0...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...