Gå til innhold

Hva lager du til middag når du skal ha gjester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Familytree
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vegansk 

Anonymkode: 06a78...858

Aubergine burger, guacamole og chips

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å lage en form for tapas. F.eks. Midtøsten-inspirert, med digge salater, couscous, lamme- eller kyllingspyd, halloumi, hummus, brød.. Rustikk og god mat vi kan sitte lenge og kose oss med, og så klart bra vin til. 

Anonymkode: 269e1...712

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier gryte, hvordan gryte da? Det kan jo være så mangt.

Anonymkode: 01005...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dere som sier gryte, hvordan gryte da? Det kan jo være så mangt.

Anonymkode: 01005...a8d

chili con carne, chili sin carne, coq au vin, lapskaus, viltgryte, oksehalegryte, bacalao, osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coq au vin eller boeuf bourgignon med potetmos, chili con carne, siciliansk lasagne med salat, cacciatore, indisk med to-tre ulike curryer (kylling, blomkål, potet, f.eks), meze (mye jobb), lammelår i påsken, moussaka med gresk salat til, kylling i sherrysaus, helstekt Stangekylling med potet, grønnsaker og salat ala Jamie, blåskjell enten med hvitvin eller med asiatisk vri, fiskesuppe med godt brød til, bacalao/juksebacalao, tapas, taco med to-tre ulike kjøttfyll, refried beans, ostesaus, to-tre ulike typer salsa, guacamole pluss pluss, «ekte» bolognese, helstekt laks gnidd inn med sennep, sitron og honning, thaiinspirerte supper eller curryer, rekeaften, hjemmelaget pizza (rød og hvit), pinnekjøtt med stappe, porchetta .... 

og en rekke andre ting. :fnise: God og passende vin i rikelig mengde til er viktig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem gjestene er. Har en venn som er ekstrem glad i kylling, så da blir det en gryte med kylling og Chorizo. Lasange lager jeg også noen ganger. Skinkestek eller helstekt oksefilet, er også noe jeg lager.

Anonymkode: 2786e...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroganoff gryte fra bunn med hjemmelaget potetmos, chilli con carne med ris eller tortillachips, hjemmelaget pizza, paella, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel blir det pasta carbonara, surret indrefilet i bacon med rotgrønnsaker bakt i ovnen og saus på skyen fra ovnen, eller kyllingfilet ala samme prinsipp, lasagne osv. Kommer an på besøket og hvor de er sosialt. Mye forskjellige venner her, så alt varierer 😊 kan fint finne på å grille en hel haug forskjellige ting om det er sommer og, for da ber vi som regel mange 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger litt av gjestene og årstid.

Om sommeren blir det ofte skalldyr (reker, krabber og/eller blåskjell), fiskesuppe med nybakt brød eller hjemmerøyket laks med tilbehør.

Jeg er glad i å lage mat og blant de tingene jeg gjerne serverer gjester er boeuf bourguignon med hjemmelaget potetmos og haricots verts, lammelår, lasagne, pizza, tapas eller en eller annen indisk gryte med hjemmebakt naanbrød.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på... Er det avslappet fest serverer jeg gryte, tapas eller pizza. I litt finere lag lager jeg stek, moussaka, lammelår etc. Reker og/eller kreps om det er sesong. Er glad i å lage mat, så kan kose meg flere timer på kjøkkenet, og liker å varte opp! 

Anonymkode: b02b0...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Liker å lage en form for tapas. F.eks. Midtøsten-inspirert,

Anonymkode: 269e1...712

Det kalles meze. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/5/2019 at 10:23 PM, AnonymBruker said:

Dere som sier gryte, hvordan gryte da? Det kan jo være så mangt.

Anonymkode: 01005...a8d

Ofte en eller annen kyllinggryte eller chili con carne.  Familiebesøk: lapskaus, fordi de elsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på gjestene. Til en gjeng venninner kan jeg feks lage hjortegryte. Til kun 1 person kan jeg lage tapas. Sist hadde vi venner med små barn på besøk og da lagde jeg taco med masse tilbehør slik at alle barna fant noe de likte.

Anonymkode: 8a39f...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulempen med å bli voksen. Man blir bare gitt fancy mat og det er forventet at man skal lage fancy mat og like fancy mat. Ødelegger gleden ved å møtes. 

Anonymkode: f54ca...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...