Gå til innhold

Treig vektnedgang, kva gjer eg feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, livetleiav skrev:

Nei, her tar du veldig feil. Du må oppdatere kunnskapen din før du gir slike råd som dette.

Vel. Du tar feil. Jeg har gått ned nesten 50 kg på denne kunnskapen. Og stabilisere blodsukkeret og holde lavt kcalinntak er alfa omega i prosessen. Da fungerer proteiner mye bedre enn både raske og trege karbohydrater. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det du sier har noe for seg altså, men samtidig så er det likevel veldig individuelt....og det er veldig personlig hva slags type mat man liker/misliker, og hva slags mat man klarer å kutte ut. 

Jeg har gått ned 25,4 kg siden nyttår. Jeg spiser mye karbohydrater, og driver kun med kaloritelling (veier mesteparten av maten jeg spiser, og holder meg til et visst antall kalorier hver dag). 

Jeg forstår at for mange er det lavkarbo som fungerer, men for meg hadde dette vært «drepen». Nesten all matgleden hadde forsvunnet om jeg ikke kunne spist poteter, pasta, ris, brød m.m. 

Jeg sier ikke at vi ikke går ned i vekt ved å spise mye karbohydrater, så lenge det er innenfor kaloriinntaket. Men jeg sier det er enklere å redusere karbohydratene, og erstatte dem med mindre kaloririk mat, herav proteiner. 
Jeg sier at å redusere karbohydratene reduserer og stabiliserer blodsukkeret. Det er fasiten når du har diabetes. Med varierende og høyt blodsukker så trigges sult. Fare for å sprekke på kaloribudsjettet er stort når blodsukkeret flakkerer. Det er dette rådet jeg gir til TS. Få blodsukkeret stabilt, for å ikke trigge sult og for å ikke sprekke når fristelsene står i kø. 

Anonymkode: b6fd0...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Vel. Du tar feil. Jeg har gått ned nesten 50 kg på denne kunnskapen. Og stabilisere blodsukkeret og holde lavt kcalinntak er alfa omega i prosessen. Da fungerer proteiner mye bedre enn både raske og trege karbohydrater. 

Jeg sier ikke at vi ikke går ned i vekt ved å spise mye karbohydrater, så lenge det er innenfor kaloriinntaket. Men jeg sier det er enklere å redusere karbohydratene, og erstatte dem med mindre kaloririk mat, herav proteiner. 
Jeg sier at å redusere karbohydratene reduserer og stabiliserer blodsukkeret. Det er fasiten når du har diabetes. Med varierende og høyt blodsukker så trigges sult. Fare for å sprekke på kaloribudsjettet er stort når blodsukkeret flakkerer. Det er dette rådet jeg gir til TS. Få blodsukkeret stabilt, for å ikke trigge sult og for å ikke sprekke når fristelsene står i kø. 

Anonymkode: b6fd0...b49

 

Å rådgi noen å unngå karbohydrater er helt feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, livetleiav skrev:

 

Å rådgi noen å unngå karbohydrater er helt feil.

Vær så snill å les det jeg skriver før du konkluderer feil. 
Har IKKE sagt at noen skal unngå karbohydrater! Fordi det er komplett umulig. Har sagt at TS får gevinst av å REDUSERE karbohydratene, da spesielt ettersom TS's matbudsjett inneholder mye av dem, for å erstatte det med kalorifattigere mat og for å holde blodsukkeret stabilt. 

Anonymkode: b6fd0...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Du tar feil. Jeg har gått ned nesten 50 kg på denne kunnskapen. Og stabilisere blodsukkeret og holde lavt kcalinntak er alfa omega i prosessen. Da fungerer proteiner mye bedre enn både raske og trege karbohydrater. 

Jeg sier ikke at vi ikke går ned i vekt ved å spise mye karbohydrater, så lenge det er innenfor kaloriinntaket. Men jeg sier det er enklere å redusere karbohydratene, og erstatte dem med mindre kaloririk mat, herav proteiner. 
Jeg sier at å redusere karbohydratene reduserer og stabiliserer blodsukkeret. Det er fasiten når du har diabetes. Med varierende og høyt blodsukker så trigges sult. Fare for å sprekke på kaloribudsjettet er stort når blodsukkeret flakkerer. Det er dette rådet jeg gir til TS. Få blodsukkeret stabilt, for å ikke trigge sult og for å ikke sprekke når fristelsene står i kø. 

Anonymkode: b6fd0...b49

Du har gått ned 50 kilo på kunnskap om karbohydrater?

Det er vel individuelt hva som fungerer. Noen går ned 40 kilo fordi de sulter seg. Fungerer det også.. Betyr vel ikke nødvendigvis at det er den beste måten?

Anonymkode: 0b88b...8f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær så snill å les det jeg skriver før du konkluderer feil. 
Har IKKE sagt at noen skal unngå karbohydrater! Fordi det er komplett umulig. Har sagt at TS får gevinst av å REDUSERE karbohydratene, da spesielt ettersom TS's matbudsjett inneholder mye av dem, for å erstatte det med kalorifattigere mat og for å holde blodsukkeret stabilt. 

Anonymkode: b6fd0...b49

TS trenger ikke å fokusere på å redusere karbohydrater, målet bør være å redusere inntaket av kalorier totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, livetleiav skrev:

TS trenger ikke å fokusere på å redusere karbohydrater, målet bør være å redusere inntaket av kalorier totalt.

Så å drikke munkholm, spise riskaker og spise nachos er jevnstilt med å spise kylling, egg og grønnsaker såfremt kaloriinntaket er det samme? 

Mener du faktisk det? 

Anonymkode: b6fd0...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har gått ned 50 kilo på kunnskap om karbohydrater?

Snakk om å vri setningen i verste mening

Anonymkode: b6fd0...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så å drikke munkholm, spise riskaker og spise nachos er jevnstilt med å spise kylling, egg og grønnsaker såfremt kaloriinntaket er det samme? 

 Mener du faktisk det? 

Anonymkode: b6fd0...b49

Nei, takk til stråmenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, livetleiav skrev:

TS trenger ikke å fokusere på å redusere karbohydrater, målet bør være å redusere inntaket av kalorier totalt.

Men hvis det ikke fungerer, så kan det være lurt å se på sammensetningen av hva en spiser. Frukt gir rask stigning av blodsukkeret. Proteiner, så som egg og avocado, metter lenger. De tradisjonelle kostholdsrådene er nok på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, livetleiav skrev:

Nei, takk til stråmenn :)

 

7 minutter siden, livetleiav skrev:

TS trenger ikke å fokusere på å redusere karbohydrater, målet bør være å redusere inntaket av kalorier totalt.

Slik du skriver setningen, så mener du indirekte det. Snakk om å gi feilråd. Gidder ikke diskutere mer med deg. 
Jeg ser heldigvis mange andre i denne tråden skriver mye av det samme som meg. Så jeg håper TS luker ut det som faktisk betyr noe. 

Anonymkode: b6fd0...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et tv program som sa at riskaker er noe av det man absolutt ikke skal spise. Kroppen blir bare mer sulten av det og man ender opp å spise for mye totalt. Så en kalori er ikke en kalori. Bedre å spise noe som metter over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...