AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #1 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg mener, de fleste nordmenn har jo en norsk aksent, men velger du britiske eller amerikanske ord? Typ gas eller petrol, flat eller apartment, queue eller line? Dæns eller daans for "dance"? Eller blander dere? Jeg er mer på den amerikanske, men tror jeg blander litt. Anonymkode: 5848e...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #2 Del Skrevet 5. september 2019 Amerikansk fordi jeg har amerikansk kjæreste. Anonymkode: 28e64...ce9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Del Skrevet 5. september 2019 Tvers gjennom norsk, Heyerdahl er mitt store forbilde 🤪 Anonymkode: da67a...709 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #4 Del Skrevet 5. september 2019 Engelsk fordi jeg har alltid elsket det engelske språk siden jeg gikk på barneskolen, og også var gift med en engelskmann i flere år Anonymkode: 9358e...729 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #5 Del Skrevet 5. september 2019 Sier det jeg har hørt på film, hehe. Anonymkode: 28a5f...449 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SardintrollReturns Skrevet 5. september 2019 #6 Del Skrevet 5. september 2019 Er nok en lett blanding her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #7 Del Skrevet 5. september 2019 Amerikansk, men snakker veldig norsk-engelsk, typ nivå Jens Stoltenberg. Anonymkode: f68ee...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 5. september 2019 #8 Del Skrevet 5. september 2019 Det spørs helt ærlig litt. Når jeg leser engelsk, totalt britisk (frem til jeg treffer er ord jeg ikke har hørt/sett før 😂). Føler meg ofte litt flau over det, da det høres ut som om jeg gjør meg til med vilje, men kommer bare helt naturlig ur av meg 😂 Men når jeg må snakke snakke uten forberedelse, da er det ... vet ikke ... en blanding. Litt britisk, litt amerikansk, litt norsk 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #9 Del Skrevet 5. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tvers gjennom norsk, Heyerdahl er mitt store forbilde 🤪 Anonymkode: da67a...709 Og Petter Solberg. Anonymkode: 66d71...124 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #10 Del Skrevet 5. september 2019 Har hørt at jeg høres ut som en utdatert sovjetisk karikatur fra en kald krig-film. Anonymkode: e7c5b...eed 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #11 Del Skrevet 5. september 2019 Nå er ikke gas og petrol det samme. Petrol og gasoline er det samme. To vidt forskjellige ting. Anonymkode: c6c8a...6c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 5. september 2019 #12 Del Skrevet 5. september 2019 Det kommer an på. Men noen sier at jeg har en Queens aksent. Sikkert mest NY, øst-amerikansk. I California har de fæl aksent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #13 Del Skrevet 5. september 2019 Amerikansk. Ganske naturlig siden jeg var gift med en amerikaner i mange år. Anonymkode: 86212...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 5. september 2019 #14 Del Skrevet 5. september 2019 Lærte mye språk gjennom filmene til foreldrene mine, så det er for det meste amerikansk aksent og ord det går i etter de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #15 Del Skrevet 5. september 2019 Har ganske norsk aksent. Skulle gjerne blitt kvitt den, men har alltid utsatt engelsk-øvingen. Anonymkode: 86173...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #16 Del Skrevet 5. september 2019 Amerikansk, har bodd i USA. På skolen var jeg aldri komfortabel med britisk aksent som vi ble lært, føltes så unaturlig. Sikkert pga filmer og media. Men det var lett å hoppe til amerikansk når jeg aldri hadde omfavnet britisk. Anonymkode: 6074a...130 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #17 Del Skrevet 5. september 2019 Ikke for å virke overlegen, men jeg får skryt for min aksentfrie engelsk. Men skulle det være noe, er det sikkert en mix av engelsk og britisk. Jeg hadde en Birisk (Engelsk) kompis i unge år som jeg lærte mye av. Anonymkode: 1dc52...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkoholist Skrevet 5. september 2019 #18 Del Skrevet 5. september 2019 Blir nok litt blanding av engelsk og amerikansk, med norsk aksent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 5. september 2019 #19 Del Skrevet 5. september 2019 Amerikansk, automatisk fordi jeg bodde tre år i USA i tenårene. Det er dog såpass lenge siden at jeg ikke lenger høres ut som en ekte amerikaner, men engelsken min vil nok alltid være gjennomsyret av amerikansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. september 2019 #20 Del Skrevet 5. september 2019 (endret) Britisk med norsk aksent. Men hender at det kommer noen amerikanske ord inni mellom Endret 5. september 2019 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå