Gå til innhold

Er konflikten mellom veganere og kjøttetere her på KG iferd med utarte seg til en kald krig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jorda holder på å gå under er det vi veganere som fortjener å leve fordi vi ikke har bidratt til å slippe ut like mye CO2 som kjøttetere, vi har heller ikke støttet drap. Kjøttetere vil nok også begynne å spise hverandre snart, da vil vi veganere se på og enten tenke nedlatende om dem eller riste på hodet.

Anonymkode: b0a42...9e7

Blir det så stor hungersnød at man må begynne å spise hverandre kommer veggisene til å konvertere og henge seg på.  Man kan ikke se på noen  og riste på hodet hvis man er død. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA good one. Frukten og grønnsakene dere spiser blir importert fra utlandet, det slipper ut mer co2 enn norsk kjøttproduksjon som skjer i nærområdet.

Anonymkode: cbdf5...09a

Jeg kan forstå hvordan du tenker, men dette er faktisk feil! Selv inkludert transport fra utlandet så er det liten andel co2 forbundet med import av grønnsaker sett opp i mot oppdrett av kjøtt. Fordelen er jo nå at en person til nå har lært dette, du! evt. hvis du ikke tror meg søk andre kilder av informasjon.

Anonymkode: fa877...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Fantastisk, håper det er som hun tror at de griller med vilje.  Hadde grillet hver dag selv, bare på trass.  🤣

Hehe ja kjempegodt og konstruktivt forslag!

Ta med gris til muslimvennene dine

Grille hver dag - fordi trass

Hva mer bør vi gjøre :)

 

Anonymkode: fa877...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ja kjempegodt og konstruktivt forslag!

Ta med gris til muslimvennene dine

Grille hver dag - fordi trass

Hva mer bør vi gjøre :)

 

Anonymkode: fa877...93c

Røyke enda mere?   Siden dette også plaget henne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå hvordan du tenker, men dette er faktisk feil! Selv inkludert transport fra utlandet så er det liten andel co2 forbundet med import av grønnsaker sett opp i mot oppdrett av kjøtt. Fordelen er jo nå at en person til nå har lært dette, du! evt. hvis du ikke tror meg søk andre kilder av informasjon.

Anonymkode: fa877...93c

Fly slipper ut ganske mye co2, det er kjent for de fleste. Og våre importerte grønnsaker og frukt blir flydd inn, da er det plutselig ikke så miljøvennlig likevel. Hadde alt vært lokalt ville det vært bedre med vegansk.

Anonymkode: cbdf5...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jorda holder på å gå under er det vi veganere som fortjener å leve fordi vi ikke har bidratt til å slippe ut like mye CO2 som kjøttetere, vi har heller ikke støttet drap. Kjøttetere vil nok også begynne å spise hverandre snart, da vil vi veganere se på og enten tenke nedlatende om dem eller riste på hodet.

Anonymkode: b0a42...9e7

Hahahaha😂😂😂😂 Du må være en som bare prøver å skape drama og krangling😂😂😂

Enten det, eller så er du bare dum. Jeg vet ikke hva som er verst...

Såå, hva om du som veganer bruker mye mer strøm og/eller transportmidler som bruker fossilt brennstoff enn en kjøtteter...? 

Drap? Du har aldri klapset en mygg engang du kanskje? 

Anonymkode: c2715...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fly slipper ut ganske mye co2, det er kjent for de fleste. Og våre importerte grønnsaker og frukt blir flydd inn, da er det plutselig ikke så miljøvennlig likevel. Hadde alt vært lokalt ville det vært bedre med vegansk.

Anonymkode: cbdf5...09a

Hva tror du dyr spiser? 

Anonymkode: 888a4...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du tar feil. Veganere de de vi spiser først. Vi spiser tross alt kjøtt og er mye sterkere enn dere.

Anonymkode: ea187...616

Hahaha, enig. Veganere smaker nok dessuten bedre enn oss ekle kjøttetere. 

Anonymkode: 46cd5...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fly slipper ut ganske mye co2, det er kjent for de fleste. Og våre importerte grønnsaker og frukt blir flydd inn, da er det plutselig ikke så miljøvennlig likevel. Hadde alt vært lokalt ville det vært bedre med vegansk.

Anonymkode: cbdf5...09a

Enig i at hvis alt vegansk hadde vært lokalt hadde det vært det beste. (eller så godt som, 100% er som oftest ikke optimalt i noen modeller)

Inntil det så krever fremdeles importerte grønnsaker mindre co2 enn lokalt kjøtt.

Anonymkode: fa877...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, enig. Veganere smaker nok dessuten bedre enn oss ekle kjøttetere. 

Anonymkode: 46cd5...a30

Men hvis du spiser en annen kjøtteter har du jo kvittet deg med en konkurrent og potensielt fiende, veganern utgjør jo ingen fare i en slik situasjon..

Anonymkode: fa877...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanlig at beitedyr utnytter landområder som ellers ikke kunne bli brukt for matproduksjon. Slik er det bra. Tror heller verdens problem er at folk formerer seg i slik at verden verden kollapser. Men kjøtt fra Sør-Amerika skulle vært importrestriksjoner på så lenge bøndene ødelegger regnskog. Jeg spiser kjøtt med god samvittighet, men har også prøvd å være vegetarianer for å bli mer kreativ på kjøkkenet.

Anonymkode: b9037...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

HAHA good one. Frukten og grønnsakene dere spiser blir importert fra utlandet, det slipper ut mer co2 enn norsk kjøttproduksjon som skjer i nærområdet.

Anonymkode: cbdf5...09a

Avokado blir jo sett på som en miljøversting, men selv om den er importert fra Chile er den minimum 8 ganger mer klimavennlig enn kortreist rødt kjøtt

Hvem ler nå? 

Anonymkode: 9d75e...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Veganerversjon: "Saksøker naboen for likbrenning".

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Avokado blir jo sett på som en miljøversting, men selv om den er importert fra Chile er den minimum 8 ganger mer klimavennlig enn kortreist rødt kjøtt

Hvem ler nå? 

Anonymkode: 9d75e...c0b

Hvis jeg spiser f.eks. avocado, og kål og alle de belgvekstene som man "skal" spise istedet for animalsk føde som f.eks. fisk, så reagerer tarmen min så kraftig at jeg går og putrer og fiser hele tida, dvs. jeg slipper ut mengder av klimagasser. Dette er jeg ikke alene om, det er et velkjent fenomen. Det snakkes om kyr, jada: Men hva med oss folk?

Er dette tatt med i regnestykket?

Er det tatt med i regnestykket hvilken næringsverdi man får ut av en kilo avocado sammenlignet med et kilo kjøtt? Hva metter lengst?

Hvorfor snakker veganere aldri om viltkjøtt, fisk eller sjømat?

Hvorfor snakker veganere aldri om menneskers rasering av naturen for å lage jordbruksland?

Hvorfor snakker veganere aldri om at den primære grunnen til klimaproblemer er at det er altfor mange folk på planeten?

Det det koker ned til, er at veganere forsvarer naturrasering og klimagassutslipp så lenge det skjer for dyrkede planters skyld, men de nekter å forholde seg til overbefolkningsproblemet.

Anonymkode: f6cee...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald krig?? Er det ingen som legger merke til at de eneste menneskene som forsvinner er kjøttetere?? 

Anonymkode: 872e8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...