Gå til innhold

Er kjøttetere velkommen i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Støtter slakt av dyr ja. 

Po-tay-to, Po-tah-to. 

Anonymkode: dde9c...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Du kan ikke så mye om dette, tydeligvis 🤦🏻‍♀️

Ja, er det ikke artig når folk drar det ut til det ekstreme og overdriver, kaller det "drap" og sånt? Akkurat som en del veganere og sånne gjør.

Anonymkode: 888f8...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker det om kannibaler og, ok.

Anonymkode: 4ab34...534

Eh...hva🙈😂 

Kjenner du mange mennesker som spiser andre mennesker? 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ikke ville spise kjøtt selv men å nekte venner og familie å ta med kjøtt selv høres for meg bare utrolig tåpelig ut.  Hvem tror du du er liksom??   Herregud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SupaWoman skrev:

En ting er å ikke ville spise kjøtt selv men å nekte venner og familie å ta med kjøtt selv høres for meg bare utrolig tåpelig ut.  Hvem tror du du er liksom??   Herregud

Kjenner folk som er avholds som ikke vil ha alkohol i huset sitt, for eksempel? Det handler om å respektere andres livsstil og etiske grenser. Hvis noen absolutt skulle insistert på å ta med kjøtt hjem til meg, så hadde de fint sluppet å komme. Jeg har nok av mat å servere til alle som vil komme på besøk, og hadde synes det var direkte frekt om de valgte å ta med egen mat. Spesielt mat som jeg ikke ser på som "mat", som jeg har veldig sterke etiske overbevisninger imot. Er glad jeg har åpne og forståelsesfulle venner, både veganervenner og omni-venner. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, deedee_ skrev:

Kjenner folk som er avholds som ikke vil ha alkohol i huset sitt, for eksempel? Det handler om å respektere andres livsstil og etiske grenser. Hvis noen absolutt skulle insistert på å ta med kjøtt hjem til meg, så hadde de fint sluppet å komme. Jeg har nok av mat å servere til alle som vil komme på besøk, og hadde synes det var direkte frekt om de valgte å ta med egen mat. Spesielt mat som jeg ikke ser på som "mat", som jeg har veldig sterke etiske overbevisninger imot. Er glad jeg har åpne og forståelsesfulle venner, både veganervenner og omni-venner. ❤️ 

Det får være grenser for dumskap!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Det får være grenser for dumskap!

Hvorfor det? Hadde du insistert på å ta med alkohol hjem til noen som er avholds hvis de synes det var ubehagelig? Eller svin hjem til en muslimfamilie? Blir samme greia. 

Jeg har absolutt ingenting imot å spise på restaurant med mine omni-venner, være på middag hos dem hvor bordet florerer av kjøtt og hva det måtte være, spandere kebab på dem ute etter en kveld på byen - whatever. Jeg holder fint kjeft og skjønner at jeg lever i en verden hvor jeg er "unormal". Men i mitt eget hjem når jeg inviterer folk over for å ha det hyggelig, vil jeg helst kunne få slippe å føle ubehag rundt matbordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SupaWoman skrev:

En ting er å ikke ville spise kjøtt selv men å nekte venner og familie å ta med kjøtt selv høres for meg bare utrolig tåpelig ut.  Hvem tror du du er liksom??   Herregud

Lar du venner røke inne hos deg? 

Anonymkode: 85bd6...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, deedee_ skrev:

Hvorfor det? Hadde du insistert på å ta med alkohol hjem til noen som er avholds hvis de synes det var ubehagelig? Eller svin hjem til en muslimfamilie? Blir samme greia. 

Jeg har absolutt ingenting imot å spise på restaurant med mine omni-venner, være på middag hos dem hvor bordet florerer av kjøtt og hva det måtte være, spandere kebab på dem ute etter en kveld på byen - whatever. Jeg holder fint kjeft og skjønner at jeg lever i en verden hvor jeg er "unormal". Men i mitt eget hjem når jeg inviterer folk over for å ha det hyggelig, vil jeg helst kunne få slippe å føle ubehag rundt matbordet.

Alkoholisme og vegetarisme kan ikke sidestilles.  Det skjønner du vel.  Jeg ville forventet at en muslim hadde godttatt at jeg hadde med meg svinekjøtt hjem til han hvis vi f.eks skulle grille.  Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre det, det er jo jeg som skal spise det .  Ikke han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lar du venner røke inne hos deg? 

Anonymkode: 85bd6...62c

Hva har det med saken å gjøre???   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Alkoholisme og vegetarisme kan ikke sidestilles.  Det skjønner du vel.  Jeg ville forventet at en muslim hadde godttatt at jeg hadde med meg svinekjøtt hjem til han hvis vi f.eks skulle grille.  Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre det, det er jo jeg som skal spise det .  Ikke han. 

Så du vil med vilje lage dårlig stemning, og gjøre andre ukomfortable av prinsipp. Du er sikkert utrolig hyggelig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, deedee_ skrev:

Hvorfor det? Hadde du insistert på å ta med alkohol hjem til noen som er avholds hvis de synes det var ubehagelig? Eller svin hjem til en muslimfamilie? Blir samme greia. 

Jeg har absolutt ingenting imot å spise på restaurant med mine omni-venner, være på middag hos dem hvor bordet florerer av kjøtt og hva det måtte være, spandere kebab på dem ute etter en kveld på byen - whatever. Jeg holder fint kjeft og skjønner at jeg lever i en verden hvor jeg er "unormal". Men i mitt eget hjem når jeg inviterer folk over for å ha det hyggelig, vil jeg helst kunne få slippe å føle ubehag rundt matbordet.

Føler du ubehag når du står ved siden av noen som spiser pølse på bensinstasjon også, eller unngår du bare å gå på bensinstasjoner. Og hva gjør du når du skal ut å spise, og vennene dine eller nabobordet bestiller kjøtt?   Du kan jo ikke være med ut å spise hvis synet å kjøtt skaper "ubehag" hos deg.   Hva med bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse?  Jobblunsj hver dag?  Eller sitter du bare hjemme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syntes det var sært å dra med mat hjem til andre med mindre det er ta med selv grilling eller tapas. Har invitert folk til middag/tapas flere ganger uten å servere kjøtt, og uten å tenke noe over det selv heller. Jeg lager ofte kjøttfrie måltider uten å være vegetarianer. Aldri fått klager på det. Ingen har løpt hjem for å hente kjøtt heller. 

Jeg hadde blitt veldig glad for å bli servert god vegetarmat hos andre, men må innrømme at du ikke høres ut som et veldig hyggelig vertskap akkurat. Så hadde nok stått over den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Føler du ubehag når du står ved siden av noen som spiser pølse på bensinstasjon også, eller unngår du bare å gå på bensinstasjoner. Og hva gjør du når du skal ut å spise, og vennene dine eller nabobordet bestiller kjøtt?   Du kan jo ikke være med ut å spise hvis synet å kjøtt skaper "ubehag" hos deg.   Hva med bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse?  Jobblunsj hver dag?  Eller sitter du bare hjemme?

Jeg føler et lite ubehag når jeg ser folk spise kjøtt, ja. Om det er på bensinstasjoner, restaurant med venner, dåp og konfirmasjoner. Det er helt greit, og jeg kan fint leve med det - men vil helst unngå det i mitt eget hjem hvis jeg inviterer over for å ha det hyggelig, som jeg sa i innlegget mitt over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Alkoholisme og vegetarisme kan ikke sidestilles.  Det skjønner du vel.  Jeg ville forventet at en muslim hadde godttatt at jeg hadde med meg svinekjøtt hjem til han hvis vi f.eks skulle grille.  Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre det, det er jo jeg som skal spise det .  Ikke han. 

Høres jo kjempehyggelig ut. Endelig er du bedt hjem til muslimene og du takker for invitasjonen ved å tilberede gris på grillen deres og spise svinet rett opp i ansiktene deres. 

Anonymkode: 85bd6...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, deedee_ skrev:

Hvorfor det? Hadde du insistert på å ta med alkohol hjem til noen som er avholds hvis de synes det var ubehagelig? Eller svin hjem til en muslimfamilie? Blir samme greia. 

Jeg har absolutt ingenting imot å spise på restaurant med mine omni-venner, være på middag hos dem hvor bordet florerer av kjøtt og hva det måtte være, spandere kebab på dem ute etter en kveld på byen - whatever. Jeg holder fint kjeft og skjønner at jeg lever i en verden hvor jeg er "unormal". Men i mitt eget hjem når jeg inviterer folk over for å ha det hyggelig, vil jeg helst kunne få slippe å føle ubehag rundt matbordet.

Nei det blir ikke det samme. Bare du som er vanskelig. Men det er jo greit. Da kan du unngå folk som vil unngå sånne som deg. Så egentlig vinn vinn for begge parter.

Anonymkode: 4add6...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva har det med saken å gjøre???   

Ingenting. Røyk ødelegger leiligheten. Det er noe alle vet. Røkere selv unngår til og med å røyke inne.

Anonymkode: 4add6...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart? Dere støtter drap på dyr

Anonymkode: 4ab34...534

Slakt av du kan ikke sammenlignes med mord. Forskjell på mennesker og dyr.

Anonymkode: 4add6...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttetere er selvsagt hjertelig velkommen hit, vegetarianere også, men jeg må tilstå at etter på ha lest denne tråden er jeg fristet til å nekte veganere adgang. En del av dem virker svært usympatiske.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...