Gå til innhold

Håret mitt er ødelagt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har pga helsegrunner ikke vært flink å ta vare på det lange håret mitt de siste månedene.

Nå har alt floket seg opp i en slags ball og det ser ikke ut.. Stått i flere timer og prøvd å få det ut, helt håpløst!

Lurer på om jeg bør gå til frisøren å få klippet det av, men jeg er flau over hvordan det ser ut :( Jeg har ikke lyst å fortelle at jeg har vært syk også derfor har jeg ikke orket å børste det så ofte... Tror de kommer til å dømme meg og tenke at jeg ser ut som en uteligger eller noe?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Prøvde å klippe det litt selv, men nå ser det bare enda teitere ut... Har bare lyst å gråte av dette.

Anonymkode: 6395e...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke klipp!! Gå til frisør, de har børster og kurer for å få det ut av floka og klippe det fint til etterpå. 

Stor  klem 

Anonymkode: 5a09d...989

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke klipp!! Gå til frisør, de har børster og kurer for å få det ut av floka og klippe det fint til etterpå. 

Stor  klem 

Anonymkode: 5a09d...989

Jeg tror ikke dette går an å reddes, jeg kan ikke gå ut slik og det må nesten bare bort... For det har kløllet og klumpet seg sånn opp at det er helt umulig å få det ut.. Jeg har prøvd tangle teezer, arganolje osv...

Takk!

Anonymkode: 6395e...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, har vært i din situasjon, jeg beklaget meg til frisøren og gråt nesten av skam. Hun la hendene på skuldrene mine og sa at "her ser vi ikke på håret, vi bare gjør det vi skal". Så de er vant til sånt, og verre. 

Anonymkode: 5a09d...989

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ps, har vært i din situasjon, jeg beklaget meg til frisøren og gråt nesten av skam. Hun la hendene på skuldrene mine og sa at "her ser vi ikke på håret, vi bare gjør det vi skal". Så de er vant til sånt, og verre. 

Anonymkode: 5a09d...989

Huff. Ja, jeg gråter av skam selv... Vet det ikke er noe man skal være flau over, men det er noe med at når man slutter å ta vare på seg selv og bare lar sykdommen ta over...

Kan du anbefale en frisør å gå til som kanskje er mer forståelsesfull?

Jeg kan ikke ha håret i en hestehale en gang, man ser liksom hvor flokete og sammenkrøllet det er likevel :(

Anonymkode: 6395e...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd selv. Flere ganger. Orket ikke å gre håret på veldig lang tid. Du må begynne nederst og ytterst i floken, løsne litt og litt med fingrene. Det kan være lurt å gå i dusjen, ta i MASSE balsam og gjøre det samme der. Du får løsnet det til slutt. Du kan ta litt nå og litt til kvelden. Så litt i morgen. Så kan du gå til frisøren og klippe deg etterpå, så det blir litt mer lettstelt. God bedring ❤❤

Anonymkode: 25294...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pga helsegrunner ikke vært flink å ta vare på det lange håret mitt de siste månedene.

Nå har alt floket seg opp i en slags ball og det ser ikke ut.. Stått i flere timer og prøvd å få det ut, helt håpløst!

Lurer på om jeg bør gå til frisøren å få klippet det av, men jeg er flau over hvordan det ser ut :( Jeg har ikke lyst å fortelle at jeg har vært syk også derfor har jeg ikke orket å børste det så ofte... Tror de kommer til å dømme meg og tenke at jeg ser ut som en uteligger eller noe?

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Prøvde å klippe det litt selv, men nå ser det bare enda teitere ut... Har bare lyst å gråte av dette.

Anonymkode: 6395e...ee3

Hvor bor du? Mtp anbefaling av frisør

Anonymkode: be047...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Ja, jeg gråter av skam selv... Vet det ikke er noe man skal være flau over, men det er noe med at når man slutter å ta vare på seg selv og bare lar sykdommen ta over...

Kan du anbefale en frisør å gå til som kanskje er mer forståelsesfull?

Jeg kan ikke ha håret i en hestehale en gang, man ser liksom hvor flokete og sammenkrøllet det er likevel :(

Anonymkode: 6395e...ee3

Det er ikke din feil, du har ikke gjort dette med vilje, noe skjedde deg og du ble alvorlig syk, det er en kraftig påkjenning og det å ta vare på seg selv faller ofte helt bort, det var ille det som skjedde deg. Du er nå bedre, du vil gjøre noe med det, du er sterk og du er modig, frisøren venter på deg og vil hjelpe deg, dette klarer de veldig godt, tenk på hvor deilig du vil føle deg etterpå, for en lettelse det vil være å få klippet av all den lidelsen og sykdommen som gikk utover håret ditt! 

Jeg gikk og fikk det gjort hos Nikita, men det er fordi jeg måtte siden vi bare har de her egentlig, men de var veldig profesjonelle og snille med meg. 

Dette klarer du, jeg ser deg. 

Anonymkode: 5a09d...989

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk balsam, masse balsam. La det være i håret en 30 minutters tid, skyll det ut i mildt-kaldt vann, og så ny runde med mer balsam. Prøv å gre håret i andre runden, begynn neders og jobb deg opover. Hjelper om du har en tanglet-børste, men vanlig funker også. 

Klem ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke din feil, du har ikke gjort dette med vilje, noe skjedde deg og du ble alvorlig syk, det er en kraftig påkjenning og det å ta vare på seg selv faller ofte helt bort, det var ille det som skjedde deg. Du er nå bedre, du vil gjøre noe med det, du er sterk og du er modig, frisøren venter på deg og vil hjelpe deg, dette klarer de veldig godt, tenk på hvor deilig du vil føle deg etterpå, for en lettelse det vil være å få klippet av all den lidelsen og sykdommen som gikk utover håret ditt! 

Jeg gikk og fikk det gjort hos Nikita, men det er fordi jeg måtte siden vi bare har de her egentlig, men de var veldig profesjonelle og snille med meg. 

Dette klarer du, jeg ser deg. 

Anonymkode: 5a09d...989

Tusen takk for fine ord ❤️ Ja, jeg skal få fikset dette!

Anonymkode: 6395e...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg under kreftbehandling. De fikset det hos frisøren. :)

Anonymkode: 95155...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer de fint å fikse. Folk klarer jo å børste ut dreads også. Ring og forklar på forhånd. Har du en tålmodig venn eller familie kan de også hjelpe deg.

Anonymkode: cf370...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå gjerne til flere frisører, og snakk med de om hva de kan gjøre. Får du et dårlig svar, så gå videre.

Anonymkode: f0ee6...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisører møter folk som TS ukentlig. For en profesjonell person er dette ikke noen big deal. Du TS har bare jaget deg selv opp - vær glad du er frisk igjen og skift fokus. Dette går jo helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på deg en lue og gå til frisør. Skjønner at du gjør det, men du skal ikke skjemmes for at håret ble ødelagt fordi du var syk. 😊🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At man har vært syk er ikke noe å skamme seg over.  Jeg vil se den frisøren som ikke har forståelse for det!

Min frisør drar hjem til folk om de ønsker å slippe å komme til salongen.  Det kan være både unge og eldre som av forskjellige grunner velger dette.  Hun er også på aldershjemmet og på sykehuset og steller hår på folk. 

Om jeg var deg hadde jeg sagt det som det var, samtidig som jeg bestilte time.  Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Syden og festet, badet, dusjet saltvann ut av håret flere ganger om dagen og rett på havet igjen. Siden jeg ikke pleier å børste håret vått så bare hadde jeg det i strikk. Kom hjem med en eneste stor og feit dreadlock. Jeg var sikker på det ikke kunne reddes og gikk til frisør og betalte 200 for å få børstet det ut og få en hårkur. Det er riktignok 8 år siden så koster kanskje mer nå, men de fiksa biffen lettere enn jeg fryktet. 

Anonymkode: ec714...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail og forklar situasjonen når du bestiller time om du synes det er flaut å si det. Sånn at du slipper å forklare i salongen,  dette går kjempebra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...