Gå til innhold

Småprat om akvarium og fisk


Durinur

Anbefalte innlegg

På 28.10.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Hei, nitritten min går ikke ned.. har byttet 50% hver dag i 5 dager, har heller ikke matet de. Hva kan dette være? 

Fant en dø fisk for en stund siden i plantene, den har lagt der noen dager, men som sakt er en god stund siden. 

Nitritten ligger på 1.0 

Har planter noe å si med nitritten? 

Har gitt fiskene medisin(easy-life voogle avoid antibiotics) og noe bakto tabs da den ene guppyen har vært syk. (som i at den e blitt så tynn)

Fiskene har også en hvit prikk på pupillen, ikke alle men noen. hva kan det være? 

Takk på forhånd :) 

Er ett 55L akvarium som startet for 6 uker siden.

Anonymkode: 1edca...ae8

Tenker øyeblikkelig filtercrash. Hvor lenge kjørte du inn filter før du satte inn fisk og hvordan kjørte du inn?

planter utnytter nitrat og ikke nitritt. Men først må nitrittet igjennom filteret og bli omgjort til nitrat. Skift vann daglig for å få nitritten under kontroll. nok filterkapasitet er også viktig

På 10.11.2019 den 14.49, Durinur skrev:

Jeg kan for øvrig forstå frustrasjonen med enkeltpersoner i den gruppen ja. Er noen personer som poster bilder av yngelen som hver bidige dag der, som absolutt kan bli litt mye ja. 

Jeg tror vi tenker på AKKURAT samme person 😂😂

Anonymkode: 9d454...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Kun reker. Men interessant og vite hvordan det går hvis du prøver deg! 
Panterkrabbe må vel ha muligheten til å gå på land?

Anonymkode: 9d454...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger visst strengt tatt ikke landdel, men tenkte å innrede slik at den i alle fall får en liten del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa hadde noen rare fisker før. De så litt ut som mini-sverdfisker, var veldig glad i å hoppe og klarte å komme seg gjennom alskens små åpninger i akvariet. Nesten hver morgen lå det minst én fisk på gulvet som hadde klart å hoppe ut av akvariet.

Vet noen hva slags fisker dette kan ha vært? De husker ikke selv hva de het, men de fikk seg dem fordi de spiste alger osv. fra akvariet. (Det skal nevnes at de til slutt hadde kun disse da det viste seg at de likte å spise andre fisker også.)

Anonymkode: 69ca5...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan det ha vært en type halvnebb? Det er det første som faller meg inn når du beskriver noe som kan minne om en sverdfisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...