Jump to content
Sign in to follow this  
Durinur

Småprat om akvarium og fisk

Recommended Posts

Durinur
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, nå savner jeg akvariet mitt! Hadde et stort 540l kar, der jeg hadde en gjeng coryer på bunnen, en stim på 100 stk kardinaltetra og to store lekspar med scalarer. Et kullsvart par og et grått med gullstriper. Helt fantastisk å se på når de la egg og forsvarte de. Dessverre gikk forholdet mitt i dass, og jeg hadde ikke plass til akvariet mitt i den nye leiligheten, så jeg solgte det. 😔

Anonymkode: 06a4d...fde

Wow, en stim på 100 kardinaltetra høres utrolig flott ut! Skalarepar er veldig artig å følge med på ja. Jeg hadde et par selv for ti års tid siden, men jeg fikk dessverre aldri yngelen til å vokse opp :( Leit å høre at du ikke hadde mulighet til å fortsette med akvariet ditt. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, Durinur skrev:

Hehe, det høres ut som du fikk litersyka ja. Det begynner ofte med små og vanlige akvarier, og før man vet ordet av det har man hundrevis av liter i hus. Det høres spennende ut å holde asiatisk arowana! Det er litt av en fisk det. 

Fikk absolutt litersyka ja he he 

Det var en helt fantastisk fisk, selv om den var alt for dyr i innkjøp og fôring men absolutt verdt det. Tøffeste fisken jeg noen gang har hatt 🖤 

Anonymkode: 2b343...0aa

AnonymBruker

Vannet har blitt grønt, etter rengjøring og vannskifte! Hva har skjedd og hva kan gjøres ?

Anonymkode: 94410...19e

AnonymBruker

Vi har et akvarium i boden. Ca 1500cm bredt, 60cm høyt og 50cm dypt. Skal kanskje flytte i større bolig snart så da tenker vi å gjøre noe med det. Har ingen erfaring med fisk da, så vi må jo lese oss godt opp. Har lest ferskvannsfisk og akvarium er lettere å vedlikeholde? Men kunne gjerne tenkt oss noen spesielle/sjeldne fisk. Noe som er litt artig. Trenger selvsagt litt mer utstyr også som pumpe? (eller hva det kalles) og sikkert noe annet også. Er også åpen for reptil, men akvariumet er vel kanskje ikke stort nok. 

Kom gjerne med råd til en nybegynner som ønsker å lese seg opp! 

Anonymkode: 48556...219