Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

Gjest Skjæra på tunet
1 time siden, Seny skrev:

Gladmelding fra jordmor, partner får nå ver med på barsel 😀 

Oi! Det er jo kjempebra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Seny skrev:

Gladmelding fra jordmor, partner får nå ver med på barsel 😀 

Ååh så heldig dere er! Hvor skal du føde? Jeg skal føde i Bergen og her er det ingen oppdatering om det. Skal til jordmor idag så tenker å høre om hun vet noe mer. Hadde jo vært en drøm å fått de nyhetene nå! 🙏🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38+1 Idag så det nærmer seg veldig 🤗 Formen er ganske bra! Har slitt med bekkenløsning helt fra uke 14, som verken har blitt verre eller bedre. Jeg har vært sykemeldt siden midten av januar så dermed har det gått fint med å kunne ta ting i mitt tempo. Jeg sliter også med mye kynnere og veldig stram mage. Jeg er ikke lei av å være gravid enda, men jeg gleder meg veldig til å få henne ut, se hvem hun er og å bli kjent ❤ Syns også det er skummelt å tenke på at hun skal komme ut av kroppen min og hvordan det blir 🙈😂 samt at når vi kommer hjem fra barsel så har vi ansvar for et levende menneske! Herregud! Det er mye tanker nå mot slutten 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 10.04, Puny skrev:

Ingen fødsel her. 36+5 i dag. Gikk på overtid sist, så greier ikke se for meg noe annet nå, men man vet jo aldri... sliter med nedstemthet, og er spent på hvordan denne barselstiden blir. 

Har du snakket med jordmor om nedstemtheten? Det kan ikke være godt å ha det sånn ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Ååh så heldig dere er! Hvor skal du føde? Jeg skal føde i Bergen og her er det ingen oppdatering om det. Skal til jordmor idag så tenker å høre om hun vet noe mer. Hadde jo vært en drøm å fått de nyhetene nå! 🙏🤞

Stord. Dei har ikke oppdatert på helse-fonna enda 🤷🏻‍♀️ Men jordmor hadde vertfall fått den beskjeden fra dei, så krysser fingrene for dere og 🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2020 den 10.54, Tussi2018 skrev:

Har du snakket med jordmor om nedstemtheten? Det kan ikke være godt å ha det sånn ❤ 

Ja, får oppfølging, men det hjelper lite. Nå venter jeg bare på at det skal bli ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan står det til med dere damer ? Har det kommet noen maibabyer ? 💗

Jeg har termin 25. mai og er skikkelig lei. Vil bare sove frem til fødselen starter 😮 Jeg sluker alt av fødselshistorier for tiden og vil gjerne høre deres om dere vil dele 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi kom 1.5 etter tre døgn med igangsettelse. Dagene som ledet opp til selve aktiv fødsel var helt forferdelig, men da vi endelig kom inn på en fødestue var det en super fødsel (epidural ❤️). 
 

jeg var så sliten etterpå, og i tillegg hadde jeg delt rom både under igangsettelsen og på barsel at vi reiste hjem etter 24 timer og det var helt nydelig å komme hjem. Nå brukes så og si all tid med puppen ute og det er egentlig bare koselig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 123aha skrev:

Jenta mi kom 1.5 etter tre døgn med igangsettelse. Dagene som ledet opp til selve aktiv fødsel var helt forferdelig, men da vi endelig kom inn på en fødestue var det en super fødsel (epidural ❤️). 
 

jeg var så sliten etterpå, og i tillegg hadde jeg delt rom både under igangsettelsen og på barsel at vi reiste hjem etter 24 timer og det var helt nydelig å komme hjem. Nå brukes så og si all tid med puppen ute og det er egentlig bare koselig. 

Gratulerer så masse 🧡 Høres ut som en heftig fødsel! Godt du er ferdig og kan kose deg med baby 😊

Jeg har termin om tre dager. Tipper det blir etter helgen. Prøver å smøre meg med tålmodighet 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 5.52, 123aha skrev:

Jenta mi kom 1.5 etter tre døgn med igangsettelse. Dagene som ledet opp til selve aktiv fødsel var helt forferdelig, men da vi endelig kom inn på en fødestue var det en super fødsel (epidural ❤️). 
 

jeg var så sliten etterpå, og i tillegg hadde jeg delt rom både under igangsettelsen og på barsel at vi reiste hjem etter 24 timer og det var helt nydelig å komme hjem. Nå brukes så og si all tid med puppen ute og det er egentlig bare koselig. 

Gratulerer! Epidural er fantastisk ja❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente kom den 13/5, to uker før termin :) Starta med rier på ettermiddagen den 12., dro på sykehuset for en sjekk i 13-tiden den 13. Viste seg da at jeg hadde 5 cm åpning og ble lagt rett inn, og pappaen kunne komme rett opp :) Ønsket egentlig å sitte i badekar, men pga høy puls hos jenta måtte hun få elektrode på hodet sitt, og så tok de vannet samtidig. Riene ble bare verre og verre, og fikk til slutt skreket meg til epidural rundt kl.16 😅 Magisk da den begynte å virke ❤️ Begynte pressinga rundt kl.20 og fikk beskjed om at hvis hun ikke var ute innen en time, måtte hun tas med vakuum. Hun lå litt skeivt slik at hun bare stanga mot åpningen, i tillegg hadde jeg fått feber og utslag på CRP, så da ble det vakuum til slutt. Hun var ute kl.21:30 :) Dro hjem etter 3 dager, og nå koser vi oss hjemme med verdens fineste lille jente 😄 Formen er bra, men vi sliter fortsatt litt med amming, så skal få veiledning der. Håper det løsner snart :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min lille frøken kom til verden 11/6 😍 hadde desverre en forferdelig lang latenstid som gikk over i en hard fødsel, som igjen resulterte i hastesnitt. Så nå får vi se hvor mange dager vi MÅ bli på sykehuset, da jeg fortsatt er ganske medtatt etter å ha mistet mye blod og ikke sovet på noen døgn. Men snuppa er frisk og rask, og verdens roligste lille baby❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...