Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2020


Vårstjerne

Anbefalte innlegg

11 timer siden, 123aha skrev:

I dag har jeg også vært på oul! Det var en frisk lita jente (med 95% sikkerhet) med alle armer, ben og organer på rett plass ❤️ 

Så godt å høre 😍🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Seny skrev:

Oul på meg og i dag, alt såg fint ut. Sa at det blir en gutt 💙 Termin flyttet til 12.05. 

Så bra at alt er bra! Da har vi fått samme termindato 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten et tips! Hvis dere ønsker å ta tran, men er som meg og gulper opp tran resten av dagen (🤢), som blir spesielt ille i graviditeten, finnes det nå trankapsler med ikke-oppstøt garanti! De løser seg opp lenger ned i systemet og gir null oppstøt 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123aha skrev:

Jeg har forresten et tips! Hvis dere ønsker å ta tran, men er som meg og gulper opp tran resten av dagen (🤢), som blir spesielt ille i graviditeten, finnes det nå trankapsler med ikke-oppstøt garanti! De løser seg opp lenger ned i systemet og gir null oppstøt 👍🏼

Ikke verst! Mine lege har sagt jeg skal få slippe tran siden det lager mer luft i magen (noe jeg sliter veldig med), så tar nå D-vitamin i stedet, men kanskje de du nevner kan fungere.

 

 

15 timer siden, Seny skrev:

Oul på meg og i dag, alt såg fint ut. Sa at det blir en gutt 💙 Termin flyttet til 12.05. 

 

26 minutter siden, Mai-skatt skrev:

Så koselig å høre om dere som har vært på OUL ❤️ Teller ned til min som er på tirsdag :nori:

Veldig hyggelig å følge med på dere! Merker jeg blir litt ekstra utålmodige av å være "seint ute" i gruppa, ettersom jeg ikke har OUL før sent i januar. Nå føles det både kort og uendelig lenge til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Kaie skrev:

Veldig hyggelig å følge med på dere! Merker jeg blir litt ekstra utålmodige av å være "seint ute" i gruppa, ettersom jeg ikke har OUL før sent i januar. Nå føles det både kort og uendelig lenge til 😅

Jeg kjenner igjen følelsen 😅Med foreløpig termin 30. juni er jeg heeelt sist i gruppa. Har ikke OUL før i starten av februar. 


Det blir en ekstra TUL på oss neste uke da. Godt å få sjekket enda litt mer før resten av familie og venner får vite det i jula ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om alle som har fått gode nyheter på OUL 😍 Jeg har på mandag og kjenner at jeg grugleder meg. "Tenk om noe er gale" 😯

Dere som har kjent liv, hvordan vil dere beskrive det og hva gjør dere når dere kjenner det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så gøy å høre om alle som har fått gode nyheter på OUL 😍 Jeg har på mandag og kjenner at jeg grugleder meg. "Tenk om noe er gale" 😯

Dere som har kjent liv, hvordan vil dere beskrive det og hva gjør dere når dere kjenner det? 

Den tanken hadde jeg også. Grugledet meg til å se og var veldig glad for at alt var som det skulle. Da jeg var der var det så intens glede av å se baby at jeg tenkte også at dersom ting ikke hadde vært helt som det skulle så hadde det også gått bra. Moderne medisin kan ordne mye og hvis det hadde vært sånn så får man bare legge om planene ❤️ Lykke til på ul!
 

i starten kjentes det blittelitt ut som en fisk som bevegde seg rundt i magen. Det var veldig svakt, nesten kiling. Nå har mannen klart å kjenne på utsiden et par ganger og nå er det en karateekspert inni der og jeg kjenner tydlige dytt fra innsiden og ut, inn, ned og opp alt ettersom hva hun driver med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 22.03, Tussi2018 skrev:

Så gøy å høre om alle som har fått gode nyheter på OUL 😍 Jeg har på mandag og kjenner at jeg grugleder meg. "Tenk om noe er gale" 😯

Dere som har kjent liv, hvordan vil dere beskrive det og hva gjør dere når dere kjenner det? 

Hvordan gikk det på ultralyd Tussi2018 ? :gravid: Er såå spent på min i dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mai-skatt skrev:

Hvordan gikk det på ultralyd Tussi2018 ? :gravid: Er såå spent på min i dag ❤️

Det gikk kjempebra! Alt var slik det skulle og det vi var helt overbevist om at skulle være en gutt, viser seg å være en jente 😍 så myten om at kvalme gir jente stemmer ikke her i hvert fall 😅

Hvordan gikk det med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Det gikk kjempebra! Alt var slik det skulle og det vi var helt overbevist om at skulle være en gutt, viser seg å være en jente 😍 så myten om at kvalme gir jente stemmer ikke her i hvert fall 😅

Hvordan gikk det med deg?

Så godt å høre at alt var som det skulle! Og så koselig med en liten jente 💓 

Min gikk også kjempebra! Alt var som det skulle, og vi venter en liten jente vi også. Myten om at kvalme gir jente stemmer ikke her heller. Jeg har en gutt og en jente fra før og er nå gravid med jente nr. to. Var mye kvalmere i svangerskapet med gutten enn med jentene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg på denne jeg også. Har fulgt med dere en stund - og synes det er veldig gøy å lese! 

Jeg er 31 år og vi venter vårt første barn med termin 25.06.20. Var på andre TUL i dag, og fikk bekreftet 13+2 og at alt er fint med baby. Hun mente også med 90% sannsynlighet at det blir en jente ❤️ 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skjæra på tunet

Da er ultralyd overstått og det er jaggu en gutt som vi trodde først😊💙

Alt står veldig bra til, så vi er veldig glade for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) 

da er det snart min tur for OUL som er på selve lille julaften :) gleder oss masse :)  

føler di fleste her inne som har vært venter jenter, selv så har vi ikke noen anelse, Han tror jente og jeg gutt, 50/50 her i hus, så skal bli godt å få vite :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden siste pip fra meg. Vi var på ordinær ultralyd og skal ha ei lita jente! Alt så bra ut, men jeg må på ny ultralyd i uke 32. Jeg som følte så på at det var en gutt😂 

Termin i starten av mai, så nå har jeg bikket halvveis, med en meget aktiv frøken i magen. Endelig har det begynt å vises ordentlig også😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.12.2019 den 9.52, rosaa skrev:

Lenge siden siste pip fra meg. Vi var på ordinær ultralyd og skal ha ei lita jente! Alt så bra ut, men jeg må på ny ultralyd i uke 32. Jeg som følte så på at det var en gutt😂 

Termin i starten av mai, så nå har jeg bikket halvveis, med en meget aktiv frøken i magen. Endelig har det begynt å vises ordentlig også😍

Så gøy 😍 Hvorfor må du ha ny UL? Jeg hadde også følelse på en gutt, rart å måtte omstille seg 😅 men veldig veldig stas med jente syns jeg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering fra meg igjen! 

Vi var på ultralyd i slutten av november, og fikk vite at vi venter en frisk liten gutt 8. Mai :)

Har fortsatt noen tunge tanker rundt dette svangerskapet, og er henvist til en jordmor på sykehuset for å få hjelp til å bearbeide MA fra i vår. Tenker masse på det svangerskapet og at den lille egentlig skulle vært med oss nå. 

Har kjent daglig liv de siste to ukene. Litt rart og litt fint. Kjenner det ikke på utsiden enda (har morkaken foran), og gleder meg til mannen kan kjenne spark og bevegelser ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vårstjerne skrev:

Litt oppdatering fra meg igjen! 

Vi var på ultralyd i slutten av november, og fikk vite at vi venter en frisk liten gutt 8. Mai :)

Har fortsatt noen tunge tanker rundt dette svangerskapet, og er henvist til en jordmor på sykehuset for å få hjelp til å bearbeide MA fra i vår. Tenker masse på det svangerskapet og at den lille egentlig skulle vært med oss nå. 

Har kjent daglig liv de siste to ukene. Litt rart og litt fint. Kjenner det ikke på utsiden enda (har morkaken foran), og gleder meg til mannen kan kjenne spark og bevegelser ❤️

Så godt å høre at alt er bra med babyen 😍Håper du får god hjelp med følelsene dine. Det er jo veldig viktig å ta tak i det❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 10.55, Tussi2018 skrev:

Så gøy 😍 Hvorfor må du ha ny UL? Jeg hadde også følelse på en gutt, rart å måtte omstille seg 😅 men veldig veldig stas med jente syns jeg 😍

Ja det tok litt tid å omstille seg, men nå er det bare fint😍 
Morkaka lå delvis over mormunn, så de må kontrollere at den flytter seg vekk derfra og oppover med livmor slik den skal. Håper virkelig at den gjør det, for jeg vil unngå keisersnitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...