Gå til innhold

Når du leser/tenker - hører du din egen stemme eller andres i hodet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg tenker så kan jeg tenke på en annen stemme enn min egen. Akkurat som det er andre som sier noe til meg. Jeg vet det er mine tanker som "snakker", men jeg klarer ikke alltid å tenke/høre min egen stemme inni hodet. 

Flere som har det som meg? Skjer gjerne når jeg leser bøker også. Leser på en annens "stemme" hvis dere skjønner? 

Jeg må bare si at jeg IKKE hører stemmer. Det er ikke stemmer som plutselig dukker opp og prater TIL meg. Hvis dere forstår. 

Anonymkode: b8274...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår hva du mener. Jeg hører det ikke inni meg når jeg leser, tror jeg. Kun når jeg lurer på en setning og leser den om igjen sakte, da kan jeg kanskje høre litt, når jeg konsentrerer meg ekstra kanskje?

Tror jeg kan høre en tydligere stemme når jeg tenker, men ellers er det likt, må konsentrere meg, eller ha en sterk følelse (være redd, veldig glad, eller stresset feks) for å tydelig legge merke til at det er en stemme jeg hører. 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! 

Nå måtte jeg tenke litt... 

Når jeg leser bøker så tror jeg at jeg veksler mellom forskjellige stemmer når karakterene snakker sammen, sånn etter karakterer på en måte, lager forskjellige stemmer til dem, etter kjønn og alder osv, mens jeg leser med min egen stemme ellers. Jeg danner meg et bilde av hvordan karakterene ser ut i hodet mitt og tillegger dem en stemme som passer utifra det 😅

Anonymkode: 15e76...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg forstår hva du mener. Jeg hører det ikke inni meg når jeg leser, tror jeg. Kun når jeg lurer på en setning og leser den om igjen sakte, da kan jeg kanskje høre litt, når jeg konsentrerer meg ekstra kanskje?

Tror jeg kan høre en tydligere stemme når jeg tenker, men ellers er det likt, må konsentrere meg, eller ha en sterk følelse (være redd, veldig glad, eller stresset feks) for å tydelig legge merke til at det er en stemme jeg hører. 

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener! 

Nå måtte jeg tenke litt... 

Når jeg leser bøker så tror jeg at jeg veksler mellom forskjellige stemmer når karakterene snakker sammen, sånn etter karakterer på en måte, lager forskjellige stemmer til dem, etter kjønn og alder osv, mens jeg leser med min egen stemme ellers. Jeg danner meg et bilde av hvordan karakterene ser ut i hodet mitt og tillegger dem en stemme som passer utifra det 😅

Anonymkode: 15e76...3c6

Litt godt å høre det kanskje er normalt! Kom liksom plutselig til å tenke på dette. Jeg er en typisk dagdrømmer og kan "falle" lett ut. Da tenker jeg på mine tanker bare med annen stemme liksom. Av og til min egen da. 

Anonymkode: b8274...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare med min egen stemme. Men jeg skifter mellom norsk og engelsk som språk😄

Anonymkode: 0ac71...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree

Jeg forstår hva du mener. Jeg tenkte med stemmen til en kvinne, det var ganske morsomt. Det var rart å tenke at i hodet mitt lyttet jeg til en person som ikke var en person, men det var i det minste ikke meg.
Det skjedde en stund. 

Mann. 21 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...