Gå til innhold

Vits å ta graviditetstest om ikke symptomene er der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide. Denne måneden her, skulle mensen kommet i går, men den kom ikke. Niplene er ømme, men det er eneste symptomet. I forrige graviditet hadde jeg økt utflod og var en drøm å leve med. Hadde litt ømme pupper da også. 

Nå er jeg fortsatt grei,men det er kun ømme nipler. Kan dere fortelle litt om deres symptomer? Er det egentlig vits å teste om symptomene ikke er der? 

Anonymkode: 97907...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det største symptomet er jo at mensen ikke kommer når den skal, så jeg ville testet bare for sikkerhets skyld. Spesielt om den ikke kommer i løpet av de neste par dagene. Personlig er jeg ikke så ivrig med testing, og venter gjerne 4-5 dager etter mensen skulle kommet før jeg tester «for sikkerhets skyld» 😅 Jeg har aldri troa på at jeg er gravid!

Anonymkode: f78de...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 4+1 er det mer vanlig at uteblitt mens er det eneste symptomet en at man kjenner en masse greier. Ta en test😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm får ta en test i morgen, er forberedt på skuff, har ikke engang hatt noen "menssmerter". Forrige graviditet hadde jeg nemlig en del symptomer før ikm, i motsetning til nå.. Men håpet er der ❤️

Anonymkode: 97907...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen graviditetssymptomer da jeg testet positivt, symptomene kom ikke noe særlig heller. Hadde aldri gjettet jeg var gravid hvis det ikke var for positiv test og ultralyd 😊 Ta en test å sjekk, så slipper du å lure.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så teit de gangene jeg tester for graviditet, litt sånn hypokonder 😂 men får overvinne frykten i morgen. Sikkert bare sen eggløsning eller kroppen bare gjør rare ting. 

Anonymkode: 97907...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det ingen vits, men de aller fleste har ikke symptomer så tidlig. Så ta en test du, lykke til 😊

Anonymkode: 44e2b...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi prøvde å bli gravide, testet jeg ikke før minst ei uke etter at jeg skulle hatt mensen. Det kan variere mye når den kommer, og stadig negative tester er demotiverende. Dyrt er det også.

Anonymkode: 4dbb9...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uteblitt mens er gjerne det første symptomet :) 

Hos meg har det vært ulikt i svangerskapene. Nå sist hadde jeg først en syklus hvor jeg fikk ømme pupper, og mye mistenkelige menssmerte-lignende smerter (av en type jeg kjente igjen fra første svangerskap). Jeg testet noen dager etter forventet mens, og var ikke overrasket da testen ble positiv. Men det gikk ikke, jeg begynte å blø alt i slutten av uke 4. Jeg er glad jeg ventet litt med den testen, så det ble mindre tid til å bygge opp forventninger før blødningen kom. Syklusen etter var mensen forsinket igjen. Da hadde jeg absolutt ingen tegn til graviditet, og antok at det var blitt noe krøll med syklusen. Jeg var gravid, og er 20 uker på vei nå. Første symptom var kvalme i uke 6. 

Det kan være greit å vente noen dager med å ta en test, det kommer litt an på hvor nysgjerrig du er. Eller om du har veldig lyst på brie eller et glass vin eller noe og trenger å vite om du er gravid. 

Anonymkode: ae32a...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uteblitt mens er gjerne det første symptomet :) 

Hos meg har det vært ulikt i svangerskapene. Nå sist hadde jeg først en syklus hvor jeg fikk ømme pupper, og mye mistenkelige menssmerte-lignende smerter (av en type jeg kjente igjen fra første svangerskap). Jeg testet noen dager etter forventet mens, og var ikke overrasket da testen ble positiv. Men det gikk ikke, jeg begynte å blø alt i slutten av uke 4. Jeg er glad jeg ventet litt med den testen, så det ble mindre tid til å bygge opp forventninger før blødningen kom. Syklusen etter var mensen forsinket igjen. Da hadde jeg absolutt ingen tegn til graviditet, og antok at det var blitt noe krøll med syklusen. Jeg var gravid, og er 20 uker på vei nå. Første symptom var kvalme i uke 6. 

Det kan være greit å vente noen dager med å ta en test, det kommer litt an på hvor nysgjerrig du er. Eller om du har veldig lyst på brie eller et glass vin eller noe og trenger å vite om du er gravid. 

Anonymkode: ae32a...6c8

Gratulerer ❤️ 

Var litt nysgjerrig og har faktisk litt brie i kjøleskapet 😂 men testen var negativ som forventet.. 

Nå er det bare å vente på at mensen skal komme, kanskje eggløsningen var forsinket.. Bare håper den kommer snart :)

I forrige graviditet hadde jeg det på følelsen faktisk, så venter egentlig på at det samme skal skje denne gangen.. 

Anonymkode: 97907...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...