Gå til innhold

Mat er blitt så sykt dyrt! Hvor mye bruker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.9.2019 den 12.54, 334 skrev:

Neivel? Pasta da? Jeg sa ikke at man skal "leve av" det, man har selvfølgelig noe ved siden av ris og grønnsaker.

Ris og pasta er like galt, men dette er en avsporing. Diabetes type 1 er ikke for pingler.

Anonymkode: fb7e4...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diskuterte akkurat dette med mamma (som er rundt 60), og hun var helt uenig. I følge henne er mat myyye billigere enn det det har vært tidligere. 

Anonymkode: 10bf5...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ukeshandelen går det fort mellom 800-900,- og da velger jeg billige alternativer!!

Anonymkode: c95ab...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne, 1 tenåring og 1 i barneskolealder. Vi har et budsjett på 8.000 kroner og bruker det opp stort sett hver måned. Dette inkluderer mat og husholdningsartikkel som vaskemiddel og dopapir.

Jeg er flink til å lage mat og kaster lite da jeg sjeldent bommer på matmengde, vi har altså ingen restemiddager f.eks. Jeg syns ikke at kjøtt er spesielt dyrt, meieriprodukter kan være det avhengig av hva man kjøper. Grønnsaker og frukt derimot føler jeg er ran. Beste eksempel er gulrøtter. Simpel grønnsak, allsidig og brukes mye. Prisen har økt til nærmere 30 kr per kilo. Det oppfordres å spise mer grønnsaker og kutte på kjøtt men når man ser på hvor mye kalorier det er ser man fort at man må spise nokså mye for å bli mett. En brokkoli kommer snart opp i 25 kr og vi trenger 2 til middag. Grønnsaker og frukt importeres for det meste og det er her tollmuren eller grossisten som slår til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...