Gå til innhold

Mat er blitt så sykt dyrt! Hvor mye bruker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En first price kjøttdeig til 49 kr?!

 

Hvor mye bruker dere på mat i mnd? Vi er 2 voksne og ett barn og bruker 6000 kroner. Av og til 7000.

Anonymkode: a7b61...082

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva vi bruker, men minst mulig. Maten er nå så dyr at vi faktisk spiser mindre og har kuttet ned på unødvendige matvarer. Vi kjøper bare det vi absolutt MÅ ha. Vi handler sjeldnere og er blitt flinkere til å planlegge og skrive handlelister som vi ikke avviker en millimeter fra.. Nå har de presset prisene langt forbi smertegrensen etter min mening.

Anonymkode: dd9dd...d87

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og bruker i underkant av 2000 kr i måneden. Kjøper mye på 40% pga dato

Anonymkode: fc24b...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det blitt dyrere eller billigere om alt var veganer? Eller om alt var sjømat? 

Anonymkode: 4c19e...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også mener statistikkene at folk bruker mindre penger på mat? Vel, hva kom først? Høna eller egget? 

Hvis statistikken medregner studenter er det ikke rart om det viser at folk bruker mindre på mat hvert fall. Da jeg var student brukte jeg mellom 800-1500 på mat. 

I dag bruker jeg mellom 1500-2000 på mat. Lager alt fra bunnen. 

Anonymkode: 46b7d...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker myye mer enn vi burde. Godt oppe i mot 8000-10.000 hver mnd. 2 voksne, 2 barn (én er baby, så telles ikke). Kaster så mye mat at det er kvalmt.. 

Anonymkode: a1a07...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker myye mer enn vi burde. Godt oppe i mot 8000-10.000 hver mnd. 2 voksne, 2 barn (én er baby, så telles ikke). Kaster så mye mat at det er kvalmt.. 

Edit: Har forsøkt å handle billigere, men jeg liker ikke maten. Må ha gilde osv, ikke sånn coop eller xtra/ first price osv. Takler ikke å spise det. 

Anonymkode: a1a07...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En first price kjøttdeig til 49 kr?!

 

Hvor mye bruker dere på mat i mnd? Vi er 2 voksne og ett barn og bruker 6000 kroner. Av og til 7000.

Anonymkode: a7b61...082

Du kan drøye kjøttdeigen litt ved å blande i litt linser eller stekt sopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og ei på 12 og har ligget på 6500 i måneden inkludert glutenfritt til meg. Glutenfritt er DYRT!

Nå skal vi prøve å kutte ned til 4500 i måneden så vi får se hvordan det går 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En first price kjøttdeig til 49 kr?!

 

.............

Anonymkode: a7b61...082

For en kg, en halv kg, 100g?  Hva med en brus til tjue kr?

Er sykt dyrt dyrere enn ekstremt dyrt?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye mindre penger på mat enn de fleste i Europa, det som er kjedelig er det dårlige utvalget i mange butikker. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.google.no/amp/s/www.vox.com/platform/amp/2014/7/6/5874499/map-heres-how-much-every-country-spends-on-food

 

veldig interessant lesning. Norge er ikke nevnt men i følge fargene er de på lik høyde sånn noen Lunde i Europa med tanken på penger på mat.

Anonymkode: d9a9b...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matvareprisene har økt, det har også inntekten gjort.

Vi, 3 voksne, bruker fremdeles ca 15% av utbetalt lønn (spiser glutenfritt og laktosefritt) på mat.  Det samme som i fjor, og året før der igjen.

 

Anonymkode: c4157...4ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Matvareprisene har økt, det har også inntekten gjort.

Vi, 3 voksne, bruker fremdeles ca 15% av utbetalt lønn (spiser glutenfritt og laktosefritt) på mat.  Det samme som i fjor, og året før der igjen.

 

Anonymkode: c4157...4ce

Mens de som er syke derimot må begynne å revurdere maten de kjøper. 

Anonymkode: 4da38...987

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker myye mer enn vi burde. Godt oppe i mot 8000-10.000 hver mnd. 2 voksne, 2 barn (én er baby, så telles ikke). Kaster så mye mat at det er kvalmt.. 

Edit: Har forsøkt å handle billigere, men jeg liker ikke maten. Må ha gilde osv, ikke sånn coop eller xtra/ first price osv. Takler ikke å spise det. 

Anonymkode: a1a07...59d

Et familiemedlem jobbet på Nortura, der hvor Gilde bla produseres. Da de var ferdige med den ene kjøringa for Gilde , skiftet de label og produserte for en av billigmerkene, det eneste de forandret var innpakningen.....så du betaler for å være merke-blind.

Anonymkode: 04cbf...f2e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker myye mer enn vi burde. Godt oppe i mot 8000-10.000 hver mnd. 2 voksne, 2 barn (én er baby, så telles ikke). Kaster så mye mat at det er kvalmt.. 

Anonymkode: a1a07...59d

At dere bruker mye på mat er jo ikke matvareprisene sin feil hvis dere kaster mye mat.

Anonymkode: f0035...bc6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at vi storhandeler i Sverige. Glad vi bor relativt nærmere grensen, sparer veldig mye penger på mat og diverse! 

Anonymkode: 60d6f...01d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker myye mer enn vi burde. Godt oppe i mot 8000-10.000 hver mnd. 2 voksne, 2 barn (én er baby, så telles ikke). Kaster så mye mat at det er kvalmt.. 

Edit: Har forsøkt å handle billigere, men jeg liker ikke maten. Må ha gilde osv, ikke sånn coop eller xtra/ first price osv. Takler ikke å spise det. 

Anonymkode: a1a07...59d

Coop, FP og Rema-kjøttdeig kommer fra de samme slakteriene som Gilde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...