Gå til innhold

Fertility monitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe det, noen som anbefaler det eller som kan gi meg deres erfaringer med det?

Anonymkode: b848b...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det bare er tull. Like greit å bare teste etter eggløsning med tester og bruke appen Flo. Sparer mye penger på det. Vil du ha enda mer nøyaktig måling begynner du med temping. 

Anonymkode: e61d0...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri blitt gravid ut monitoren!

Enkel å bruke 😊

Da jeg begynte på 5.mnd (hadde da vært ganske regelmessig et halvt års tid), tenkte jeg at "næh, dette er jo tull". Forventet EL en torsdag, så vi skulle ha sex mandag - lørdag (romantisk 😂). Så vi dreiv jo på da... Fikk ikke EL torsdagen, fredagen, lørdagen eller søndagen.. (derav "tull") Men hadde sex søndag også. Mandag ble det plutselig EL 🙈 Så hadde sex mandag og tirsdag også.

Ble gravid da 😁

Så hadde det ikke vært for monitoren, så hadde vi jo kutta fra lørdagen av 🤪

(Temping hadde jeg aldri orket!)

Anonymkode: 79c6e...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri blitt gravid ut monitoren!

Enkel å bruke 😊

Da jeg begynte på 5.mnd (hadde da vært ganske regelmessig et halvt års tid), tenkte jeg at "næh, dette er jo tull". Forventet EL en torsdag, så vi skulle ha sex mandag - lørdag (romantisk 😂). Så vi dreiv jo på da... Fikk ikke EL torsdagen, fredagen, lørdagen eller søndagen.. (derav "tull") Men hadde sex søndag også. Mandag ble det plutselig EL 🙈 Så hadde sex mandag og tirsdag også.

Ble gravid da 😁

Så hadde det ikke vært for monitoren, så hadde vi jo kutta fra lørdagen av 🤪

(Temping hadde jeg aldri orket!)

Anonymkode: 79c6e...3e6

Men brukte du vanlige eggløsningstester og f eks appen Flo før du gikk over på monitor? Det er jo mye penger spart.

Å ha sex annenhver dag et uansett mer en godt nok.

Anonymkode: e61d0...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men brukte du vanlige eggløsningstester og f eks appen Flo før du gikk over på monitor? Det er jo mye penger spart.

Å ha sex annenhver dag et uansett mer en godt nok.

Anonymkode: e61d0...c51

Takk for svar begge! Jeg bruker både appen Flo og eggløsningstester, men har ikke testet hver dag som det ser ut til at man burde, det virker bare så slitsomt ettersom man evt må teste flere ganger om dagen, men skjønner jo at det er slik det fungerer da man kan gå fra negativ til positiv ganske fort.

Vi har prøvd sex både annenhver dag og hver dag (dog ikke 100% sikker på at vi har truffet eggløsning fordi jeg har fulgt appen Flo). Er på pp8 nå og venter mensen imorgen eller overimorgen- føler på meg at den kommer😕 derfor er jeg usikker på om jeg burde investere i fertilitetsmonitor eller bare kjøpe nye eggløsningstester..eller bare ta det som det kommer og fortsette å ha masse sex rundt eggløsning🙈

Anonymkode: b848b...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri blitt gravid ut monitoren!

Enkel å bruke 😊

Da jeg begynte på 5.mnd (hadde da vært ganske regelmessig et halvt års tid), tenkte jeg at "næh, dette er jo tull". Forventet EL en torsdag, så vi skulle ha sex mandag - lørdag (romantisk 😂). Så vi dreiv jo på da... Fikk ikke EL torsdagen, fredagen, lørdagen eller søndagen.. (derav "tull") Men hadde sex søndag også. Mandag ble det plutselig EL 🙈 Så hadde sex mandag og tirsdag også.

Ble gravid da 😁

Så hadde det ikke vært for monitoren, så hadde vi jo kutta fra lørdagen av 🤪

(Temping hadde jeg aldri orket!)

Anonymkode: 79c6e...3e6

Det er dette jeg tenker kan være smart og at kan skje om jeg velger å kjøpe meg en.

Anonymkode: b848b...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men brukte du vanlige eggløsningstester og f eks appen Flo før du gikk over på monitor? Det er jo mye penger spart.

Å ha sex annenhver dag et uansett mer en godt nok.

Anonymkode: e61d0...c51

Brukte vanlige ELtest-strimler en god stund.. forsåvidt greit, men nei, likte de ikke så godt. Og i ettertid mener jeg monitoren er myyyye enklere.

Har man ikke råd til monitor, så har man strengt tatt ikke råd til baby heller..... (MIN mening!)

Og sex annenhver dag blir fort en plikt 🤪

Anonymkode: 79c6e...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte vanlige ELtest-strimler en god stund.. forsåvidt greit, men nei, likte de ikke så godt. Og i ettertid mener jeg monitoren er myyyye enklere.

Har man ikke råd til monitor, så har man strengt tatt ikke råd til baby heller..... (MIN mening!)

Og sex annenhver dag blir fort en plikt 🤪

Anonymkode: 79c6e...3e6

Herregud 🤦‍♂️

Anonymkode: e61d0...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker monitor og synes den er genial. Gir mye tydeligere beskjed om EL enn vanlige el-tester som man må "tyde" selv.
Den er litt dyr i bruk, men jeg synes det er verdt det ift. hvor enkel den er.

Det høres ut som du har ganske stabile sykluser ut ifra at du kan bruke Flo-appen, og at den treffer på når mensen kommer.
Ved stabile sykluser vil fertilitetsmonitoren etterhvert be om færre tester fra deg etter noen måneder (Den sier fra når du skal teste, og den lagrer informasjonen fra de siste 6 syklusene), og derfor kan du fint bruke 1 pakke over 2 måneder.

Det er flere som selger monitoren på FINN, så der kan man få tak i den til halv pris :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Silverferret skrev:

Jeg bruker monitor og synes den er genial. Gir mye tydeligere beskjed om EL enn vanlige el-tester som man må "tyde" selv.
Den er litt dyr i bruk, men jeg synes det er verdt det ift. hvor enkel den er.

Det høres ut som du har ganske stabile sykluser ut ifra at du kan bruke Flo-appen, og at den treffer på når mensen kommer.
Ved stabile sykluser vil fertilitetsmonitoren etterhvert be om færre tester fra deg etter noen måneder (Den sier fra når du skal teste, og den lagrer informasjonen fra de siste 6 syklusene), og derfor kan du fint bruke 1 pakke over 2 måneder.

Det er flere som selger monitoren på FINN, så der kan man få tak i den til halv pris :)

Tusen takk for nyttig svar! Jeg har veldig stabile sykluser ja så det er jo positivt. Kommer som regel på dagen, dagen før eller dagen etter Flo appen sier. Tror jeg skal sjekke ut priser også eventuelt investere i én! Tusen takk alle sammen.

Anonymkode: b848b...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...