Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Siden dere har sex jevnlig, så er dere garantert å treffe de fertile dagene uansett, så kanskje det er like greit og ikke teste ja. Har du vurdert å prøve babyklister? Jeg skal prøve det nå for første gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lily92 skrev (2 timer siden):

Siden dere har sex jevnlig, så er dere garantert å treffe de fertile dagene uansett, så kanskje det er like greit og ikke teste ja. Har du vurdert å prøve babyklister? Jeg skal prøve det nå for første gang 😊

Ja, det er det jeg tenker. Dersom jeg klarer å slå meg til ro med at jeg ikke vet helt hvor lang syklusen er, sparer jeg både tid, penger og tilrettelegging av drikke og dobesøk 😅 Har ikke satt meg inn i babyklister, får du til å forklare hva det er? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (2 timer siden):

Siden dere har sex jevnlig, så er dere garantert å treffe de fertile dagene uansett, så kanskje det er like greit og ikke teste ja. Har du vurdert å prøve babyklister? Jeg skal prøve det nå for første gang 😊

Ja, det er det jeg tenker. Dersom jeg klarer å slå meg til ro med at jeg ikke vet helt hvor lang syklusen er, sparer jeg både tid, penger og tilrettelegging av drikke og dobesøk 😅 Har ikke satt meg inn i babyklister, får du til å forklare hva det er? 😊

Edit: har Googlet litt om babyklister nå, det ser ikke egentlig aktuelt ut for min del. Kjekt om du får effekt av det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (11 timer siden):

Ja, det er det jeg tenker. Dersom jeg klarer å slå meg til ro med at jeg ikke vet helt hvor lang syklusen er, sparer jeg både tid, penger og tilrettelegging av drikke og dobesøk 😅 Har ikke satt meg inn i babyklister, får du til å forklare hva det er? 😊

Jeg skrev et innlegg om det her i dagboken min. Kan nesten ikke la være å anbefale det ettersom jeg har prøvd det i tre sykluser og blitt gravid i to av dem. Skader i alle fall ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 2.12.2020 den 8.24):

Jeg skrev et innlegg om det her i dagboken min. Kan nesten ikke la være å anbefale det ettersom jeg har prøvd det i tre sykluser og blitt gravid i to av dem. Skader i alle fall ikke ;)

Kjekt med dagbøker hvor slike erfaringer er dokumentert 😊 Jeg er ikke grunnleggende kritisk til produktet altså! Hovedgrunnen er at jeg ikke for å bruke penger og krefter på alle mulige hjelpemiddel og metoder som skal hjelpe å bli gravid. I tillegg til noen andre praktiske årsaker som jeg ikke går så mye inn på. 

Nå som prøvingen har gått over så lang tid, vil jeg finne ut hvordan jeg kan være prøver uten å være det så veldig aktivt. Akkurat nå føles det i alle fall nok å registrere mens, sex og ulike symptomer i appen, ta vitaminer en gang daglig og teste etter graviditet når det er aktuelt. I tillegg til å være her inne da 😅

Behovet for å legge mindre energi ned i prøvingen handler nok også om noen følelser som herjer inni meg for tiden. Jeg har ikke skrevet noe om det, og vil heller ikke dele for mye da det føles veldig sårt, men i korte trekk kjenner jeg på en usikkerhet rundt hvorvidt helsen min vil holde når vi får barn, og jeg samtidig skal holde meg i arbeid. Jeg er ikke det minste i tvil om barnet vårt skal få et godt liv, men jeg risikerer å måtte ta valg om jeg klarer å stå i full jobb OG ha barn samtidig. Og det er fryktelig sårt, da mitt største ønske er å være frisk. Blir ikke å si så mye mer om den saken da jeg opplever det utrolig vanskelig å plages med helse i den grad jeg gjør. Det lille innblikket i tankene mine nå gjør det kanskje letter for dere å forstå hvorfor jeg er litt nølende til å vie for mye oppmerksomhet og energi til prøvingen. Det er i alle fall roten til en del usikkerhet inni meg, og bare det å skrive åpent om tankene er så vanskelig at jeg har slettet og skrevet teksten omtrent ti ganger før jeg nå publiserer. For dette er virkelig bare et lite blaff av følelsene mine. Ble en hel avhandling dette, som svar på noe så enkelt som en anbefaling om et produkt 😄 Men jeg håper det går bra, det betyr ikke at jeg ikke setter pris på å få tips og råd altså! Jeg bare føler for å forklare litt så det går an å forstå tankegangen min. 

Endret av Godis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grensesetting for seg selv både om hvor mye man deler med fremmede (og kjente for den sakens skyld), og for seg selv når det kommer til hvor mye tid av hverdagen man skal gi prøvingen er kjempeviktig💕 Høres ut som du kjennes deg selv ganske godt selvom du har en del usikkerheter. Heldigvis utsletter ikke det ene, det andre, selvom det noen ganger kan føles ut som det.

Håper helsevesenet finner ut av helseplagene dine snart❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor klem til deg Godis :klemmer: Skjønner du har mange tanker og at alt ikke er like lett. Trenger ikke utdype så mye, men en stor klem skal du få! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (19 timer siden):

Jeg tror grensesetting for seg selv både om hvor mye man deler med fremmede (og kjente for den sakens skyld), og for seg selv når det kommer til hvor mye tid av hverdagen man skal gi prøvingen er kjempeviktig💕 Høres ut som du kjennes deg selv ganske godt selvom du har en del usikkerheter. Heldigvis utsletter ikke det ene, det andre, selvom det noen ganger kan føles ut som det.

Håper helsevesenet finner ut av helseplagene dine snart❤️

Ja, det er viktig å kjenne på grensene sine, og ikke minst å respektere de. Det gir så mye bedre for å trives i livet. Det er liksom ikke nok å bare vise respekt for andres følelser, seg selv er like viktig 🥰 Føler heldigvis jeg har et ganske bevisst forhold til tankene og følelsene mine, og kjenner meg selv godt. Det er bare i perioder det ikke er like lett å huske på 😄 Takk for gode ord❤️

 

Amatariel skrev (18 timer siden):

Stor klem til deg Godis :klemmer: Skjønner du har mange tanker og at alt ikke er like lett. Trenger ikke utdype så mye, men en stor klem skal du få! :klemmer:

Tusen takk Amatariel, det varmer godt 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er reflektert over hvordan du har det i allefall! Det er første steget på veien til å håndtere dem på en sunn måte. Jeg forstår godt at du ønsker å tone prøvingen ned litt, spesielt når det er en prosess som tar litt tid. 

Sender deg en stor klem ❤️ Er helt sikker på at du kommer til å finne din rette balanse i livet og en måte du kan leve livet ditt på best mulig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 3.12.2020 den 16.17):

Så bra at du er reflektert over hvordan du har det i allefall! Det er første steget på veien til å håndtere dem på en sunn måte. Jeg forstår godt at du ønsker å tone prøvingen ned litt, spesielt når det er en prosess som tar litt tid. 

Sender deg en stor klem ❤️ Er helt sikker på at du kommer til å finne din rette balanse i livet og en måte du kan leve livet ditt på best mulig måte. 

Takk ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD20

Lite nytt herfra, derfor er jeg sjeldnere inne på forum og dagbøker denne syklusen. Det er ikke så mye å komme med når jeg ikke aner hvor i syklusen jeg er 😄 Vi legger inn masse aksjer, og enn så lenge er jeg fornøyd med valget om å droppe el-testingen. Jeg har tatt noen tester på noen dager når jeg tilfeldigvis har drukket lite og ikke vært på do de siste timene. Dagens test hadde mindre differanse mellom strekene enn de to andre testene, så kanskje noe skjer 👍 Har hatt en del akne og noe el-slim-liknende utflod, samt litt smerte etter sex i går som jeg pleier å få i anledning eggløsning. Så kanskje jeg kan forvente mens (eller helst positiv g-test) om ca to uker 🥰 Legger ved dagens el-test, måtte sette inn ratio-verdi selv, og tror jeg fikk omtrent rett tall. 

Fantastisk deilig med en syklus hvor disse tankene tar minimalt med energi 🌷

Screenshot_20201211_183945.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig når kroppen ikke spiller på lag 😒 godt dere er sikret mtp aksjer, så får vi heller håpe på at syklusen kommer i rute asap 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du føler deg rolig og tok rett valg ang. EL-testingen. Håper helt klart på positiv g-test her til jul! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at du føler du tok riktig valg og at prøvetankene ikke tar all energien du har😁😍 Håper det betyr mer ro for kroppen og at egget får perfekte forhold til å slippe snart🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, hadde vært veldig kjekt å overaske samboer (og dere😄) med positiv test i jula 🥰

Jeg aner jo ikke hvordan det står til med syklusen, men jeg tenker å teste med g-test ca to uker etter jeg hadde El-slim-liknende utflod. Det hadde jeg 5-7. desember. Så søndag blir det nok en test. Forrige syklus hadde jeg samme type utflod (og mengde) på eggløsningsdagen og tre dager i forkant. Dagen etter eggløsning hadde jeg mer kremete utflod. Også denne syklusen hadde jeg en dag med kremete utflod etter dagene med det jeg håper var el-slim. 

Jeg har mange strimler liggende, og ettersom det er ferie orker jeg ikke begrense meg til å bare teste en gang i uka, jeg tar når jeg føler for det tror jeg. Har tross alt spart mye test-tid ved å droppe eggløsningstester 😅 Så blir det spennende å se resultatet, for alt jeg vet har jeg enda ikke hatt eggløsning, men det dropper jeg å tenke på 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg forstår deg så godt som ønsket en pause fra all testingen. Gjorde det samme selv! Krysser alt jeg har for positiv test søndag 🤗 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...