Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Lillra skrev:

Så lenge mensen ikke har kommet har jeg fortsatt et lite håp❤️ Håper virkelig det er din tur snart ❤️❤️

Takk, jeg skal prøve å kjenne litt på det lille håpet 🥰 

48 minutter siden, Noldi skrev:

Hvis dere har lagt inn aksjer hver tredje dag så er det vel fortsatt en god del håp igjen😍 men veldig kjedelig at kroppen ikke oppfører seg som man ønsker.. Satser på at den ikke går helt mot det vanlige, og at det enten dukker opp en positiv test eller mensen snart så man slipper å lure på hva som skjer.

 

46 minutter siden, Neutral90 skrev:

Enig med Noldi 👌😁

Ja, det er noe med det. Når kroppen bare tuller hadde det vært greit med en avklaring enten den ene veien eller den andre. Er ikke mensen her innen morgendagens slutt blir jeg forvirret 😅

40 minutter siden, babycodex skrev:

Jeg har ikke erfart selv å ha de utfordringene med syklusen, men jeg kan se for meg hvor frustrerende det må være, så sender deg en god klem ❤️ Dere har for øvrig stått på med samleie må jeg si! Krysser alt jeg har.

Tusen takk, det varmer 🥰 Hver tredje dag er sikkert egentlig greit, men det føles likevel sjelden. Godt å vite at det kan være en liten sjans likevel! 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh føler med deg. Er så kjedelig med negative tester, at syklusen blir lenger enn man vil osv. :( Håper virkelig du får en avklaring nå straks! Er man ikke gravid så vil man jo videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Amatariel skrev:

Åh føler med deg. Er så kjedelig med negative tester, at syklusen blir lenger enn man vil osv. :( Håper virkelig du får en avklaring nå straks! Er man ikke gravid så vil man jo videre...

Ja, det er akkurat det, jeg vil enten være gravid, eller videre til en ny sjanse 🤞 Det kommer ingenting godt ut av lengre syklus 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Godis! Håper du får se to streker veldig snart, eller at syklusen ender raskt så du kan se fremover<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg desverre fått svaret mitt, dessverre negativt. Det har startet nå med litt blod, så da hadde lutealfasen samme varighet som de to forrige syklusene. 

Det er aldri noe tvil når mensen starter her. Fem eller minutter før blødningen starter får jeg vondt i magen, skarpe smerterer, så må jeg skikkelig på do, og når jeg da går på do kommer det første blodet 😅 Tydelig start i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Godis said:

Nå har jeg desverre fått svaret mitt, dessverre negativt. Det har startet nå med litt blod, så da hadde lutealfasen samme varighet som de to forrige syklusene. 

Det er aldri noe tvil når mensen starter her. Fem eller minutter før blødningen starter får jeg vondt i magen, skarpe smerterer, så må jeg skikkelig på do, og når jeg da går på do kommer det første blodet 😅 Tydelig start i det minste.

☹ Oh no. Da var vi brått i samme bås gitt! Lurer på om vi blir like synkroniserte neste syklus også!

Krysser fingrene for tidlig og tydelig EL på oss begge 🎄🎁 

Stor cyberklem 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei...☹️ Det positive er jo at kroppen din virker ganske stabil nå, så det et jo noe å være glad for😅 men uansett kjedelig! Vi vil jo at mensen skal utebli de neste ni månedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (På 22.11.2020 den 18.53):

☹ Oh no. Da var vi brått i samme bås gitt! Lurer på om vi blir like synkroniserte neste syklus også!

Krysser fingrene for tidlig og tydelig EL på oss begge 🎄🎁 

Stor cyberklem 💛

Tusen takk 💜 Hadde vært artig om vi fortsetter å være like synkronisert, men denne gangen går vi inn for tidlig eggløsning og kortere syklus 🤩

Takk for omtanke @Sovia, @Lily92, @babycodex, @Amatariel og @Noldi. Det er virkelig godt med all støtte og forståelse her inne 🌷

Noldi skrev (På 23.11.2020 den 9.18):

Det positive er jo at kroppen din virker ganske stabil nå, så det et jo noe å være glad for😅

Nja, lutealfasen er tydelig stabil, og det er jo godt, men syklusen i sin helhet ble 8 dager lengre denne gangen, uten tydelig forklaring. Håper den går tilbake til 32 dager (eller kortere) i denne syklusen 😊

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (1 time siden):

Nja, lutealfasen er tydelig stabil, og det er jo godt, men syklusen i sin helhet ble 8 dager lengre denne gangen, uten tydelig forklaring. Det skyldes sannsynligvis ikke stoffskiftet, sier legen på sykehuset. Håper den går tilbake til 32 dager (eller kortere) i denne syklusen 😊

Ikkesant, her kom den distré delen av meg fram😅😇 Da holder jeg med deg, og håper den holder seg til normalen denne gangen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (På 23.11.2020 den 17.37):

Ikkesant, her kom den distré delen av meg fram😅😇 Da holder jeg med deg, og håper den holder seg til normalen denne gangen😁

Ekstremt lett å gå i surr 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD8

Her nytes starten på adventa for fullt, og uka med blødning hjelper godt til å ikke tenke på prøvingen for ei stund. Selve mensen var nok over for fire dager siden, men jeg etter-spotter alltid omtrent like lenge som mensen, så nå er jeg nok snart ferdig med spottingen også. På en måte kjipt at det varer så lenge, men samtidig blir det en skikkelig prøvepause. 

Jeg har faktisk ikke bestilt eggløsningstester enda, og er faktisk litt usikker på om jeg skal bestille. Jeg er usikker om energien jeg legger ned i testingen er verdt det bare for å få vite når eggløsning er. Vi har uansett regelmessig sex, så sjansen for graviditet blir uansett ikke større. Jeg mistenker at hvis jeg tester blir jeg å føle at det er greit nok, men også hadde vært like greit uten testing, men om jeg dropper testingen og syklusen fortsetter å være ustabil kommer jeg til å angre på at jeg ikke tester. 

Premom forventer eggløsning om 16 dager, jeg håper heller at det skjer om 12-13 dager (eller selvfølgelig tidligere). Må vel ta et valg snart, så jeg ikke blir for sen å bestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt du nyter dagene nå😁 Skjønner du er usikker ang eggløsningstestene. Før ville jeg teste for å finne ut av syklusene mine, men det ble bare enda mer forvirrende for min del. Så jeg valgte å slutte å teste når jeg følte det kostet mer energi og glede enn det ga meg. Håper du lander på et valg som er riktig for deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Noldi ❤️ Jeg lander nok på noe tidsnok. Og føles valget feil får jeg heller gjøre motsatt neste syklus 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tidvis i all min prøvekarriere følt meg lei, spesielt med maaange sykluser uten positive EL-tester da jeg hadde hormonkrøll. Så har ofte følt det samme som deg. Faktisk endt opp med å ikke teste etter EL et par ganger også, men min erfaring er at jeg ble 100% urolig av det :lol: Følte jeg mistet kontroll og den uvitenheten var mye verre enn å faktisk teste. Så jeg gikk tilbake til testing hver syklus. Men man er jo forskjellig - noen har kanskje godt av litt testefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Amatariel! Jeg har jo bare El-testet 2-3 sykluser gjennom disse to årene, så det vanligste for meg er å ikke teste, så kanskje jeg vil oppleve det lettere å ta en testepause 🤞

Det er i allfall det jeg har bestemt meg for, jeg el-tester ikke denne måneden. 

CD10

Vi skal være gode på sex minst annenhver dag, jeg har en samboer som synes det er midt i blinken, så det er bra 😅 Føles det feil underveis i syklusen å droppe testing kan jeg selvfølgelig kjøpe en liten pakke tester på apoteket, og bare ta test for eksempel når jeg ser El-slim, da pleier testen å bli positiv en dag eller to senere. Det er uansett 8-10 dager til det vil bli aktuelt.

Jeg håper på EL senest CD21, gjerne tidligere, men Premom antar at det kommer på CD24. Fitbit derimot sier CD20, hyggelig om det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...