Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞

Godis

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (13 minutter siden):

Tenker på deg Godis og håper virkelig du plutselig får en test med en svak strek på! :hug:

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Tusen takk ❤️ Det varmer virkelig 🥰

CD33

Julemagien hadde spredd seg her i huset da jeg våknet i morges, så nydelig var det at jeg til om med glemte å teste i dag Tviler på at jeg tester i morgen da jeg skal sove borte, og sannsynligvis ikke orker å tenke på testing der. Desto mer spennende vil det da bli på lørdag ❤️ Jeg trodde et øyeblikk her at jeg fikk mensen, da det kom noen korte, skarpe smerter, men jeg ser enda ikke noe til blod. Vanligvis kommer blodet ca fem minutter etter slike smerter, men det var mindre vondt enn vanlig så det kan like godt ha vært noe annet. Jeg pakker med meg noen bind i toalettmappa, så går det som det går 😊

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD34

Det ble test i dag, men negativ (stav fra babyplan). Fitbit har satt forventet mens-dato til i dag, Premom sier jeg er 11 dpo og skal få mensen på mandag.  Jeg er spent på om noen av de beregningene stemmer, eller om syklusen får et helt annet utfall. Jeg kan i alle fall slå fast at den blir lengre enn de to syklusene i høst som var stabile (32 og 33 dager). Jeg drømte om positiv graviditetstest OG mens, så underbevisstheten jobber nok litt med tankene selv om det føles helt overkommelig i våken tilstand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @tjolahei🤩

Jeg og forloveden har nå tippet hver sin måned for når vi tror jeg skal få positiv graviditetstest, og dersom en av oss får rett skal den andre kjøpe en pose non-stop til den andre 😄 Han tipper april, jeg tipper mai. Egentlig ville jeg gjette februar, men tror det er for mye å håpe. Hva gjør man ikke for å skape litt mer tålmodighet og innhold i prøvetida. Jeg håper selvfølgelig begge skal ta feil, og at testen kommer tidligere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD36

Testet negativt i går, og klarte la være testing i dag. Ingen tegn til verken det ene eller det andre. Normal utflod, greit humør og ingen smerter. Håpet mitt nå er at syklusen ikke skal bli lengre enn forrige syklus som kom på 39 dager. Når er egentlig en syklus så lang at det ikke lengre er helt normalt? Og hvor mye kan den variere i lengde og fremdeles kalles stabil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at en variasjon på +/- 7 dager er innafor normalen, men likevel veldig frustrerende😅 Håper du får en klarhet i syklusen din snart! Vet godt hvor slitsomt det er å være der du er nå, føle at eggløsning kan ha skjedd men aner ikke når, og derfor vet man heller ikke hva man skal vente på når. Mensen? Positiv test? Nei fysj, ønsker deg mer stabilitet nå!❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så store variasjoner som kan være normalt 😂 Det vil jeg ikke ha! Selv om det var godt å slippe eggløsningtester i desember tror jeg at jeg går tilbake til testing i neste syklus. Fremdeles ingen tegn til mens her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nærmer deg gullmedalje i tålmodighet, det skal være visst 😒 håper at mensen eller aller helst, to blå kommer snart! Det er et ork med testing, men da vet man iaf om man er i dpo land osv. Har du vurdert temping? 

Godt nyttår til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Du nærmer deg gullmedalje i tålmodighet, det skal være visst 😒 håper at mensen eller aller helst, to blå kommer snart! Det er et ork med testing, men da vet man iaf om man er i dpo land osv. Har du vurdert temping? 

Godt nyttår til deg ❤️

Tusen takk for forståelsesfull kommentar! Skulle så gjerne ha tempet, men jeg plages mye med søvnen og tilbringer ganske mye tid våken i løpet av en natt. Er også oppe flere ganger per natt, så jeg tror resultatene fra tempingen ikke vil være til å stole på desverre. Riktig godt nyttår til deg også ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 40

Nå mister jeg troa på at denne syklusen skal bli nogenlunde lik de forrige syklusene på 32, 33 og 39 dager. Jeg gir opp håpet om graviditet i 2020. 

På nyåret skal jeg be om henvisning til gynekolog nå snart. Så får jeg i alle fall sjekket om det kan være flere hindringer i kroppen min som arbeider mot å bli gravid. Håper så hjertelig at det er vår tur snart 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD42, straks 43

Tiden går, og jeg blir fremdeles ikke klokere. Helt siden i går ettermiddag har jeg av og på hatt litt smerter ala menssmerter og eggløsningsmerter, så jeg har flere ganger tatt turen på badet for å sjekke. I dag har jeg også vært litt urimelig og irritabel, så kanskje jeg kan forvente mens i morgen eller mandag 😅 Jeg har testet ca annenhver dag nå, så jeg tror jeg tester igjen i morgen dersom jeg ikke blør enda. Jeg begynner å få få tester igjen i lageret, så kanskje jeg får roe enda litt mere ned. Det blir lettere når arbeidsuka starter på mandag. 

Når syklusen først har vart så lenge som den har, er jeg faktisk glad mensen ikke har kommet de forrige tre-fire dagene. Vi hadde nemlig fire dager på rad uten aksjer CD25-28, og hadde mensen kommet 10-14 dager etter disse dagene hadde jeg garantert ergret meg over at vi mistet sjansen denne syklusen. Min lutealfase har vært 12 dager, og nå er det 15 dager siden vi kom inn i sporet på annenhver dag igjen, så da står det i alle fall ikke på innsatsen nå. Heldigvis 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå kjedelig å vente på enten mens eller positiv test. Håper virkelig det snart skjer noe, så du slipper å vente så lenge. Nå er kroppen min og syklusene mine litt rare da, men denne syklusen fikk jeg EL på dag 47. Var sikker på at jeg hadde på dag 32 fordi testene peaket da og jeg hadde symptomene, men temperaturen bekreftet den ikke. Kan det være du har en så treig syklus som meg denne gangen? Likevel rart når du har vært regelmessig tidligere 🤔 Nei, det er ikke godt å si. Håper i alle fall at det skjer noe snart 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner meg veldig igjen i denne ventetiden! Den er utrolig irriterende... uvitenheten om hva som kommer er til å bli gal av! Det eneste jeg kan trøste deg med er at når du får mensen igjen så glemmer man fort hvor lenge man har ventet😅 Håper du blir klokere når du får sjekket stoffskiftet igjen. Er nok også lurt å be om henvisning til gynekolog også, så får man sjekket hvordan ståa er nedi der. Det synes iallfall jeg var veldig fint å gjøre tidlig i ventefasen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå skjønner dette er frustrerende. Men spennende også at mensen ikke har kommet! 😁 Krysser fingrene for at du plutselig sitter med en positiv test i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sovia skrev (14 timer siden):

Kan det være du har en så treig syklus som meg denne gangen? Likevel rart når du har vært regelmessig tidligere 🤔

Ja, den kan absolutt være treig nå.. Har bare hatt to stabile sykluser nå i løpet av over to år prøving, i hhv august, september og halve oktober. Så desverre ikke så rart om det tuller seg til nå. 

Noldi skrev (6 timer siden):

Det eneste jeg kan trøste deg med er at når du får mensen igjen så glemmer man fort hvor lenge man har ventet😅 Håper du blir klokere når du får sjekket stoffskiftet igjen.

Hehe, veldig enig med deg, ventetiden er raskt glemt når et nytt håp vokser Nå som syklusen er så lang som den har blitt mistenker jeg stoffskiftet i større og større grad. 

Amatariel skrev (5 timer siden):

Men spennende også at mensen ikke har kommet! 😁

Absolutt, det betyr tross alt at vi enda har en sjanse denne syklusen. Håper vi klarer å holde trykket oppe på hyppigheten med aksjer, så vi ikke misser eggløsning 🤞

Negativ test i dag også forøvrig, cd 43.

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger (dessverre) likt i løypa igjen, Godis. Stoffskifte er noe herk når det er ustabilt. Hadde tenkt å sende deg en privat melding rundt det, men jeg er usikker på hvordan jeg gjør det 🙈🙈🙈. Sånn går det når man er snikleser over lang tid og ikke har tilgang til alt spennende man har som bruker 🤪 Håper håper at du får EL og gullegget snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (18 timer siden):

Vi ligger (dessverre) likt i løypa igjen, Godis. Stoffskifte er noe herk når det er ustabilt. Hadde tenkt å sende deg en privat melding rundt det, men jeg er usikker på hvordan jeg gjør det 🙈🙈🙈. Sånn går det når man er snikleser over lang tid og ikke har tilgang til alt spennende man har som bruker 🤪 Håper håper at du får EL og gullegget snart ❤️

Nei, er det sant. Hadde så håpet at du skulle ha stabil syklus nå... Håper ekstra for oss begge 🥰 Sendte deg en melding nå, finner du den? 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (3 timer siden):

Nei, er det sant. Hadde så håpet at du skulle ha stabil syklus nå... Håper ekstra for oss begge 🥰 Sendte deg en melding nå, finner du den? 

Jeg fant, jeg fant 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...