Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (På 28.11.2019 den 12.31):

For en kjip beskjed å få 😢 men, håper at selv om prøvingen er utsatt så er det å rette opp i dette som gjør at du kan bli gravid 🤞 

Ja, det kan jo godt hende at jeg ikke kan bli gravid uten å få behandling for stoffskiftet først, men jeg rakk akkurat å få håp om å kunne bli gravid selv hvis denne menstruasjonen kunne være starten på en ordentlig syklus 🙄Skulle sånn ønske at jeg slapp, men nå må jeg bare innstille meg på baby tidligst februar 2021. Blir ikke så ung mor som jeg hadde håpet 💚

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så kjedelig med en sånn beskjed 😣😪 Jeg hadde begynt å hylgrine og forbannet verden hvis jeg hadde vært i dine sko... Å måtte begynne på prevensjon i prøveland er no-no 🥺😖

Håper det blir en lykkelig slutt etter hvert ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 15.15, Patriotpaula skrev:

Åh, så kjedelig med en sånn beskjed 😣😪 Jeg hadde begynt å hylgrine og forbannet verden hvis jeg hadde vært i dine sko... Å måtte begynne på prevensjon i prøveland er no-no 🥺😖

Håper det blir en lykkelig slutt etter hvert ❤️

Takk for et forståelsesfult svar fra deg ❤ Ble en liten dam med tårer ja.. På vei hjem fra sykehuset måtte jeg kjøre til siden for jeg var så lei meg, gråt masse før jeg kunne kjøre videre... Jeg er i gang med behandling og p-piller, lurer på om noen av medisinene har sterke følelser som symptom, for jeg har vært veldig lett-påvirkelig denne uka 😂 Uff, det skal ikke alltid være lett 💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 12.34, lumos_nox skrev:

Åh, for en utrolig kjip beskjed å få @Godis! :( Håper det går veien for dere etterhvert! ❤️

Takk Lumos_nox ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, måtte du begynne på p-piller igjen! :( Det er jo selvfølgelig veldig bra du har fått en diagnose, og kanskje spiren sitter med engang når du har fått stabilisert sykdommen og sluttet med pi-pilla igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dovendyr1 skrev (På 10.12.2019 den 9.00):

Åh, måtte du begynne på p-piller igjen! :( Det er jo selvfølgelig veldig bra du har fått en diagnose, og kanskje spiren sitter med engang når du har fått stabilisert sykdommen og sluttet med pi-pilla igjen :) 

Takk ❤ Jeg håper det klaffer med en gang jeg kan kutte p-pillene, men pessimisten i meg sier noe annet 😂

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er virkelig kjipt med disse p-pillene som bare forstyrrer all prøving. Én måned gjennomført, forhåpentligvis bare fem måneder igjen før vi får klarsignal om å starte prøvingen igjen. Eller, jeg håper innerst inne at det skal være klart mye tidligere, men jeg tør ikke forvente fordi jeg vet hvor stor skuffelsen blir. Nå prøver jeg bare å finne noen lyspunkt jeg kan holde fokus på, men det må jeg nok jobbe litt med for det er litt vanskelig.. I dag sniker jeg meg riktignok til å titte på babyutstyr igjen, det er ei stund siden sist. Jeg prøver egentlig å holde meg unna, for å ikke gire meg opp, men nå trenger jeg et håp å holde fast i :hjerter_rundt:

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tålmodigheten min tar snart slutt :( Har gått på ppiller i to måneder, og jeg får kanskje mulighet til å stoppe på pillene før det har gått fulle seks måneder. Håper, samtidig som jeg ikke tør håpe. 

Jeg har fullt opp av planer i tiden fremover, og selv om det er godt, og hindrer meg fra å tenke for mye på prøvingen som ikke er prøving for tiden, så blir alle tankene mer intens og følelsesladd når jeg først tenker på det. Kjenner jeg gleder meg til den dagen vi kan fortelle om en graviditet, men gruer meg samtidig da jeg ser for meg alle de som kommer til å si "å, endelig, det har jeg ventet på". SOM OM IKKE VI HAR VENTET PÅ DET 😭 Skjønner ikke hvordan jeg skal kunne beherske meg, for det er så mange rundt meg som jeg opplever at tror de "eier" en del av kroppen min og forholdet vårt, bare fordi vi har vært lenge sammen og alle rundt meg har forventet at vi skulle bli gravid for flere år siden. Merkelig følelse å høre andre prate om oss, som om de er oss, når de ikke aner hva som faktisk skjer her og nå.. 

Endret av Godis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg merker at jo mer jeg oppsøker temaet, jo mer oppslukt blir jeg. Slik tror jeg det er for de fleste. Jeg tok en litt lengre pause fra det meste, og det hjalp utrolig mye. Til slutt kjente jeg at jeg måtte innom forumet igjen, og da ble prøving, baby og alt det der - altoppslukende igjen. Ta en pause 😊 For all del, ikke se på babyutstyr, ikke mal det fremtidige barnerommet, ikke se på program om gravide på tv. Ta en skikkelig pause. Cold turkey liksom 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 19.4.2020 den 21.00, Dovendyr1 skrev:

Jeg merker at jo mer jeg oppsøker temaet, jo mer oppslukt blir jeg. Slik tror jeg det er for de fleste. Jeg tok en litt lengre pause fra det meste, og det hjalp utrolig mye. Til slutt kjente jeg at jeg måtte innom forumet igjen, og da ble prøving, baby og alt det der - altoppslukende igjen. Ta en pause 😊 For all del, ikke se på babyutstyr, ikke mal det fremtidige barnerommet, ikke se på program om gravide på tv. Ta en skikkelig pause. Cold turkey liksom 🙈🤣

Ja, det er virkelig verdifullt å ta litt pauser fra temaet, for å unngå at det blir helt altoppslukende. Men på samme tid er det litt godt å gi etter for behovet for å se på babyutstyr og barnerom på pinterest, spenningen bygges litt opp igjen, men så gjelder det å begrense hvor mye tid det skal få ta 😅 Nå er jeg faktisk litt der at jeg selvfølgelig gleder meg, men det er ikke så stort og voldsomt lengre. Og dette til tross for at jeg sannsynligvis snart kan slutte på p-piller igjen! Spennende tider, men likevel opptar det ikke all hjernekapasitet og det er litt godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Godis skrev:

Ja, det er virkelig verdifullt å ta litt pauser fra temaet, for å unngå at det blir helt altoppslukende. Men på samme tid er det litt godt å gi etter for behovet for å se på babyutstyr og barnerom på pinterest, spenningen bygges litt opp igjen, men så gjelder det å begrense hvor mye tid det skal få ta 😅 Nå er jeg faktisk litt der at jeg selvfølgelig gleder meg, men det er ikke så stort og voldsomt lengre. Og dette til tross for at jeg sannsynligvis snart kan slutte på p-piller igjen! Spennende tider, men likevel opptar det ikke all hjernekapasitet og det er litt godt! 

Så glad at klinikken har åpnet for innset t igjen 🌼 får du innsett før sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, snehvit88 skrev:

Hei jeg er ny følger i dagboken din😘

Så hyggelig 🌸🌸 Håper på å kunne dele litt fremgang fra prøvingen snart, da det har stått rimelig stille ei stund 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Så glad at klinikken har åpnet for innset t igjen 🌼 får du innsett før sommeren? 

Denne kommentaren skulle kanskje i ei annen dagbok, vi skal prøve videre på egenhånd etter å hatt et halvår pause for å behandle underliggende sykdom de fant hos meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Godis skrev:

Denne kommentaren skulle kanskje i ei annen dagbok, vi skal prøve videre på egenhånd etter å hatt et halvår pause for å behandle underliggende sykdom de fant hos meg 😊

Ja her gikk i det i surr for meg, beklager :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja her gikk i det i surr for meg, beklager :murvegg:

Fort gjort 👌😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig, nå har jeg fått klarsignal fra sykehuset om at jeg kan stoppe på p-piller igjen! Så dette ble første dag uten prevensjon, og jeg er veldig spent på om jeg kommer meg inn i en normal syklus om ikke så alt for lenge 💓

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for prevensjonsslutt 👏🤩 Jeg heier på deg! ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.5.2020 den 23.46, Patriotpaula skrev:

Hurra for prevensjonsslutt 👏🤩 Jeg heier på deg! ❤️🥰

Tusen takk kjære deg 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...