Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

CD 14 - pp12

Jeg har desverre ingen positiv eggløsningtest å vise frem, som jeg hadde håpet ettersom den kom på denne syklusdagen forrige syklus. Men jeg hadde tross alt tre dager med positiv test sist syklus, så jeg har mange dager å gå på hvor jeg fremdeles vil så tidlig positiv eggløsningstest. Så det er håpet mitt nå, at en av de nærmeste dagene blir den positiv. 

God helg 🧡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atticmess skrev (27 minutter siden):

Hvordan går det med el-testingen?

Jeg surrer det til igjen og igjen, denne syklusen har det vært så vanskelig å huske å teste. Jeg har "spart opp" til konsentrert urin, og kastet det bort ved å glemme å teste, nå har det skjedd flere ganger på rad 😄 

Testene jeg har tatt har alle vært tydelig negative. Nå i dag har jeg noen typiske symptomer som pleier å komme noen dager før eggløsning, så jeg håper testen skal bli positiv snart. Jeg er heldigvis bare på cd 16, så jeg gir ikke opp håpet om tidlig eggløsning riktig enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt deilig ut å glemme det bort litt også da 😁 Jeg testet annenhver dag selv sist PP og syns i grunnen det var greit. Hvis man har lang lh-topp så er det jo egentlig i grunnen ikke noe problem å test litt som man føler for det 😊

Håper testen blir positiv en av de neste dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja @Atticmess, jeg tar det som et lite tegn på at jeg greier å distansere meg litt fra prøvingen, og det kommer godt med! Har hatt lang lh-topp de siste syklusene, så tror jeg får fanget det opp. Aksjer legges inn uavhengig av positiv el-test, så sjansene er like gode uansett 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg tenkte også på at glemselen kanskje ikke er et dårlig tegn 😛 Høres deilig ut å kunne legge det bort. Når jeg er under EL-testing så tenker jeg ikke på noe annet. Det viktigste er jo å ha sex! Så så lenge dere har dette jevnlig, så gjør det ikke så mye om du ikke EL-tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger veldig likt i løypa 😄 det er syklusdag 15 for min del, men så har jeg jo også nettopp fjernet prevensjon så jeg vet ikke om kroppen egentlig bare prøver å stabilisere seg etter noen år på hormonprevensjon. Jeg teller uansett syklusen, og er vel to dager etter deg 😁 Det er jo spennende, og moro. Håper det går for oss begge ❤️  

Jeg har forresten også begynt med el - testing for denne PP, og foreløpig er det null og niks å rapportere om. Håper positive el - tester for oss begge en av de nærmeste dagene! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Godis said:

Jeg surrer det til igjen og igjen, denne syklusen har det vært så vanskelig å huske å teste. Jeg har "spart opp" til konsentrert urin, og kastet det bort ved å glemme å teste, nå har det skjedd flere ganger på rad 😄 

Testene jeg har tatt har alle vært tydelig negative. Nå i dag har jeg noen typiske symptomer som pleier å komme noen dager før eggløsning, så jeg håper testen skal bli positiv snart. Jeg er heldigvis bare på cd 16, så jeg gir ikke opp håpet om tidlig eggløsning riktig enda. 

Det er jo bra du ikkje blir heilt besatt av det da :)

Satser på EL snart då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18

Det blir dessverre ikke så tidlig eggløsning denne syklusen som forrige, men det ville kanskje være for mye å håpe på. Jeg har ennå ikke fått positiv test, og bare noen diffuse typiske el-symptomer, som også kan forekomme ellers i syklusen og skyldes andre ting. Kjenner det er litt kjedelig, men bare fordi eggløsning ikke har vært til nå trenger ikke syklusen bli alt for lang. Må nok bestille meg flere el-tester, det hadde jeg ikke trodd. 

 

Amatariel skrev (På 21.2.2021 den 17.04):

Høres deilig ut å kunne legge det bort.

Ja, det er egentlig ganske fint. Jeg har hatt mine måneder hvor jeg har vært alt for oppslukt, og det kommer ingenting godt ut av det for min del, så nå gleder jeg meg litt over å ta lettere på prøvingen. Samtidig føles det kjipt, ettersom jeg tror det til en liten grad skyldes at håpet om graviditet gradvis blir borte. 

Ms.Sommerfugl skrev (På 21.2.2021 den 17.33):

Håper positive el - tester for oss begge en av de nærmeste dagene! 🤞

Så hyggelig med kommentar, og hyggelig at dere har startet prøvingen! Håper også vi begge snart har positiv el-test! 😊

mammahjarte skrev (På 21.2.2021 den 20.37):

Det er jo bra du ikkje blir heilt besatt av det da :)

Nei, jeg er over den kneika 😄

Dame1989 skrev (19 timer siden):

Blir spennende å følge med, jeg ligger 1 dag bak deg :)

El-tester du? 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Hei! 

Jeg er ny her og har lest litt gjennom dagboken din 🙂

Håper virkelig du får en spire som sitter snart, jeg ønsker deg masse lykke til ☺️❤️🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (52 minutter siden):

CD 18

Det blir dessverre ikke så tidlig eggløsning denne syklusen som forrige, men det ville kanskje være for mye å håpe på. Jeg har ennå ikke fått positiv test, og bare noen diffuse typiske el-symptomer, som også kan forekomme ellers i syklusen og skyldes andre ting. Kjenner det er litt kjedelig, men bare fordi eggløsning ikke har vært til nå trenger ikke syklusen bli alt for lang. Må nok bestille meg flere el-tester, det hadde jeg ikke trodd. 

 

Ja, det er egentlig ganske fint. Jeg har hatt mine måneder hvor jeg har vært alt for oppslukt, og det kommer ingenting godt ut av det for min del, så nå gleder jeg meg litt over å ta lettere på prøvingen. Samtidig føles det kjipt, ettersom jeg tror det til en liten grad skyldes at håpet om graviditet gradvis blir borte. 

Så hyggelig med kommentar, og hyggelig at dere har startet prøvingen! Håper også vi begge snart har positiv el-test! 😊

Nei, jeg er over den kneika 😄

El-tester du? 👍

Jeg el tester ja. Fikk blinkende smiley på clearblue digital advanced el test i går så da pleier den å bli positiv innen noen dager. Men skal sette Ovitrelle i kveld så da er det ikke poeng å teste noe mer. Da kan jeg regne el til torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med el testing godis🥰

Satser på at el er like rundt hjørnet. Jeg er på et skikkelig drittsted nå, negative g. tester, men null mensen i sikte.. Så da er det å vente på mensen😅🙈

Det positive er kald rosévin i kjøleskapet, er det litt tidlig å glede seg til helg?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godis skrev (1 time siden):

Så hyggelig @Unicorn27🥰 Takk @Atticmess og @Smiley90, har virkelig lyst på eggløsning snart.

@Dame1989, tenkte ikke så langt som hvilken medisin Ovitrelle er da jeg spurte om el-testing 😄 Da er dere vel travelt opptatt disse dager 👏

Hehe :)

Ble lagt inn aksjer i går. Har planer om i kveld og i morgen også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Amatariel og @sommerfugl154, nå begynner jeg å bli utålmodig desverre. Og det er jo ganske teit egentlig, hvorfor trodde jeg at jeg skulle få tidlig eggløsning bare fordi jeg fikk det forrige syklus.

CD 20

Fremdeles negative el-tester. Det var litt sterkere test i går ettermiddag, derfor testet jeg i morges også. Men ingen positiv test desverre. Nå må jeg bestille flere tester også, de gikk raskere enn planlagt. 

Venter på å høre noe fra gynekologen, enten den private eller på sykehuset. Usikker hva jeg skal forvente av ventetid, men jeg håper det nærmer seg. Særlig dersom korte sykluser ikke har kommet for å bli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...