Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Håpet er ikke over enda!🤞 Testen var blenda hvit 11Dpo her også, første positive var 12 Dpo. Så ikke gi opp enda 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sillymilly skrev (1 time siden):

Håpet er ikke over enda!🤞 Testen var blenda hvit 11Dpo her også, første positive var 12 Dpo. Så ikke gi opp enda 🤞😊

Åå, det gir meg håp 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (1 time siden):

Som du sier, håpet er ikke ute før mensen dukker opp 💕 jeg krysser alt jeg har! 🤞🏻

Nei, det er faktisk ikke tomt for håp enda 😊 Tusen takk for kryssede fingre 💖 

Nå har et intens sjokolade-craving, så med tanke på graviditet ser det dårlig ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo

Negativ test og begynnende spotting. 

NÅR SKAL DET BLI VÅR TUR 😭

Så frustrerende og kjipt. Kvisa på haka kom i går, samtidig som behovet for sjokolade. Murrig startet også i går. Og nå kom altså første spottingen. Jeg antar at mens kommer i morgen, på ikm. Det eneste positive jeg greier å tenke om prøvingen nå er at syklusen ble grei lengde, 30 dager i morgen, og at jeg har en stabil lutealfase på tolv dager. Det er da noe, om ikke annet. 

Jeg blir nok å ringe legen i dag og be om at henvisningen til gynekolog videresendes til privatklinikk, hvor han kjenner til en flink gynekolog med kortere ventetid. Jeg hadde bestemt meg for å vente til syklusen var over før jeg ba han om å flytte henvisningen. 

En liten utblåsning måtte til nå kjente jeg 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. 😭😭 Så kjipt 😢

Håper dere får god hjelp hos gynekolog og time kjapt.. Syns så absolutt det er deres tur!

Utblåsninger er fullt lov, så ofte og så lenge man føler for det. Prøving er kjipt til tider, og tøft, og itillegg skal man holde følelsene for seg selv og ikke la dem ekplodere overalt foran folk som ikke vet det 🙈 Da er det godt å ha en kanal å få dem ut, og vi her inne tåler dem og forstår dem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempetrist! sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif Her hadde jeg virkelig håpet for deg nå og jeg syns det ER din tur nå! :troest:

Veldig lurt å ringe legen i dag, er det noe som hjelper sånn i syklusovergang her så er det å føle at man gjør noe for fremtiden og f.eks får fastslått noe hjelp/timesavtale. Og så syns jeg du skal spise sjokolade i dag. Masse sjokolade!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 timer siden):

Ånei.. 😭😭 Så kjipt 😢

Håper dere får god hjelp hos gynekolog og time kjapt.. Syns så absolutt det er deres tur!

Utblåsninger er fullt lov, så ofte og så lenge man føler for det. Prøving er kjipt til tider, og tøft, og itillegg skal man holde følelsene for seg selv og ikke la dem ekplodere overalt foran folk som ikke vet det 🙈 Da er det godt å ha en kanal å få dem ut, og vi her inne tåler dem og forstår dem ❤️

Takk ❤️❤️ Det er virkelig nydelig å bli møtt av forståelse og medmennesklighet her inne. For det er som du sier, alle rundt oss aner ingen ting om det vi går igjennom måned etter måned. Du er god 🥰

Amatariel skrev (1 time siden):

Kjempetrist! sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif Her hadde jeg virkelig håpet for deg nå og jeg syns det ER din tur nå! :troest:

Veldig lurt å ringe legen i dag, er det noe som hjelper sånn i syklusovergang her så er det å føle at man gjør noe for fremtiden og f.eks får fastslått noe hjelp/timesavtale. Og så syns jeg du skal spise sjokolade i dag. Masse sjokolade!! :hug:

Jaa, det skulle være oss nå 😭 Ringte legekontoret og ba de legge en beskjed til fastlegen om hun kan videresende henvisningen. De mente at jeg måtte settes opp til en ny time for å få ny henvisning, men jeg prøvde å forklare at dette hadde vært oppe som tema forrige time, at dersom det var lang ventetid offentlig skulle hun henvise videre privat. Og at dette bare var ment som en påminnelse om at hun kunne se på det. Jeg ønsket i alle fall ikke ekstra ventetid på legetime, for å forklare at en ny syklus har gått (riktignok kort, men det trenger de ikke å vite), og at ellers er alt likt som før. Så etter mye overtaling skrev hun en lapp, så sa jeg at legen heller får vurdere om hun ønsker ny time eller ikke. Kunne forsåvidt betalt for ny henvisning, jeg bare orker ikke ventetid på legetime før henvisning sendes. Får følge med på helsenorge om han fikser det i løpet av dagen 🤞 Sjokolade blir det 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du står på ditt!! Min erfaring er også at førstelinjen på legekontorene er vanskelige. Men heldigvis får vi prøvere et ekstra gir. De vil ikke kødde med prøvere! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Bra du står på ditt!! Min erfaring er også at førstelinjen på legekontorene er vanskelige. Men heldigvis får vi prøvere et ekstra gir. De vil ikke kødde med prøvere! :nei:

Ja, det er ofte mye motstand å møte. Men hos meg møter de motstand tilbake 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så kjipt å høre! 😭 Stor klem til deg og håper du får time hos gyn. om ikke så alt for lenge!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (1 time siden):

Nei, så kjipt å høre! 😭 Stor klem til deg og håper du får time hos gyn. om ikke så alt for lenge!! ❤️ 

❤️❤️ Fastlegen har ikke videresendt noe henvisning, men jeg har troa på at hun fikser det neste uke 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Godis said:

❤️❤️ Fastlegen har ikke videresendt noe henvisning, men jeg har troa på at hun fikser det neste uke 👏

Krysser fingrene! ❤️ 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD1 - PP12

Jeg legger bak meg den mest normale og fine syklusen så langt. Eggløsning på cd17, syklusen totalt ble på 29 dager. For meg er det en drømmesyklus!

Jeg ble nok mest skuffet over spotting i går, men gikk absolutt ikke i kjelleren. Etter en liten utblåsning her inne gikk dagen videre, og i dag tenker jeg ikke så mye på mensen utover at jeg vet den er her. Nå skal helga nytes, og blir neste syklus som denne har jeg snart positiv eggløsningstest igjen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei meg på dine vegne at tanta kom :( men det er en skikkelig fin egenskap å fokusere på det positive, og se fremover. Det var en veldig fin syklus dette altså!! Hurra! Håper det fortsetter slik. Gleder meg til å følge deg videre, og snart BLIR det din tur :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest her inne en stund og nå krysser jeg fingrene for at det klaffer for deg snart altså 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig med positiv innstilling (og drømmesyklus!)! Håper du får en fin helg Godis :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som kommenterer, det setter jeg stor pris på ❤️ Legger inn sammendraget fra Premom fra de siste syklusene, her vises det særlig godt hvor stabil lutealfasen har vært, til tross for ustabil syklus, bare én dag kortere én syklus 👏

Screenshot_20210206_111730_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...