Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tjolahei skrev (1 minutt siden):

Håper mensen kommer snart!

Takk 🤞🤞

CD45 

Jeg fortsetter å telle dager, og håper at jeg ikke skal måtte gjøre det så mye lengre... Har ikke testet siden søndag, men har ikke så mye håp heller. 

Har nå funnet ut at stoffskiftet sannsynligvis ikke er skyld i sykluskrøll, så nå har jeg skaffet en legetime for å få henvisning på gynekolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tålmodig som ikke tester hver dag - det hadde sikkert jeg gjort frem til mensen kom 🙈 uansett holder jeg fortsatt en liten knapp på EL på CD 47 jeg da 🙊🤞🏻💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ graviditetstest på morgenen i dag.. 

Sovia skrev (14 timer siden):

uansett holder jeg fortsatt en liten knapp på EL på CD 47 jeg da 🙊🤞🏻💖

Men det vil jo bety at eggløsning ikke engang er før i morgen, jeg har enda et håp om at det har vært tidligere.. Men for all del, heller i morgen enn om flere uker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD46

Nå ser det ut til at mensen kanskje kommer. Det er ingen blødning enda, men svak, svak farge på utflod, så jeg lurer på om det kan bety at det snart kommer mer. Artig når jeg ser tilbake på symptomregistrering. For tre dager siden var jeg ekstremt følsom, trist og generelt negativ. Jeg har hatt mer og mer kviser og også noe hodepine, samt minimalt med utflod de siste tre dagene. Helt identisk med forrige syklus.

Jeg har ved flere anledninger denne syklusen mistenkt at mensen har kommet, og så har den ikke det, men bare én gang etter første halvdel av desember har jeg registrert mistanke om eggløsning. Og det registrerte jeg for akkurat 13 dager siden, som stemmer godt med lutealfasen jeg pleier å ha. Så nå blir det spennede å se ut over kvelden om det kanskje blir noe mer 😊 Hadde vært greit å starte en ny syklus kjenner jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tålmodig og positiv du er ❤️  Håper du får henvisning til gynekolog, og finner en god løsning ☺️ Får håpe du får timen kjapt . Bra du mest sannsynlig har normal lutealfase da, det hjelper vell på motivasjonen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 timer siden):

Så tålmodig og positiv du er ❤️  Håper du får henvisning til gynekolog, og finner en god løsning ☺️ Får håpe du får timen kjapt . Bra du mest sannsynlig har normal lutealfase da, det hjelper vell på motivasjonen 😄

Tusen takk for koselig kommentar 🥰 Godt vi er flere som håper, da blir det kanskje litt fortgang snart 😊

Tror forresten jeg starter på ny syklus i morgen, jeg har spottet hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (På 8.1.2021 den 14.37):

Ble det ny syklus, @Godis? 🤞

Ja, nå tror jeg det må være å regne som oppstarten menstruasjon 👌

CD1, pp11

Jeg landet altså på 47 dager syklus denne gangen. Om jeg skal finne noe å fokusere på, får det være at jeg er glad den ikke kom på 50 dager eller mer 😄 Denne syklusen tenker jeg å handle inn el-tester. Det var absolutt godt å få en pause fra testingen, men når syklusen tydeligvis er så ujevn tror jeg det blir greit å gjenoppta testingen.

I september tok jeg en liten oppsummering av prøvingen så langt. Jeg har kopiert den, og fyller på med de siste syklusen. Liker å ha en slik oversikt tilgjengelig. Den går altså fra oktober 2018-januar 2021.

Pp 1 (10. oktober- 4.desember 2018): Denne regner jeg at startet på første dag av mens etter p-pilleslutt. Positiv g-test på CD29-32, men etter dette ble noen av testene negativ. Fra første positive g-test tok det fire uker før blødning kom, og nåværende fastlege er enig i at dette var en MA. Også når blødning startet var noen g-tester positive. 

PP2: (5. desember - 22 januar). Syklus startet med MA-blødning, seks dager. Prøvde denne perioden på å ta tempen, men det funket ikke da jeg sover urolig. Mange negative tester uke 5-8 denne syklusen. 

PP3: (22. januar - 25. november 2019). Ja, syklus på 308 dager. Sex 130 ganger. 30 graviditetstester. Enkeltdager med spotting. Mye frustrasjon. 

PP4: (25. november - 18. desember 2019). 22-dagers syklus i motsetning til forrige på 308 dager. Vi rakk bare litt sex, og ingen g-tester. Jeg startet å behandles mot underliggende sykdom , og måtte altså starte på p-piller igjen... 

Prøvepause - svært ufrivillig. 18. desember 2019 til 20. mai 2020. Fem måneder. Underveis her hadde jeg blødninger helt ukontrollert, på opptil en måned i strekk. Sparte noen hundrelapper på g-tester denne perioden. 

PP5: Fra p-pilleslutt 20. mai til mens 1. juli. 41 dager. Aksjer ble lagt inn, men uten resultat. 

PP6: 1. juli - 10. august 2020. 40 dager syklus. To uker el-testing før jeg ga opp. 

PP7: 10. august - 10. september. 32 dager. Den mest normale syklusen så langt. Positiv eltest på cd 20. 

PP8: 11 september - 13. oktober. 33 dager. Et håp om stabile sykluser ble sterkt! Eggløsning på cd 21.

PP9: 14. oktober - 21. november. 39 dager, eggløsning syklusdag 27. 

PP10: 22. november - 8. januar. Syklus på 47 dager. Håpet om stabil syklus svekkes. Legetime bestilt for å få henvisning til gynekolog. Testet ikke etter eggløsning denne syklusen. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se forløpet. Nå syns jeg det er din tur!!

Blir veldig greit å EL-teste i denne nye syklusen. Føler man har litt kontroll, samtidig som man holder seg opptatt med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen jeg virkelig unner en graviditet nå, så er det deg! Håper du ikke får alt for lang syklus denne gangen og at det klaffer for dere snart 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 8.1.2021 den 19.44):

Interessant å se forløpet. Nå syns jeg det er din tur!!

Blir veldig greit å EL-teste i denne nye syklusen. Føler man har litt kontroll, samtidig som man holder seg opptatt med noe.

Enig, veldig interessant. Det er i alle fall tydelig at behandlingen av sykdom har hatt noe effekt, da syklusene etter p-pilleslutt nummer to har vært fra 32 til 47 dager. Det er jevnere det enn variasjon fra 22 til 308 dager. Når jeg ser tilbake på det føler jeg at våre reelle sjanser etter MA har startet først i mai 2020, men jeg kan selvfølgelig ikke vite. Gleder meg til testing. Tror jeg starter på cd 17.

Lily92 skrev (På 9.1.2021 den 15.58):

Er det noen jeg virkelig unner en graviditet nå, så er det deg! Håper du ikke får alt for lang syklus denne gangen og at det klaffer for dere snart 😊 

Tusen hjertelig takk! Vi får håpe sammen 💞

tjolahei skrev (På 9.1.2021 den 17.06):

Håper virkelig det går bra denne måneden! Krysser fingrene! ❤️ 

Takk tjolahei 🤞❤️

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en frustrerende og fortvilende oppsummering av prøvinga 😕 Godt at mensen kom og syklusen ikke ble over 47 dager. Håper det blir din tur snart!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk @Anonymapekatt, det setter jeg pris på 💜

CD3 

Jeg skriver CD3, men har ærlig talt blitt litt usikker. Dagen jeg vurderte at jeg startet ny syklus hadde jeg mye brunt blod, men ved ett dobesøk hadde jeg også mørkerødt blod. Derfor gikk jeg ut fra at det bare skulle ta seg opp, og at jeg snart skulle være godt i gang med normal blødning. Formen ellers har vært lik en menstruasjon, på alle måter. Men saken er at det har ikke kommet noe mer blod jeg vil kategorisere som friskt... Og nå har jeg omtrent ikke hatt noe brun blødning heller siden i går ettermiddag. Så jeg er veldig usikker om dette egentlig er menstruasjon likevel.

Jeg har i bakhodet det @Amatarielhar lært meg, at om en blødning varierer fra normalen kan det være lurt å ta en g-test i etterkant, så enten i morgen eller senere uti uka skal jeg gjøre det for sikkerhets skyld. Kan ikke bare nooooe være normalt og lett å forstå 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (4 minutter siden):

Jeg har i bakhodet det @Amatarielhar lært meg, at om en blødning varierer fra normalen kan det være lurt å ta en g-test i etterkant, så enten i morgen eller senere uti uka skal jeg gjøre det for sikkerhets skyld. Kan ikke bare nooooe være normalt og lett å forstå 😌

Jepp, lurt!

Og ja, enig ang. frustrasjon over abnormale ting. Jeg syns at HVER gang jeg blir fornøyd med et eller annet med syklusen, så er det et eller annet som oppfører seg rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Jepp, lurt!

Og ja, enig ang. frustrasjon over abnormale ting. Jeg syns at HVER gang jeg blir fornøyd med et eller annet med syklusen, så er det et eller annet som oppfører seg rart.

Ja, det går nesten aldri en syklus uten noe som helst som viker fra normalen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom dagboken din, og krysser fingrene for at det snart klaffer for deg!🤞

Så har jeg også ett liite spørsmål. Når på dagen er det best å ta eggløsningstest? Og er det lurt å ta minst 2 om dagen? Selv har jeg bare så vidt prøvd å ta en nå og da tidligere, har liksom aldri blitt en tester på det 🙈 Men denne gangen tenkte jeg å prøve å se om jeg kan lage meg en oversikt, og har lastet ned premom etter å ha lest her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...