Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fint å ha noen som føler med sammen med meg 🤩 Fremdeles ingen tegn til positiv test her. Jeg føler meg mer og mer sikker på at EL har vært altså, i og med at den forsterka testen kom på samme dag som positiv test de to forrige sykluser. Den dagen slet jeg med både å drikke lite og la være å gå på do, så testforholdene var dårligere enn vanlig. I tillegg pleier jeg aldri å få så sterk test når som helst i syklusen, det sterkeste jeg har hatt før eggløsning har gitt 0,35 i ratio på Premom, så den testen på 0,53 gir meg forhåpninger. Legger ved bilde av testen som fikk 0,53, det er jo en ganske så sterk test (selv om den ikke er positiv). 

 

Fordelen med at jeg ikke vet er at dagene jeg ville gått å ventet på ikm nå heller brukes til å kanskje vente på EL. Så det går raskere dersom eggløsning har vært 👌😄

Screenshot_20201104_164111.jpg

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig EL har vært - da kommer jo dpo land til å gå veldig fort haha! Da er du jo allerede 3-4 dpo!! 😄

Ja jeg syns også den testen var litt for sterk iforhold til at det ikke skulle være noe EL denne dagen. Nå har ikke jeg sånn kjempe mye erfaring med EL tester men jeg er også sånn som deg - det sterkeste jeg får uten EL er rundt 0,35. Den dagen jeg faktisk fikk EL så var den første sterke testen min på 0,5 ihht premom - også ble den positiv 4 timer seinere. Så kan jo hende at du hadde en veldig kort LH topp?

Men tenker du å fortsette å teste sånn just in case? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fantastisk om EL har vært ja! Åå om du hadde tempet så hadde du kunne fått svaret nå! Anbefaler virkelig det altså. Er godt å få bekreftet EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

Håper virkelig EL har vært - da kommer jo dpo land til å gå veldig fort haha! Da er du jo allerede 3-4 dpo!! 😄

Ja jeg syns også den testen var litt for sterk iforhold til at det ikke skulle være noe EL denne dagen. Nå har ikke jeg sånn kjempe mye erfaring med EL tester men jeg er også sånn som deg - det sterkeste jeg får uten EL er rundt 0,35. Den dagen jeg faktisk fikk EL så var den første sterke testen min på 0,5 ihht premom - også ble den positiv 4 timer seinere. Så kan jo hende at du hadde en veldig kort LH topp?

Men tenker du å fortsette å teste sånn just in case? 

Har hatt kort lh-topp før, så det kan hende. Hadde vært nydelig i så fall 🥰

Har bare en eller to eltester igjen, så jeg bruker opp de. Vi fortsetter uansett med jevnlig sex, så sjansene blir jo ikke redusert 👍

11 minutter siden, Amatariel skrev:

Hadde vært fantastisk om EL har vært ja! Åå om du hadde tempet så hadde du kunne fått svaret nå! Anbefaler virkelig det altså. Er godt å få bekreftet EL.

Hadde vært fint om jeg tempoet ja, hadde det funket for meg skulle jeg jammen ha gjort det. Desverre har jeg så urolige netter at det går ikke. Har ofte flere timer våken om nettene, og hver natt minst tre turer opp for enten å drikke eller tisse. Urolig søvn er bivirkninger av medisiner jeg ikke kan slutte på. Hvis ikke hadde jeg lett prøvd ut temping ja 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ja det høres ikke bra ut. Ugunstig for temping, men for døgnrytmen forøvrig kanskje? Høres fælt ut å ikke ha sammenhengende søvn. Jeg føler meg helt kake om jeg ikke får 7-8 timers sammenhengende søvn 😶 Føler du det er tungt/slitsomt, eller er det nesten så du er vant til å ha det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Uff da, ja det høres ikke bra ut. Ugunstig for temping, men for døgnrytmen forøvrig kanskje? Høres fælt ut å ikke ha sammenhengende søvn. Jeg føler meg helt kake om jeg ikke får 7-8 timers sammenhengende søvn 😶 Føler du det er tungt/slitsomt, eller er det nesten så du er vant til å ha det sånn?

Det har liksom vært på den måten lenge, men søvnbehovet blir omtrent aldri dekt, og det er absolutt tungt. Det skjer kanskje en gang i måneden at jeg får ei natt sammenhengende søvn, og det kjennes på hele dagen etter, det gir en helt annen kvalitet på dagen! Det gir en magisk følelse av energi allerede fra morgenen av. For jeg er jo aldri uthvilt ellers når jeg må opp om morgenen. I helgen prøver jeg å prioritere å sove lenge på morgenen i det minste 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig litt økning i testene her igjen. Legger ved bilde av de siste fire dagene. Jeg har egentlig bare en test igjen, men spørs om jeg skal på apotek for å kjøpe noen fler så jeg kan testen litt lengre. Det vil jo bli ulike tester, men om jeg bestiller babyplan-tester tar det ei uke før de kommer, så da får det heller bli litt andre typer tester. Håper selvfølgelig helst at eggløsning allerede har vært for fem dager siden, men jeg kan liksom ikke gå ut fra det. 

Screenshot_20201106_141118.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får eggløsningen din snart du også ❤🌼 Hadde jo vært deilig om den allerede har vært da 😄

Jeg hadde gjort som du tenker og kjøpt flere tester! Man vil jo liksom vite, når man først har testet så langt så kan man jo teste helt i mål 😅

Men ser jo ut som at noe skjer på den siste testen der da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok prøvd meg på å kjøpe nye på apoteket, ja🙈 Nå har vel babyplan «reserve»-tester også som jeg har hørt at mange er misfornøyd med😶 Jeg kjøpte babyplan stav-tester sist jeg kjøpte for å unngå de «reserve»-testene sist gang, og de var jeg veldig fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende når man går tom for tester, men er ikke så lett alltid å vite hvor mange man trenger. Ville kanskje gått for noen på apoteket nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen meny-butikk i nærheten.. Dro på apoteket og kjøpte en pakke med Metode+ el-tester. Jeg testet ikke i mårres da jeg var flere ganger oppe for å tisse og drikke i natt, så det orket jeg ikke. Men i ettermiddag blir det test 👍 Synes det er vanskeligst i helga å legge til rette for konsentrert urin, veldig fort gjort å glemme seg synes jeg. 

16 timer siden, Noldi skrev:

Nå har vel babyplan «reserve»-tester også som jeg har hørt at mange er misfornøyd med 😶

Dette har jeg ikke fått med meg, kan du forklare hva folk plages med? Strimmel el-test liksom? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD25

Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte flere el-tester, for ellers ville jeg fortsatt med håpet om el på cd20. Og nå vet jeg at det ikke stemmer, for nå fikk jeg positiv el-test. Ikke helt fornøyd med at den lot vente på seg helt til cd25, men heller nå enn om ei uke tenker jeg. Nå håper jeg i alle fall at testen raskt blir negativ i det minste 🤞

Disse nye testene er stavtester, har noen erfaring med å legge stavtest inn i Premom? Plages med å få registrert strekene. 

@sommerfugl154, ser du hvor skummelt likt vi ligger i syklusen denne gangen også? Tror du har vært 1-2 dager foran meg fra starten på syklusen, og nå kommer jeg etter med senere positiv el-test som du fikk for noen dager siden 😅

IMG_20201107_170740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Godis skrev:

Dette har jeg ikke fått med meg, kan du forklare hva folk plages med? Strimmel el-test liksom? 🤔

Jeg er ikke heeeelt sikker, men bare generelt at de er av dårlig kvalitet tror jeg. Det er strimmeltester av et annet merke man får tilsendt istedenfor babyplan sine, det står i en sånn gul «advarselboks» inne på sidene deres hvis man trykker på å bestille strimmeltestene. Tror fargestoffet sprer seg litt dårlig og utjevnt og gjør det vanskelig å tolke testen. Ser du fikk positiv test i dag! Det er jo supert😍😍 Happy humping i helgen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med positiv EL-test, selv om det hadde vært best om den allerede hadde vært. Kan du ikke åpne staven også prøvå å registrere den da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Godis said:

CD25

Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte flere el-tester, for ellers ville jeg fortsatt med håpet om el på cd20. Og nå vet jeg at det ikke stemmer, for nå fikk jeg positiv el-test. Ikke helt fornøyd med at den lot vente på seg helt til cd25, men heller nå enn om ei uke tenker jeg. Nå håper jeg i alle fall at testen raskt blir negativ i det minste 🤞

Disse nye testene er stavtester, har noen erfaring med å legge stavtest inn i Premom? Plages med å få registrert strekene. 

@sommerfugl154, ser du hvor skummelt likt vi ligger i syklusen denne gangen også? Tror du har vært 1-2 dager foran meg fra starten på syklusen, og nå kommer jeg etter med senere positiv el-test som du fikk for noen dager siden 😅

IMG_20201107_170740.jpg

Ja, herlighet dette er ganske usannsynlig likt! hva er oddsen for at begge ble forsinket og akkurat like mye 😆 Gratulerer med finfin positiv da! Den der var skikkelig tydelig 😄😍 Håper den er negativ i morgen!

Tror forresten ikke at det går an å legge inn disse på premom, den er programmert til å kjenne igjen strinneltestene bare 🤔 Jeg fikk i allefall ikke til å registrere clearblue sine forrige syklus!

Men den er jo helt klart over 1! Vil tippe 1,5 ca? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Noldi skrev:

Jeg er ikke heeeelt sikker, men bare generelt at de er av dårlig kvalitet tror jeg. Det er strimmeltester av et annet merke man får tilsendt istedenfor babyplan sine, det står i en sånn gul «advarselboks» inne på sidene deres hvis man trykker på å bestille strimmeltestene. Tror fargestoffet sprer seg litt dårlig og utjevnt og gjør det vanskelig å tolke testen. Ser du fikk positiv test i dag! Det er jo supert😍😍 Happy humping i helgen😁

Det hadde jeg ikke fått med meg, så takk for informasjon 😊 Jeg har ikke vært plaget av feil testresultat, men det er jo greit å være obs på. Blir litt kos nå ja 😅

13 timer siden, Lily92 skrev:

Så bra med positiv EL-test, selv om det hadde vært best om den allerede hadde vært. Kan du ikke åpne staven også prøvå å registrere den da😊

Takk! Nå prøvde jeg det, og da gikk det bedre 👍 

12 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Ja, herlighet dette er ganske usannsynlig likt! hva er oddsen for at begge ble forsinket og akkurat like mye 😆 Gratulerer med finfin positiv da! Den der var skikkelig tydelig 😄😍 Håper den er negativ i morgen!

Tror forresten ikke at det går an å legge inn disse på premom, den er programmert til å kjenne igjen strinneltestene bare 🤔 Jeg fikk i allefall ikke til å registrere clearblue sine forrige syklus!

Men den er jo helt klart over 1! Vil tippe 1,5 ca? 😊

Ja, ikke sant, det er helt merkelig 😅 Jeg fikk lagt den inn ved å velge bilde fra album, beskjære til bare vinduet på testen, og registrere strekene selv. Endte på 1,10 i går, men dagens test var enda sterkere, så den la jeg inn som 1,50. Håper den er negativ i ettermiddag 🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, babycodex skrev:

Gratulerer med positiv EL-test ❤️ Det er så deilig følelse når den er funnet!

Takk, det er veldig godt å vite når det skjer! Så slipper vi å glippe eggløsningsdsgen hvis vi en dag dropper sex🤞🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...