Gå til innhold

Skal bidragsmottaker sende med barnets klær til bidragspliktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange som har kommentert gitt! At jeg skader barnet mitt fordi JEG er negativ til å sende med baret klær? Det vet da vel ikke dere noen ting om. Hver gang jeg har pakket bagen har barnet blitt sint og lei seg, jeg har da ikke sagt at «du må ha med bag fordi XX sier det!», jeg har sagt rolig til barnet at både jeg og den andre part betaler for tingene dine og da må vi ta det med frem og tilbake. Det er den andre part som prakker på med at reglene er sånn så da må det bare være slik med en sur undertone. Barnet går i 2.kl og må ha med seg bag og sykkel til skolen. Jeg har kjørt det dit på ettermiddagen en gang, men fikk da kjeft fordi det kunne tross alt hende at dem skulle bort og måtte dra før jeg kunne komme bort med tingene. Og jeg har skrevet flere ganger at jeg ikke gidder å krangle med den andre part om dette. Det eneste jeg spør om er om det står i noen lov slik som den andre part påstår. Jeg sender så klart med alt barnet trenger, finnes jo ingen grunn i verden for at jeg ikke skal gjøre det..

Anonymkode: 683f5...282

Jeg beklager altså, men jeg nekter å tro at far er så vanskelig dersom du virkelig oppfører deg så løsningsorientert som du beskriver. Jeg tipper det er en grunn til at far krever at klær er med uansett om de blir brukt eller ei. Det ligger alltids mer til historien i så dårlig samarbeid som det der....

Anonymkode: a4cc7...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet går i 2.kl og må ha med seg bag og sykkel til skolen. Jeg har kjørt det dit på ettermiddagen en gang, men fikk da kjeft fordi det kunne tross alt hende at dem skulle bort og måtte dra før jeg kunne komme bort med tingene.

Jeg tenker at det er uholdbart at barnet skal ta belastningen med denne logistikken. Dere må kunne finne en løsning hvor barnet ikke blir den som må holde styr på og drasse med seg klær og utstyr til samvær. Om det så blir å leie et felles lager til bag og sykkel, dersom det er så vanskelig å avtale et tidspunkt for overlevering av disse tingene.

Jeg ser du skriver at du ikke orker diskutere med samværsforelder, men barnet reagerer jo med fortvilelse og sinne på å bli helt unødvendig tvunget til å ha med seg alt dette. Det er verdt en diskusjon, tenker jeg. Dette går jo ikke hovedsakelig ut over deg, men ut over barnet. Det bør samværsforelder tvinges til å forholde seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du kan kalle inn til fam.kontoret. 

Dokker kan avtale at far skal hente tinga hos deg annakvar gong (dagen før samvær), og at du gjer det dei andre gongane. Med forklaring om at barnet synes det er slitsomt å drakse med sykkel, bag og skulesekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen hver torsdag kveld pakker jeg en stor ryggsekk til hver av mine to barn fordi de skal til mor for helgesamvær dagen etter.  Prøver å følge med værmeldingen slik at det jeg pakker hva de behøver.  Mor sier i fra på forhånd dersom de trenger sports- og skiutstyr.  Da pakkes skiene i bilen. 

Det tar mye tid å pakke, men det er bedre at de har med seg for mye enn for lite. Barnas mor betaler bidrag, og jeg vet at det er min plikt å sørge for å holde dem med klær og utstyr når de skal til mor. 

Mitt  problem er heller at mor kritiserer hva slags klær jeg kjøper til barna.  Hun synes ikke det er fint og merkeriktig nok.  Dessverre forstår hun ikke at de eneste som blir lei seg og lider av denne kritikken, er barna.  For det er til dem hun klager. 

 

Anonymkode: 67894...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Du og far får stå for overlevering av bagen/utstyret! Tenk at dere lar barnet ta støyten for deres valg?? Kjøp nå inn klær og utstyr hver for dere, og så krever du inn mindre i bidrag, så han ikke er med på å spleise på klær og utstyr som du da kun har hos deg som han da også må kjøpe hos seg?

Anonymkode: c37c7...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en bag med en rekke klar som er for ama/aldri brukes som henger klar i skapet til å brukes som rekvisitt. Så har du gjort din del hvis det er så utrolig viktig for den andre forelderen at prinsippet må følges. Den skal jo uansett ikke åpnes, og man unngår krangel 😅 joke is on you 

Anonymkode: a583b...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...