Gå til innhold

Metformin/PCOs/prøverør


Deseo

Anbefalte innlegg

Nettopp vært på kontrolltime på riksen før å starte opp nytt uttak, men jeg har lenge vært i tvil om jeg ønsker å starte opp med en gang. 

To SA bak meg på under 5 måneder så jeg ønsket litt utredning. 

Endte opp med og ta en haug med blodprøver. Skal ta glukosetest og fikk beskjed om å starte med Metformin for det kunne hjelpe med vektnedgang. Har pcos og er overvektig. 

Venter noen måneder før vi forsøker igjen.

Noen som har god erfaring med Metformin og eventuelt annen diettkombo i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil absolutt anbefale deg å kutte raske karbohydrater: Hvetemel, sukker (spesielt sukker) pasta osv. Jeg fikk også noen tabletter til å ha i skjeden da jeg ble gravid igjen. usikker på om det var det som gjorde det, men fullførte graviditeten den gang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, riesling skrev:

Vil absolutt anbefale deg å kutte raske karbohydrater: Hvetemel, sukker (spesielt sukker) pasta osv. Jeg fikk også noen tabletter til å ha i skjeden da jeg ble gravid igjen. usikker på om det var det som gjorde det, men fullførte graviditeten den gang :)

Du har sikkert fått progesteronstøtte, det får jo ts uansett når hun holder på med ivf.

Anonymkode: ff87b...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for lavkalori med høyt proteininntak pga trening. Kuttet ut en del raske karbohydrater, men spiste grovbrød, poteter og innimellom pasta ifbm tøffe treningsøkter. 

Gikk ned 22kg, begynte med vektnedgangen før jeg begynte på metformin så fortsatte egentlig bare i samme spor.

Fikk blodfortynnende når jeg ble gravid, siden jeg hadde tre mislykkede svangerskap bak meg. Det gikk bra den gangen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! 😊 

Ja har satt meg inn før å kutte ned karbohydrater kraftig og lurte ut alt av sukker og brus/saft. 

Føler at etter siste samtale med legen nå på riksen så fikk jeg mer motivasjon til å prøve vektnedgangen på nytt! 👊  

Harde treningsøkter må jeg komme meg sakte men sikkert inn i, men treningen skal det bli mer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...