Gå til innhold

Hvor lenge før reise pakker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pakker kvelden etter jobb og natta før. Drar ofte rundt kl 3 på natta. Den viktigste jobben er faktisk pakkeliste. Klær og sko er en ting, men alt det andre er det lett å miste oversikten over.

Jeg har pakkeliste for langhelg i storby, 1 uke og 2 uker i varmere strøk, en for hyttetur osv. Ikke mye som endrer seg fra gang til gang. Mest klær og sko. 

Anonymkode: c1dc0...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker kvelden før, men har en liten mental pakkeliste noen dager før. Skal jeg langt feks til Asia har jeg forberedt meg mer, funnet frem tøy som ikke brukes til vanlig, kjøpt apotekvarer osv. Det kan ta mer tid å bestemme hva jeg skal ha med/bruke som håndbaggasje. 

Anonymkode: 24662...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor lenge jeg skal være borte. Skal jeg på to ukers tur i varmere strøk starter jeg ca en uke før. Jeg eeelsker å pakke😅 Har MYE klær så her må antrekk planlegges og sammensettes. Har også med meg sykt mye toalettsaker(ikke sminke, men hud og kroppspleie). 

Skal jeg bort ei langhelg så pakker jeg kanskje to-tre dager i forveien. Håndbagasje er aldri et alternativ her i gården gitt🙈

Anonymkode: bb90f...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker alltid søndag før jeg skal reise. Da hverdagen ofte er ekstremt hektisk. 

Bruker 10-15 minutter. Er på reise 20-30 ganger i året, så har en grei rutine på hva jeg trenger, uansett hva jeg skal. 

Er forsåvidt også av typen som er ekstremt opptatt av sminke, hud og hår. Men klarer meg alltid med 1-2 ziplockposer. Har en diger skuff full av vareprøver fra blant annet Sephora. Så har forhandspakket poser for 1-3 netter, 4-7 netter, 8-14 netter. 

Anonymkode: e8879...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2019 den 6.27, AnonymBruker skrev:

skriver pakkeliste ett par dager før.

Anonymkode: 657d7...41e

Ble nysgjerrig på hva en pakkeliste er? Hvorfor trenger man det? 

Anonymkode: fe511...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden før jeg drar. Men da har jeg klart for meg hva jeg skal ha med. Alt av klær er vasket og andre ting som skal være med vet jeg hvor er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å pakke så jeg pakker i siste liten, gjerne en time før jeg MÅ dra. 

Anonymkode: 04c51...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble nysgjerrig på hva en pakkeliste er? Hvorfor trenger man det? 

Anonymkode: fe511...98f

For å huske å pakke med alt man trenger, fort gjort å glemme noe hvis man ikke skriver pakkeliste.

Anonymkode: 82d19...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker kvelden før, evnt samme dag hvis jeg reiser på ettermiddagen. Som regel ha jeg tenkt såpass mye på forhånd at jeg vet hva som skal med - det er jo ikke det å forflytte klærne fra skapet til kofferten som tar tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor jeg skal og hvilken type ferie det er. Er det bare en helgetur kan jeg pakke et par dager før, mens er det sydenferie eller fotttur (er årlig på fottur i utlandet) da starter jeg i god tid med å kjøpe inn solkrem, myggstift, bøker, antibac osv. Jeg har liggende liste på pc, og har et gjesterom der jeg legger frem ting jeg vil ha med. Jeg er med andre ord tidlig ute med pakking. Legger ikke ned i koffert før et par dager før avreise, men da har det meste vært klart lenge. 

Anonymkode: 76d2c...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengre turer 1-2 uker eller mer: Da begynner jeg så smått en ukes tid før med vask og pakker ned etterhvert. 

Kortere turer fra 1 dag til en ukes tid: Et par dager før. 

Anonymkode: 63f63...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

For å huske å pakke med alt man trenger, fort gjort å glemme noe hvis man ikke skriver pakkeliste.

Anonymkode: 82d19...56e

Er det for de som f.eks. er avhengig av medisiner og må regne ut hvor mange doser de trenger å ta med? Ellers skjønner jeg ikke helt hva man trenger en pakkeliste til. Det er jo bare å pakke klær, toalettsaker og ellers ting man trenger på reisen. Er vel svært få som er så distre at de glemmer å pakke undertøy og derfor trenger å støtte seg til en liste. 

Anonymkode: fe511...98f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynner å tenke på hva jeg evt må vaske et par dager før, pakker kvelden før, minus de tingene jeg trenger på selve reisedagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for de som f.eks. er avhengig av medisiner og må regne ut hvor mange doser de trenger å ta med? Ellers skjønner jeg ikke helt hva man trenger en pakkeliste til. Det er jo bare å pakke klær, toalettsaker og ellers ting man trenger på reisen. Er vel svært få som er så distre at de glemmer å pakke undertøy og derfor trenger å støtte seg til en liste. 

Anonymkode: fe511...98f

Hvis jeg ikke har pakkeliste glemmer jeg bestandig ett eller annet. Har laget meg en standard pakkeliste + at jeg varierer ift om det er sol & bad eller vandretur jeg skal på. 

Anonymkode: 38a2b...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis jeg skal reise veldig tidlig, så pakker jeg ferdig en eller to dager i forkant. 

Dersom avreise er ganske seint på kveldenså pakker jeg samme dag som jeg skal reise... 

:cowboy:

Anonymkode: 9b753...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2019 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Er det for de som f.eks. er avhengig av medisiner og må regne ut hvor mange doser de trenger å ta med? Ellers skjønner jeg ikke helt hva man trenger en pakkeliste til. Det er jo bare å pakke klær, toalettsaker og ellers ting man trenger på reisen. Er vel svært få som er så distre at de glemmer å pakke undertøy og derfor trenger å støtte seg til en liste. 

Anonymkode: fe511...98f

Skriver ned selv for fire dagers jobbtur i Norge, som jeg stadig vekk er på.

Har her riktignok standardliste på PC, som bare endres litt. Eksakt antall undertøy. Fire jobbantrekk som passer med en jakke og to typer sko. To antrekk for middager. To sett treningstøy. En standard liste over toalettartikler jeg behøver. Og så videre.  

Neste tur er til Afrika. Da er det greit å ha en liste over at jeg tar med en pakke bredspekter antibiotika, kulltabletter, myggspray som tar malariamygg, med mer. 

Skal jeg to dager på hytta med bil slenger jeg selvfølgelig bare litt av alt i bagen. Men ellers er det greit å ha alt man trenger, og ingenting mer enn man trenger. 

Anonymkode: e8879...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...