Gå til innhold

Skremmes av barnevernstrådene her inne..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er åpenbart noen brukere her som har en agenda om å spre frykt og feilinformasjon om barnevernet. Om det er politisk motivert og organisert kan vi jo ikke vite, men dette er en kjent måte å skape sosial uro og mistro til myndigheter på. Jeg synes det er synd at KG tillater det, og ser at det samme foregår mot nav og trygdede. 

Det beste tipset er å styre unna alle tråder som handler om barnevernet, og løfte blikket og se deg rundt i virkeligheten. Kjenner du mange som har vært i kontakt (ufrivillig) med barnevernet? Vet du om mange i lokalsamfunnet ditt som har mistet barna sine? Jeg er helt sikker på at svaret er nei. Hold fast i den tanken, og stol mer på det du ser rundt deg enn det du leser her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sussudio skrev:

Det er åpenbart noen brukere her som har en agenda om å spre frykt og feilinformasjon om barnevernet. Om det er politisk motivert og organisert kan vi jo ikke vite, men dette er en kjent måte å skape sosial uro og mistro til myndigheter på. Jeg synes det er synd at KG tillater det, og ser at det samme foregår mot nav og trygdede. 

Det beste tipset er å styre unna alle tråder som handler om barnevernet, og løfte blikket og se deg rundt i virkeligheten. Kjenner du mange som har vært i kontakt (ufrivillig) med barnevernet? Vet du om mange i lokalsamfunnet ditt som har mistet barna sine? Jeg er helt sikker på at svaret er nei. Hold fast i den tanken, og stol mer på det du ser rundt deg enn det du leser her.

Dette! Agendaen har jo vært overtydelig i de siste mnd. 

Anonymkode: 41a0b...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er som helsevesenet. Du hører KUN det stygge og ekstreme. Alt i alt har vi et velfungerende system som er for barnet. Har du alt i orden har du ingenting å frykte

Anonymkode: a12d4...54c

Om bv er som helsevesenet så har vi alle noe å frykte. Det blir gjort mye bra, men også folk som gjør feil, gjør hastverksarbeid og blir for rigid opptatt av regler. 

Nå skal jo alt effektiviseres og effektivisering fører til slurv. 

Anonymkode: 7c1a4...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet gjør feil, uten tvil. Er det noe med barnevernet som må gjøres er det og endre måten ting blir gjort på. Det er en del omsorgsovertakelser som burde vært dog også som ikke burde blitt gjort. Men tenker at du ikke har noe og være redd for, du er jo ikke søkelyset dems en gang. Og da skal det mye til at det skjer noe, det verste som skjer er vell et tiltak med litt hjemmebesøk. Men mest sannsynlig et hjemmebesøk og en henlagt sak 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, de som skriver sånne ting her overdriver og nedtoner egen rolle for å få sympati. De ser ikke selv hva de faktisk sliter med, og skylder på bagateller når realiteten egentlig er at det er andre ting som er galt som er viktig for barnevernets vurdering som de enten ikke vil eller klarer å innse. Bare slapp helt av. Om noe gjør barnevernet for lite og lar barn gå og tråkke i mange år i hjem med mye vondt. 

Anonymkode: af467...770

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg er en sykepleier med "alt på stell", er en god og trygg (alene)mor. Mistet barnet mitt ved et akuttvedtak som lyn fra klar himmel  etter en falsk bekymringsmelding fra et psykisk sykt familiemedlem.De hadde hentet henne i barnehagen da jeg var på jobb! Det ble heldigvis avdekket relativt raskt at melder løy og jeg fikk barnet mitt tilbake etter 2 mnd, men vi er skadet for livet, og jeg har mistet helt troen på er velfungerende barnevern.Og barnevernet har enda ikke kommet med en beklagelse. Utrolig arrogante og lite empatiske.

Anonymkode: 7c531...32c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maaaddepaaadde said:

Barnevernet gjør feil, uten tvil. 

Ja, hvis barna dør så ofte under bv-s omsorg, må det være et eller annet feil.

Anonymkode: 92d8d...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg er en sykepleier med "alt på stell", er en god og trygg (alene)mor. Mistet barnet mitt ved et akuttvedtak som lyn fra klar himmel  etter en falsk bekymringsmelding fra et psykisk sykt familiemedlem.De hadde hentet henne i barnehagen da jeg var på jobb! Det ble heldigvis avdekket relativt raskt at melder løy og jeg fikk barnet mitt tilbake etter 2 mnd, men vi er skadet for livet, og jeg har mistet helt troen på er velfungerende barnevern.Og barnevernet har enda ikke kommet med en beklagelse. Utrolig arrogante og lite empatiske.

Anonymkode: 7c531...32c

Aner ikke hva jeg snakker om?! Jeg har vært under barnevernet siden jeg var født, og er fortsatt under barnevern med min egen datter! Saks papirene er det så  mye at jeg fortsatt ikke har kommet meg i mellom. Så erfaring har jeg tydeligvis mer av enn deg. Moren min ruset seg alltid på alkohol for og holde seg nykter fra annen rus. Kjørte rundt med meg i promille, tokk heroinsprøyter i Oslo før vi kjørte hjem. Og jeg ble ikke tatt uansett hvor mange bekymringsmeldinger det er. Og jeg har både opplevd på godt og vondt. Så jeg sier ikke at det ikke skjer, men tenker at hun skal få lov til og slappe av og ikke tro det skjer når hun ikke har noe bekymringsmelding på seg en gang. Feil skjer og endringer må skje. Barnevern må vi ha, men et helt annnet et. Så vet godt hva jeg snakker om, men vet også hvor godt det er og få beroligende ord. Og som det er nå, hvorfor skal hun trenge og gå og være redd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg er en sykepleier med "alt på stell", er en god og trygg (alene)mor. Mistet barnet mitt ved et akuttvedtak som lyn fra klar himmel  etter en falsk bekymringsmelding fra et psykisk sykt familiemedlem.De hadde hentet henne i barnehagen da jeg var på jobb! Det ble heldigvis avdekket relativt raskt at melder løy og jeg fikk barnet mitt tilbake etter 2 mnd, men vi er skadet for livet, og jeg har mistet helt troen på er velfungerende barnevern.Og barnevernet har enda ikke kommet med en beklagelse. Utrolig arrogante og lite empatiske.

Anonymkode: 7c531...32c

Herregud sorry, så jo nå at det var en annen som bare hadde sitert noen ord av det jeg skrev 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har absolutt ingenting å frykte, men jeg blir rett og slett redd av alle trådene som finnes her inne om feil barnevernet kan finne på å gjøre :( Hvor vanlig er det å få bekymringsmelding på seg?

Jeg er en helt vanlig alenemor, bor rent og ryddig. Barna mine får omsorg, kjærlighet og alle behov dekket. Har ryddig økonomi og et lite, men godt nettverk rundt meg, har jeg noe å frykte? Kan ikke la være å bli redd for barna mine av alt det syke som blir skrevet om bv :( 

Anonymkode: 08c28...57a

NEI! Du har ingenting å frykte! Hilsen ansatt i bv

Anonymkode: 4bb73...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Hadde en nabo som sendte falsk bekymringsmelding på meg fordi mannen hennes hadde spurt meg om telefonnummeret mitt siden vi bodde i samme firemannsbolig og sånn i tilfelle det var noe så hadde man telefonnumrene til hverandre. Vi sto utenfor huset mens vi pratet,  og damen begynte å smelle dører og ropte noe. Merkelig tenkte jeg, men ok. En stund etter det, fikk jeg melding fra barnevernet om at det var å komme umiddelbart på kontoret deres. Ble fortalt at det ble sendt ut to stk fra de til skolen til barnet mitt, klare til å ta h*n med seg, stilte spørsmål om jeg slo barnet mitt osv. Jeg har aldri slått eller tatt tak i barnet mitt i mitt liv. Barnet fortalte selvfølgelig at selvfølgelig ble ikke slått. Men, en falsk bekymringsmelding kan føre til umiddelbar omsorgsovertakelse om meldingen er stygg og falsk nok. Det ble hjemmebesøk, møter, og bekreftelse på at det er ingenting galt, men jeg ytret min bekymring over misforståelser og frykt for at de tar barnet mitt. De forsikret seg om at noe sånt ikke kommer til å skje og at jeg bare måtte ringe direkte til saksbehandler om jeg kjente på slike følelser så kunne hun bekrefte at ikke noe sånt kommer til å skje. Vel, selv i dag etter at saken er over og alt, klarer jeg ikke helt å slappe av. Utviklet angst etter det der. Det var et stort sjokk å bli meldt falskt. 

Anonymkode: 5c4a2...b50

Huff, er det flere år siden eller nå nylig? Greit å vite om måten saksbehandlere opererer på har forandret seg eller ikke.

Anonymkode: 08c28...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sussudio skrev:

Det er åpenbart noen brukere her som har en agenda om å spre frykt og feilinformasjon om barnevernet. Om det er politisk motivert og organisert kan vi jo ikke vite, men dette er en kjent måte å skape sosial uro og mistro til myndigheter på. Jeg synes det er synd at KG tillater det, og ser at det samme foregår mot nav og trygdede. 

Det beste tipset er å styre unna alle tråder som handler om barnevernet, og løfte blikket og se deg rundt i virkeligheten. Kjenner du mange som har vært i kontakt (ufrivillig) med barnevernet? Vet du om mange i lokalsamfunnet ditt som har mistet barna sine? Jeg er helt sikker på at svaret er nei. Hold fast i den tanken, og stol mer på det du ser rundt deg enn det du leser her.

Jeg kjenner ingen som har vært i kontakt med barnevernet, ikke som jeg vet om ihvertfall, og om de har vært i kontakt med bv så har de ihvertfall fortsatt barna sine hjemme hos seg :) 

Ja jeg er helt enig, burde egentlig styre unna bv-trådene her inne. Men noen ganger det nesten ikke til å unngå når det blir skrevet så mye rart at man nesten begynner å tro på det. 

Ts

Anonymkode: 08c28...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sussudio skrev:

Det er åpenbart noen brukere her som har en agenda om å spre frykt og feilinformasjon om barnevernet. Om det er politisk motivert og organisert kan vi jo ikke vite, men dette er en kjent måte å skape sosial uro og mistro til myndigheter på. Jeg synes det er synd at KG tillater det, og ser at det samme foregår mot nav og trygdede. 

Det beste tipset er å styre unna alle tråder som handler om barnevernet, og løfte blikket og se deg rundt i virkeligheten. Kjenner du mange som har vært i kontakt (ufrivillig) med barnevernet? Vet du om mange i lokalsamfunnet ditt som har mistet barna sine? Jeg er helt sikker på at svaret er nei. Hold fast i den tanken, og stol mer på det du ser rundt deg enn det du leser her.

Akkurat det at man ikke vet om mange som har hatt ufrivillig kontakt med barnevernet er en sannhet med modifikasjoner.

Det er jo ikke akkurat noe folk går rundt og skryter av....

Anonymkode: a5e8c...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis barna dør så ofte under bv-s omsorg, må det være et eller annet feil.

Anonymkode: 92d8d...bf4

Selvfølgelig er noe feil! Dette er barn som har vokst opp under ekstreme forhold. At dødeligheten er høy, er ikke rart. Det handler ofte ikke om barnevernet, men like gjerne om de «familieforholdene» de er født inn i. 

Anonymkode: fa19a...451

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det at man ikke vet om mange som har hatt ufrivillig kontakt med barnevernet er en sannhet med modifikasjoner.

Det er jo ikke akkurat noe folk går rundt og skryter av....

Anonymkode: a5e8c...206

Men du ville jo merke det om noen du visste hvem var mistet barna sine. Det er jo den skremselspropagandaen som spres her, at mengder av barn helt uten grunn fjernes fra familiene sine. Og det er faktisk feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 0.30, Sillyline skrev:

Jeg vet ikke... Problemet er ikke barnevernet i grunn, men de som velger å sende bekymringsmeldinger for den minste lille ting istedenfor å snakke med den eller de foreldrene bekymringen gjelder. Slike folk kaster bort ressursene til barnevernet. For siden det er pakkeforløp, vil det si at småsaker kan ødelegge for de familiene som virkelig trenger hjelp.

Om folk bruker sunn fornuft, snakker sammen, og hjelper og støtter hverandre istedenfor å gå rett til barnevernet med småting, så hadde barnevernet kunne bruke ressursene sine bedre. Da tror jeg de også ville hatt et bedre rykte.

Det er da barnevernet som velger å gå inn og undersøke alle disse latterlige bekymringsmeldinger, og ved dette terroriserer familier. 

Anonymkode: 86b06...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg er en sykepleier med "alt på stell", er en god og trygg (alene)mor. Mistet barnet mitt ved et akuttvedtak som lyn fra klar himmel  etter en falsk bekymringsmelding fra et psykisk sykt familiemedlem.De hadde hentet henne i barnehagen da jeg var på jobb! Det ble heldigvis avdekket relativt raskt at melder løy og jeg fikk barnet mitt tilbake etter 2 mnd, men vi er skadet for livet, og jeg har mistet helt troen på er velfungerende barnevern.Og barnevernet har enda ikke kommet med en beklagelse. Utrolig arrogante og lite empatiske.

Anonymkode: 7c531...32c

De som forsvarer barnevernet her på kg mener jo at det som skjedde med min familie er akkurat et bevis på at Norge har et velfungerende barnevern. De mener at det er helt riktig å ta barn fra hjemmene sine med akuttvedtak for "sikkerhet skyld". 

Anonymkode: 86b06...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som forsvarer barnevernet her på kg mener jo at det som skjedde med min familie er akkurat et bevis på at Norge har et velfungerende barnevern. De mener at det er helt riktig å ta barn fra hjemmene sine med akuttvedtak for "sikkerhet skyld". 

Anonymkode: 86b06...832

*din familie

Anonymkode: 86b06...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som forsvarer barnevernet her på kg mener jo at det som skjedde med min familie er akkurat et bevis på at Norge har et velfungerende barnevern. De mener at det er helt riktig å ta barn fra hjemmene sine med akuttvedtak for "sikkerhet skyld". 

Anonymkode: 86b06...832

Unnskyld at jeg spør, men tror du de fleste barn som trenger barnevernet, har foreldre som er enig med barnevernet? 

Anonymkode: fa19a...451

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2019 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Det er da barnevernet som velger å gå inn og undersøke alle disse latterlige bekymringsmeldinger, og ved dette terroriserer familier. 

Anonymkode: 86b06...832

De MÅ sjekke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sillyline skrev:

De MÅ sjekke.

Nei, de MÅ IKKE sjekke. De kan velge å henlegge, men det gjør de jo ikke, fordi det er viktig for dem å sysselsette seg selv. De vil også gjerne undersøke alt mulig tull, fordi de er redde for å undersøke saker hvor barn faktisk er i fare eller hvor foreldre er potensielt farlige. Med andre ord ender opp barn som faktisk trenger hjelp uten hjelp. 

Anonymkode: 86b06...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...