Gå til innhold

Bør jeg kjøpe elbil Think City 2010-mod?


Arba

Anbefalte innlegg

Hei dere!
Jeg er student som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole, hvorav månedlig bomregning kommer på 2000 kr + drivstoff utenom - vanvittig dyrt!

Jeg ser at det selges en Think City, 2010 modell, gått 54.000 km. Har fått prutet denne ned til 22.500,- - varmekolben funker forresten ikke og heller ikke sentrallås førerdør, men resten skal være i stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247

Far og stefar sier jeg burde holde meg vekke fra elbil som er fra 2010 - og jeg skjønner at batteri er svært risikabelt og skummelt.

Bør jeg kjøpe denne bilen - sjekk gjerne finn-annonsen?

Endret av Arba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Holder batteriet på denne t/r skolen, ev har du lademulighet på skolen? En fungerende varmekolbe blir jo nærmest et must nå som høsten, har du undersøkt hva det vil koste å bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge selger skal det holde t/r, ja. Usikker på lademuligheter på skole.

Varmekolbe koster omtrentlig 7000 kr, men finnes kanskje andre rimeligere løsninger her. 

Største frykt er vel batteriet som tross alt er fra 2010...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en billig liten Mitsubishi Miev for bybruk, fungerer helt strålende. Fra 2012 

Anonymkode: 6894b...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051

Helt klart. Think (og andre tidlige elbiler) er for entusiaster med god tid, god økonomi og skills til å mekke selv. Vedlikeholdskrevende, hva som helst kan gå i stykker, vanskelig deletilgang og verksteder som kan/vil mekke på de er vel ikke mange.

Skal man ha billig basistransport og ønsker elbil er som andre her har nevnt en iMiew (eller tilsvarende Peugeot/Citroen) et mye bedre alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30000 får du en fin trilling. God for den, du! Veteranbiler og samleobjekter koster dyrt.

Anonymkode: fadd3...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...