Gå til innhold

Bør jeg kjøpe elbil Think City 2010-mod?


Arba

Anbefalte innlegg

Hei dere!
Jeg er student som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole, hvorav månedlig bomregning kommer på 2000 kr + drivstoff utenom - vanvittig dyrt!

Jeg ser at det selges en Think City, 2010 modell, gått 54.000 km. Har fått prutet denne ned til 22.500,- - varmekolben funker forresten ikke og heller ikke sentrallås førerdør, men resten skal være i stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247

Far og stefar sier jeg burde holde meg vekke fra elbil som er fra 2010 - og jeg skjønner at batteri er svært risikabelt og skummelt.

Bør jeg kjøpe denne bilen - sjekk gjerne finn-annonsen?

Endret av Arba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Holder batteriet på denne t/r skolen, ev har du lademulighet på skolen? En fungerende varmekolbe blir jo nærmest et must nå som høsten, har du undersøkt hva det vil koste å bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge selger skal det holde t/r, ja. Usikker på lademuligheter på skole.

Varmekolbe koster omtrentlig 7000 kr, men finnes kanskje andre rimeligere løsninger her. 

Største frykt er vel batteriet som tross alt er fra 2010...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en billig liten Mitsubishi Miev for bybruk, fungerer helt strålende. Fra 2012 

Anonymkode: 6894b...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051