Gå til innhold

Blir ikke gravid lenger, mistet håpet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet håpet. Skal ha mensen i morgen, og har testet negativt nå i 15 pp.. Skal til utredning om to mnd..

Vi har et barn fra før, og får jeg vite at vi ikke kan få fler, er jeg likevel evig takknemlig, men det er sårt å ikke kunne gi henne noen søsken.. Hun hadde blitt en fantastisk storesøster.. ❤️ 

Typisk min flaks sier de nok at alt er i tipp topp stand for oss begge, men graviditet skjer bare ikke. 

Oppmuntring..? :(

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere ikke blitt utredet tidligere? Har dere mulighet til å gå privat der dere bor?

Først må dere finne ut om det er noen problemer og ta det derfra. Det er utrolig mye de kan gjøre i dag og de aller fleste ender opp med barn. Dere har jo fått det til før, så da er sjansen enda større. Mest sannsynlig ordner det seg.

Anonymkode: 95e68...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere ikke blitt utredet tidligere? Har dere mulighet til å gå privat der dere bor?

Først må dere finne ut om det er noen problemer og ta det derfra. Det er utrolig mye de kan gjøre i dag og de aller fleste ender opp med barn. Dere har jo fått det til før, så da er sjansen enda større. Mest sannsynlig ordner det seg.

Anonymkode: 95e68...ee1

Tok det ikke til legen før det hadde gått akkurat 12 mnd, og jeg har ekstrem angst for berøring der nede (fødsel gikk supert) , så venteliste på noen mnd i det offentlige går flott.. 

For å være ærlig, håper jeg de finner noe som er enkelt å fikse, istedet for at alt skal være tipp topp og uforklarlig.. 

Jeg vet ikke hva slags muligheter man har? 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere ikke blitt utredet tidligere? Har dere mulighet til å gå privat der dere bor?

Først må dere finne ut om det er noen problemer og ta det derfra. Det er utrolig mye de kan gjøre i dag og de aller fleste ender opp med barn. Dere har jo fått det til før, så da er sjansen enda større. Mest sannsynlig ordner det seg.

Anonymkode: 95e68...ee1

Jeg ble forresten henvist til en gynekolog som er veldig flink mtp at jeg er så redd som jeg er, og da ble det litt ekstra ventetid.. Og det er egentlig greit altså 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok det ikke til legen før det hadde gått akkurat 12 mnd, og jeg har ekstrem angst for berøring der nede (fødsel gikk supert) , så venteliste på noen mnd i det offentlige går flott.. 

For å være ærlig, håper jeg de finner noe som er enkelt å fikse, istedet for at alt skal være tipp topp og uforklarlig.. 

Jeg vet ikke hva slags muligheter man har? 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Det kommer jo helt an på hva problemet er. I "verste" fall må dere kanskje igjennom ivf, men kan være noe som litt medisiner kan fikse også. Ville forberedt meg på at det kan bli en del berøring der nede framover, er gjerne greit å være mentalt forberedt 🙂

Anonymkode: 95e68...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble forresten henvist til en gynekolog som er veldig flink mtp at jeg er så redd som jeg er, og da ble det litt ekstra ventetid.. Og det er egentlig greit altså 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Skjønner, håper ihvertfall det ordner seg fort og greit for deg 💕 Husk at du kan få beroligende før gynekologiske undersøkelser, hvis det kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 95e68...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, håper ihvertfall det ordner seg fort og greit for deg 💕 Husk at du kan få beroligende før gynekologiske undersøkelser, hvis det kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 95e68...ee1

Tusen takk ❤️ jeg har fått beroligende på resept fra legen så skal ta dobbel dose før jeg møter opp 😊

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på hva problemet er. I "verste" fall må dere kanskje igjennom ivf, men kan være noe som litt medisiner kan fikse også. Ville forberedt meg på at det kan bli en del berøring der nede framover, er gjerne greit å være mentalt forberedt 🙂

Anonymkode: 95e68...ee1

Håper det bare er noe medisinsk Easy fix, vet ikke hva ivf er engang.. Må lese litt om det der:) man kan forberede seg i lang tid, men helt annerledes når man ligger der blotta.. Forrige gang hylskreik jeg og spente meg totalt.. Stakkars lege 😂😭

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på reisen mot søsken ❤️ vi er i samme båt, vi har en fra før, men får ikke til nr.2.. Prøvd i 18mndr nå på nr 2, og har blitt henvist videre, så neste for vår del er prøverør.. Og hvis det er det som må til for å få søsken til vår sønn- så er det greit. Det blir nok tøft, og det kan ta veldig lang tid, og kanskje ikke lykkes engang. Men jeg har troa 🤞🏼 og jeg håper det klaffer for dere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 9.41, sekundærinfertil skrev:

Lykke til på reisen mot søsken ❤️ vi er i samme båt, vi har en fra før, men får ikke til nr.2.. Prøvd i 18mndr nå på nr 2, og har blitt henvist videre, så neste for vår del er prøverør.. Og hvis det er det som må til for å få søsken til vår sønn- så er det greit. Det blir nok tøft, og det kan ta veldig lang tid, og kanskje ikke lykkes engang. Men jeg har troa 🤞🏼 og jeg håper det klaffer for dere også. 

Tusen takk ❤️ håper det klaffer for dere også 💕 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg bare på en liten solskinnshistorie: vi slet også med å få #2 - men etter 3 års prøving gikk det av seg selv på naturmåten. Og etter det kom #3 på første prøveperiode. 

Anonymkode: 6e8aa...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver meg bare på en liten solskinnshistorie: vi slet også med å få #2 - men etter 3 års prøving gikk det av seg selv på naturmåten. Og etter det kom #3 på første prøveperiode. 

Anonymkode: 6e8aa...749

Aww ❤️ det kan skje altså, så godt å høre! Og at det gikk så fort på tredje 😍 

 

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nå ikke om dere har tenkt på det, men det går også an å adoptere ❤️ 

Anonymkode: 54b59...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nå ikke om dere har tenkt på det, men det går også an å adoptere ❤️ 

Anonymkode: 54b59...76c

Det har vært i tankene mine, og synes det er vakkert ❤️ det er noe jeg faktisk ikke har snakket med mannen min om, men noe jeg har lyst til :)

Anonymkode: 42b7e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke gravid med nr to naturlig. Ikke noe veldig galt med noen av oss, jeg har PCOS men hadde eggløsning hver "måned" men med noe lang syklus men eggene vokste fint og slapp naturlig. Jeg ble gravid på første prøverørsforsøk litt over to år etter at vi starta prøvingen, kom dog tidlig til utredning og valgte å reise til den klinikken med kortest ventetid selv om det var langt vekke. Så det er absolutt håp

Anonymkode: 1277b...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...