AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #1 Del Skrevet 1. september 2019 Fikk en skikkelig overtråkk for en ukes tid siden, er fortsatt noe hoven og blå på ankel og fotblad men har lite smerter. Når er det fornuftig å begynne å belaste i form av forsiktig jogging? Jeg har gått 5-7 km på flat grusveg siste par dager, prøvd litt bakker men det gir smerter og økt hevelse. Blir mere hoven når jeg går, men det trekker seg fint tilbake om jeg sitter med beinet høyt, eller på morgenen. Mest hevelse når jeg sitter passivt på kontoret med beinet ned. Hva anbefales? Bare å kjøre på, eller? (Kanskje denne hører hjemme under helse?) Anonymkode: fa992...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 3. september 2019 #2 Del Skrevet 3. september 2019 (endret) Hvilken behandling gjorde du rett etter overtråkket? Et tidligere overtråkk øker sannsynligheten for et nytt. La du på noen kompresjon eller tok noen NSAIDs? Hva med styrking og stabilisering av leddet? Jeg ville ikke gått rett på jogging uten en tid med styrke- og stabiliseringstrening av leddet. Start uansett forsiktig og hold tilbake ved smerter. Faren er uansett at du tråkker over igjen fordi propriosepsjonen ikke er på plass og leddbånd fortsatt kan være skadet/slappe. Er det ikke 6 uker eller noe slikt man sier som en tommelfingerregel? Endret 3. september 2019 av Sandum.PT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #3 Del Skrevet 5. september 2019 Husk å teipe ankelen i tre måneder, da den vil være ustabil og lett utsatt for nytt overtråkk. Anonymkode: da3c6...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå