Gå til innhold

Ser sommerfugler overalt etter bestemor døde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestemor døde for tre uker siden. Vi var ekstremt nære.

I to uker ser jeg sommerfugler overalt. Både i naturen og symbolsk. Hver dag dukker det opp noe med en sommerfugl. Jeg har aldri tenkt eller trodd særlig på folk som legger noe i slike opplevelser. Men nå... jeg føler på kroppen at det er uvanlig. 

Noen som har en formening? Skjønner det høres tullerusk ut. Men, jeg føler en slags varme rundt dette. 

Anonymkode: b8e73...958

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min venninne mistet sin voksne datter i en fæl ulykke, hun begynte også å se sommerfugler "hele tiden", hun leste et sted at det er en av den avdødes måter for besøk eller tegn på at de har det bra liksom. Det er en av måtene de kommuniserer på. 

 

Kondolerer, klem

Anonymkode: e7174...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare legger mere merke til det nå fordi du har begynt å fokusere på det. Vedder på du har sett enda flere kråker eller fluer uten at du tror det er bestemoren din, fordi du ikke har lagt merke til dem. Blir som folk som ser et spesielt klokkeslett hele tiden. 

Anonymkode: 5f493...25a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokka*

Akkurat nå er tiden for Admiral sommerfuglene. De er overalt i hager, parker og i skogen, i uvanlig store mengder. Slik er det hvert år, du har nok bare ikke lagt merke til de før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mennesker må oppleve slike ting for å skjønne. Noen er helt lukkede for det vi ikke vet noe om, mens andre er mer åpne og filosoferer over ting. Og så er det de gangene en føler at dette er noe mer. Ha den følelsen, og husk at det du opplever ikke alltid er helt tilfeldig. Det er inspirerende å oppleve ting man ikke kan forklare eller vet noe om. Du vet best selv 🙂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det rødstruper. Gir meg et lite smil når jeg ser en som titter inn på meg gjennom vinduet ❤️

Anonymkode: e2ba4...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg mistet en som stod meg veldig nær i vinter. Den første måneden etter han døde, hørte jeg en bestemt sang på radioen hver gang jeg satte den på. De eneste gangene jeg hører radio, er den ti minutters kjøreturen morgen og ettermiddag for å hente eller levere i barnehagen. Hører ikke radio mens ungene er i bilen, kun når jeg kjører selv. Og hver gang dukket den sangen opp. Har hørt den et par ganger i ettertid og, men nå går det langt mellom gangene jeg hører den. Opp til et par måneder. Noen vil helt sikkert si det er tilfeldig. Men med tanke på hvilken sang det var og hva han betydde for meg, så er jeg selv sikker på at det var et tegn på et vis. 

Anonymkode: 98b67...105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye sommerfugler i år, som tidligere nevnt.

Men en skal ikke kimse av hva du opplever. Jeg hadde en fugl som støtt og stadig satt utenfor vinduet mitt etter at en av mine kjære gikk bort. Den flyttet seg knapt når jeg åpnet balkongdøra. 

Anonymkode: 622a2...5c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.9.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Min venninne mistet sin voksne datter i en fæl ulykke, hun begynte også å se sommerfugler "hele tiden", hun leste et sted at det er en av den avdødes måter for besøk eller tegn på at de har det bra liksom. Det er en av måtene de kommuniserer på. 

 

Kondolerer, klem

Anonymkode: e7174...a63

Tull.  

Sommerfugler er over alt. Det er tross alt tidlig høst. 

Anonymkode: 90225...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et bevis på at mennesker som hevder å være «åpne» er åpne for alt annet enn en logisk forklaring. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Bestemor døde for tre uker siden. Vi var ekstremt nære.

I to uker ser jeg sommerfugler overalt. Både i naturen og symbolsk. Hver dag dukker det opp noe med en sommerfugl. Jeg har aldri tenkt eller trodd særlig på folk som legger noe i slike opplevelser. Men nå... jeg føler på kroppen at det er uvanlig. 

Noen som har en formening? Skjønner det høres tullerusk ut. Men, jeg føler en slags varme rundt dette. 

Anonymkode: b8e73...958

Har vært veldig mye sommerfugler i år, selv har jeg hatt i stua, i bilen og soverommet. Var ikke så mye i fjor.

Anonymkode: 19bbe...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Heisenberg skrev:

Denne tråden er et bevis på at mennesker som hevder å være «åpne» er åpne for alt annet enn en logisk forklaring. 

Noen ganger må du titte forbi det logiske for å virkelig forstå 🙂

Anonymkode: 04103...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du mestdvsnnsyblig hørt fra noen, så nå er du ekstra obs på sommerfugler! Det er veldig mye sommerfugler i år! Finner de både ute og inne.. 

Anonymkode: 030d5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det to forklaringer.

-  Som allerede nevnt, det er tiden på året hvor det er mye sommerfugler

- Dette er et klassisk tilfelle av confirmation bias, som det heter på engelsk. Ganske interessant psykologisk fenomen, du kan lese mer om det blant annet her: https://www.psychologytoday.com/us/blog/science-choice/201504/what-is-confirmation-bias?amp

Anonymkode: 73404...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for ll del, hvis du har lyst at bestemora di skal være en sommerfugl og du liker tanken på det, så feel free😅

Anonymkode: 030d5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...