Gå til innhold

Bading/dusjing barnehagebarn


DMS

Anbefalte innlegg

Fra snøen forsvinner og til den kommer tilbake dusjer eller bader de hver dag. De er alltid skitne når de kommer hjem fra barnehagen. Vinterstid blir de jo ikke like skitne og kulda gjør de litt mer tørre i huden, så da vasker vi med klut morgen og kveld, bad/dusj tre-fire ganger i uka.

Tannpuss morgen og kveld, vasker håret med sjampo og balsam.

Anonymkode: 37a64...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som sier de ikke lukter osv selv om de bare dusjer en gang eller to i uken, klarer nok ikke å være objektive. Jeg har jobbet i barnehage og på skole og det merkes GODT hvem som dusjer sjelden (også lenge før de kommer i puberteten): de lukter skittent, matos, hodebunnslukt osv. Når ungene mine har besøk kan jeg kjenne lukten i rommet lenge etter at de det gjelder er gått hjem. Regner med det er de samme som ikke synes klær trenger å vaskes etter en lang dag og bruker dem flere ganger.. 

Anonymkode: f415d...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere som sier de ikke lukter osv selv om de bare dusjer en gang eller to i uken, klarer nok ikke å være objektive. Jeg har jobbet i barnehage og på skole og det merkes GODT hvem som dusjer sjelden (også lenge før de kommer i puberteten): de lukter skittent, matos, hodebunnslukt osv. Når ungene mine har besøk kan jeg kjenne lukten i rommet lenge etter at de det gjelder er gått hjem. Regner med det er de samme som ikke synes klær trenger å vaskes etter en lang dag og bruker dem flere ganger.. 

Anonymkode: f415d...836

Jepp. 

Anonymkode: 993b4...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader en gang i uka. Ellers varierer det litt om det blir oftere, nå er han i en periode der han elsker å dusje, så han dusjer nesten hver dag. Men han har atopisk eksem så skulle helst begrenset det til 1-2 dager i uka. Så får han bare lukte hodebunn, da.. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier de ikke lukter osv selv om de bare dusjer en gang eller to i uken, klarer nok ikke å være objektive. Jeg har jobbet i barnehage og på skole og det merkes GODT hvem som dusjer sjelden (også lenge før de kommer i puberteten): de lukter skittent, matos, hodebunnslukt osv. Når ungene mine har besøk kan jeg kjenne lukten i rommet lenge etter at de det gjelder er gått hjem. Regner med det er de samme som ikke synes klær trenger å vaskes etter en lang dag og bruker dem flere ganger.. 

Anonymkode: f415d...836

Noen mennesker lukter bare mer enn andre, det gjelder også barn og det er har ingenting å gjøre med hvor ofte de bader. Jeg kjenner også godt lukten av enkelte barn og etter å ha forhørt meg litt diskret er det tydelig at badefrekvens ikke er faktoren her, for de som stinker mest er like gjerne de som bades hver dag som to dager i uken. Du er faktisk ikke noe mer objektiv angående egne barns lukt enn det andre er. 

Anonymkode: 2a843...b2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer annenhver dag, håret også. Gutten på to år trenger ikke å vaske håret med sjampo hver gang, bare når han har noe kliss i det. Jenta på 4 år greier å kline alt mulig i håret. Vi dusjer hver dag i perioder det er veldig varmt og de kommer hjem med hele sandkassa i bleien og i hodebunnen :fnise: 

Anonymkode: 07b99...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun gikk i barnehage var det som regel hver dag (barnehagedag ihvertfall). Jeg har jobbet så mange år i barnehage og vet hvordan de på småbarnsavdelingen gjerne får hverandres snørr og sikkel i håret (hun ble født med MYE hår), pluss sand og mat osv.... Senere var hun gjerne småsvett og grimete i ansiktet osv ihvertfall om sommeren. Jeg er ikke spesielt glad i/god på klutvask, jeg synes en spyling i dusjen går mye fortere og er mer effektivt. Man må ikke nødvendigvis bruke såpe hver gang. Håret hennes har alltid måttet ha sjampo da, bare vann der funket ikke da hun var spedbarn heller, hun gulpet mye!

Nå er hun snart 14 og har alltid hatt et greit forhold til egen hygiene fra hun ble så stor at hun kunne være med på å styre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker de (bader) en-to ganger i uka, vasker håret en gang, fordi hårvask er hatet også her. Dusjer ellers ved behov, når man kan lukte at det trenges. 😜

Anonymkode: a076f...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca to ganger i uka, da vasker vi håret med babysjampo også. Har det vært en skikkelig varm dag eller han har rulla i sandkassa, så blir det selvsagt oftere, men han er plaga med eksemhud som blir verre av vann, så vi vasker heller godt med fuktig klut de andre dagene. Er ikke godt å klø seg til blods heller.. også er det jo sunt for både hud og hår å få bygge seg opp et fettlag.. 🤷

Anonymkode: 37a9b...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 2 år, bader hver kveld. Litt mild såpe i vannet. Håret skylles med rent vann, sjampo når det er nødvendig. Kanskje en gang i uka, max. 

Synes det er tull å begynne å vaske med klut, blir da ikke skikkelig ren av det. Han er ute så mye som mulig, veldig aktiv. Og derfor full av sand og skitt etter dagen😅

Anonymkode: 679c1...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...