AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #21 Del Skrevet 7. september 2019 Jeg tar heis til treningssenteret. Jeg har dårlige knær, og trapper er det verste jeg kan gå i. Men selve treninga kan man gjøre skånsomt for utsatte kroppsdeler om man har behov for det, trene hardt gode muskelgrupper og også skånsomt styrke kroppsdeler som er svake. Det et nok mange med lignende årsak til å ta heis😊 Anonymkode: 265b1...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 7. september 2019 #22 Del Skrevet 7. september 2019 På 30.8.2019 den 20.06, Gnå skrev: På treningssenteret mitt er det mange som tar heisen opp til 3. etg. Skjer det flere steder? Er det bare jeg som synes det er litt motstridende? Hvis du er en av dem, er det noen grunn til at du ikke bruker trappa når du først skal trene? Jeg er ikke sint, bare nysgjerrig. Jeg syns ikke det er motstridende. Spesielt å legge merke til Hvis jeg f.eks. skal trene styrke i 3.etg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg absolutt må gå trappa for å komme ditt? Er det motstridende at jeg ankommer i bil til treningssenteret også? Kunne jo syklet/gått? Eller hvis du ser meg på Coop etterpå og jeg da kjøper meg grandiosa og en sjokolade? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. september 2019 #23 Del Skrevet 7. september 2019 Enkelt, Jeg har et kne som absolutt ikke liker trapper (gammel skade) så heis eller rulletrapp benyttes med verdens beste samvittighet. Jeg trener selvsagt kneet i løpet av økten, men da tilpasset det kneet klarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 8. september 2019 Forfatter #24 Del Skrevet 8. september 2019 13 timer siden, Jr.Garcon skrev: Jeg syns ikke det er motstridende. Spesielt å legge merke til Hvis jeg f.eks. skal trene styrke i 3.etg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg absolutt må gå trappa for å komme ditt? Er det motstridende at jeg ankommer i bil til treningssenteret også? Kunne jo syklet/gått? Eller hvis du ser meg på Coop etterpå og jeg da kjøper meg grandiosa og en sjokolade? Ja, jeg synes faktisk det er litt rart å kjøre til senteret hvis det er i gang-/sykkelavstand. Det med mat er litt annerledes. Hvis en bare tenker på kcal, kan man jo si at vinninga går opp i spinninga i så fall. Men trening har jo en rekke andre helsefordeler, og man velger jo ikke mat utelukkende ut ifra hvor sunt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 8. september 2019 Forfatter #25 Del Skrevet 8. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er overhodet ikke det samme. Man blir ikke tjukkere eller mer usunn av å ta heisen fremfor trappa, så lenge man trener jevnlig og får hverdagsmosjonen sin ellers. Å hive innpå med sjokolade og potetgull, blir man potensielt feit eller usunn av, uansett om man trener eller ikke. De fleste ankommer heller ikke i treningstøyet sitt, så hvorfor skulle de svette seg opp flere trapper før de kommer seg inn i garderoben og får skiftet? Noen er kanskje sent ute og tar heisen for å rekke en gruppetime. Og noen er såpass aktiv både på trening og ellers i hverdagen, at de ikke ser vitsen med å løpe opp trappene bare fordi de er på vei til treningssenteret. Anonymkode: 64d6e...dc2 Jeg mente det mer som et bilde på det å starte i riktig ende. Helsemessig hjelper det lite å trene 1 time hver dag hvis man er passiv ellers. Og... hvis man blir svett og sliten av å gå de tre trappene, viser jo det nettopp at treningen du holder på med ikke fungerer så bra? Jeg er ikke spesielt godt trent, men noen trapper fikser jeg. Dere med vondt kne: Skjønner at dere tar heisen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 8. september 2019 #26 Del Skrevet 8. september 2019 3 timer siden, Gnå skrev: Ja, jeg synes faktisk det er litt rart å kjøre til senteret hvis det er i gang-/sykkelavstand. Det med mat er litt annerledes. Hvis en bare tenker på kcal, kan man jo si at vinninga går opp i spinninga i så fall. Men trening har jo en rekke andre helsefordeler, og man velger jo ikke mat utelukkende ut ifra hvor sunt det er. Skjønner skjønner. Jeg gjør meg nok skyldig i både bilkjøringen OG pizzaen . 70% av årsaken til at jeg trener er for å spise snop+pizza osv uten å begynne og rulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 8. september 2019 #27 Del Skrevet 8. september 2019 Det er jævlig rart. Men så har du også de som har skader eller er en smule støl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 8. september 2019 #28 Del Skrevet 8. september 2019 3 timer siden, Gnå skrev: Jeg mente det mer som et bilde på det å starte i riktig ende. Helsemessig hjelper det lite å trene 1 time hver dag hvis man er passiv ellers. Og... hvis man blir svett og sliten av å gå de tre trappene, viser jo det nettopp at treningen du holder på med ikke fungerer så bra? Jeg er ikke spesielt godt trent, men noen trapper fikser jeg. Dere med vondt kne: Skjønner at dere tar heisen! Helt enig. Jeg sliter med prolapser i ryggen og hadde en stor hofteoperasjon tidligere i sommer. Da jeg begynte på treningssenteret igjen, så krøkka jeg meg opp trappene (3dje etasje) Rett og slett fordi det å gå i trapper er noe av den beste treningen jeg kan gjøre. Nå prøver jeg å ta trappene ellers også da. Skjønner de med andre skader og som tar heisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. september 2019 #29 Del Skrevet 8. september 2019 Har tatt bussen 2 stopp for å så løpe 8 km på treningsstudio 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #30 Del Skrevet 8. september 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er overhodet ikke det samme. Man blir ikke tjukkere eller mer usunn av å ta heisen fremfor trappa, så lenge man trener jevnlig og får hverdagsmosjonen sin ellers. Å hive innpå med sjokolade og potetgull, blir man potensielt feit eller usunn av, uansett om man trener eller ikke. De fleste ankommer heller ikke i treningstøyet sitt, så hvorfor skulle de svette seg opp flere trapper før de kommer seg inn i garderoben og får skiftet? Noen er kanskje sent ute og tar heisen for å rekke en gruppetime. Og noen er såpass aktiv både på trening og ellers i hverdagen, at de ikke ser vitsen med å løpe opp trappene bare fordi de er på vei til treningssenteret. Anonymkode: 64d6e...dc2 Svette seg opp flere trapper? Ja blir du svett av å gå opp trapp bør du gå mer i trapp. Skal for øvrig være ganske mange etasjer opp før du sparer tid på å ta heis fremfor å løpe Anonymkode: bfdce...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 9. september 2019 Forfatter #31 Del Skrevet 9. september 2019 På 8.9.2019 den 16.14, Jr.Garcon skrev: Skjønner skjønner. Jeg gjør meg nok skyldig i både bilkjøringen OG pizzaen . 70% av årsaken til at jeg trener er for å spise snop+pizza osv uten å begynne og rulle. Men hvis du er redd for å bli tjukk, er det ikke nettopp hverdagsaktiviteten, ikke den timen på senteret som teller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 9. september 2019 #32 Del Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, Gnå skrev: Men hvis du er redd for å bli tjukk, er det ikke nettopp hverdagsaktiviteten, ikke den timen på senteret som teller? Jeg er ikke redd for å bli tjukk, men jeg foretrekker å gå fremfor å rulle. Neh, jeg gjør egentlig mitt når jeg trener den 1 timen x3 dager i uken kombinert med at jeg går mye turer. Så da baserer jeg ikke mindre andre valg -rulletrapp/heis/bil/sykkel- på kaloriforbruk/ hva som gir mest trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå