Gå til innhold

Nav er et hån mot det norske velferdssystemet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor søker du ikke om depositumslån i vanlig bank?

Eller kjøper en depositumgatanti til ca 3000? Du sier jo at du har 20.000.

Hvorfor har du baby når du verken har bolig eller inntekt på stell? Jeg lurer oppriktig, ikke meningen å se ned på noen.

Anonymkode: d3801...296

Fordi noe skjedde under svangerskapet som gjorde at jeg måtte holde sengen for å redde den lille. Inntekten og bolig skulle absolutt vært på stell, jeg er enig.

Anonymkode: 88988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at man kan være fortvilet, men det er typisk at kritikken ene og alene går mot andre som ikke løser ens egne problemer. Dersom man er nyutdannet, drittlønn, kjente ikke mannen lenge, ble gravid, valgte å få barnet, ingen egenkapital. Hva skjedde med å få barn under trygge rammer? Det er ikke NAV som fikk den i denne situasjonen. Det er likevel mulig du ikke har fått hjelpen du har krav på. Det er to forskjellige saker. Hva skal det bli av barnet med en forelder og en ressurssvak sådan? 

Anonymkode: 961ee...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noe skjedde under svangerskapet som gjorde at jeg måtte holde sengen for å redde den lille. Inntekten og bolig skulle absolutt vært på stell, jeg er enig.

Anonymkode: 88988...287

Sykmelding/sykepenger? Arbeidsavklaringspenger? Engangsstønad? Svangerskapspenger? Foreldrepermisjonspenger? Sosialstønad? Bostøtte?

Mulighetene er mange i Norge når man ikke kan jobbe.

Anonymkode: d3801...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men serr kan noen slette!?!?!

Anonymkode: 88988...287

Du får ikke bare sletta tråder her på kg.

Anonymkode: a5b66...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men serr kan noen slette!?!?!

Anonymkode: 88988...287

Hvorfor slette??

Det er hundrevis av sånne som deg der ute, slapp av du blir ikke gjenkjent.

Og som en annen skrev, tråder blir ikke slettet så enkelt, du er ansvarlig for hva du poster på nettet. Dette er ikke veldig sensitiv informasjon, så slapp av. 

Anonymkode: 69b76...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, har vondt av deg. Logg av, pust dypt, også etter å ha roet ned, søker du om overgangsstøtte, barnebidrag, barnetrygd, barnetillegg og bostøtte. Har du ingen slekt som kan hjelpe deg på den ene eller andre måten? Det hadde du fortjent nå.

Anonymkode: ed65b...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

JEG HAR JOBB, jeg er lærling, men jobben er ræva betalt fordi jeg liksom skal lære mens jeg er på jobb. Har jobbet ræven av meg i ett år så ble jeg gravid.

Anonymkode: 88988...287

Skulle likt å hørt nav-konsulentens versjon av saken. Med den holdningen der skjønner jeg godt du fikk svar som du gjorde.

Anonymkode: 26bf9...3e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke NAV konsulenten hennes. Hovedpoenget i svaret mitt var at hun er sint på feil person. Hun retter sinnet sitt mot en person som er satt til å gjøre en jobb (for å selv å slippe å bli NAV klient, kanskje?). Jeg skrev noe om hvordan hun skulle gå frem for å få riktig hjelp. Du kaller det "dritt", jeg kaller det saklige, nøkterne og relevante fakta.

Anonymkode: ed65b...3b5

Selv om du ikke er hennes nav konsulent, burde du vel vite det grunnleggende? Du insuinerer at hun har tatt dårlige livsvalg, og at dette bare er til pass for henne (jm ditt første svar), kaller du det saklig, relevant og nøkterne fakta..? Hun sier at hun ble sengeliggende under svangerskapet, for å redde barnet, og du møter en klient på den måten? Det er jammen ikke rart at det er helt legitimt å mobbe mennesker som i løpet av livet må innom Nav å søke støtte, når deres egne ansatte bidrar til mobbingen. Det er direkte arrogant og ufyselig. Jeg håper du blir plukket opp på jobb, slik at sårbare mennesker slipper å utsettes for fordommene dine.

Anonymkode: a7c6d...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, søk om alle stønadene du kan hos nav, barnebidrag, overgangsstønad, ekstra barnetrygd.. Ikke ring NAV sosial, ring NAV familie! De har chat også om du er redd for å komme til ei ny kjerring. 

Har du tenkt på å prøve å søke startlån? Kommer jo an på hvor du bor i landet, men er jo mulig du kan få lånt nok til at du kan få kjøpt en liten andelsleilighet til deg og lille. 

Skjønner godt at livet virker lite gjennomførbart akkurat, men husk at du nå ikke bare har ansvar for deg selv lenger. Du må stå på for lille, bli voksen og ta ansvar for ditt eget liv. Snart er du ferdig som lærling og økonomien blir mye bedre! 

Anbefaler deg å være litt ydmyk når du må ringe nav. Husk at de folka bruker hele dagen, hver eneste dag, på å snakke med folk i vanskelige situasjoner. Det frister ikke nødvendigvis like mye å hjelpe småfrekke mennesker som bare krever.. 

Lykke til ts, heier på deg! 

Anonymkode: 8eff3...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet finne ut det meste selv. NAV har ikke hjulpet meg med noe særlig, med mindre jeg selv har funnet ut og bedt om det. Til og med de som jobber med å hjelpe andre ut i jobb, vet ikke hvilke rettigheter du skal ha og hva hjelp du kan få. Dette måtte jeg opplyse min saksbehandler om, faktisk. Ja det er ganske merkelig at vi som er syk eller uten jobb skal måtte lære jobben til disse nav ansatte bedre enn de selv får betalt for å lære.

 

Det er litt av ei mølle. Heldigvis har jeg fått hjelp nå, takket være at jeg ikke tok til takke med den hjelpen jeg fikk i utgangspunktet.

Anonymkode: 72f6a...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det ordner seg. Hold hodet kaldt og legg en plan. Gjør det du må for å fullføre læretiden og skaffe deg en bedre betalt jobb. De pengene du har spart kan du bruke til depositum på en leieleilighet. Prøv å finn styrken i deg selv og ta fornuftige og gjennomtenkte valg. Når du har kommet deg igjennom det er du mange erfaringer rikere og du har en balast som ikke alle har.

Heier på deg og lykke til!

Anonymkode: 56919...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

JEG HAR JOBB, jeg er lærling, men jobben er ræva betalt fordi jeg liksom skal lære mens jeg er på jobb. Har jobbet ræven av meg i ett år så ble jeg gravid.

Anonymkode: 88988...287

En lærlingeplass er ikke en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

JEG HAR JOBB, jeg er lærling, men jobben er ræva betalt fordi jeg liksom skal lære mens jeg er på jobb. Har jobbet ræven av meg i ett år så ble jeg gravid.

Anonymkode: 88988...287

Og alt er alle andre sin skyld...også at du ble gravid før du var ferdig som lærling...du har gått rett i offerrollen-ta litt ansvar for dine egne handlinger så skal du se livet blir bedre!

Anonymkode: 5f17b...845

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎08‎.‎2019 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Var på nav i går fordi jeg ikke har noe sted og bo. Har en baby under året. Tror dere jeg fikk hjelp? Nei! I andre enden av telefonen møtte jeg en frekk dame. Hun sitter der, jævla byråkraten med all makt i hele jævla verden også ber hun meg om å klare meg selv med de usle 20 000 jeg har klart og spare opp? Ikke ville hun tilby nav-garanti eller noe (de fleste som leier skal jo ha 35 000+ i depositum). Håper hun en dag kan kjenne på følelsen hvordan det er og bo under taket til et annet menneske under nåde og ikke klare å tilby sin lille baby en dritt. Føler livet mitt egentlig er ødelagt. Nav skal jeg hvert fall ikke gå til noe mer. Synes det er rart hvordan noen mennesker kan få hjelp både i hue og ræven, mens jeg som er ærlig om min situasjon skal nærmest bli plassert på gaten MED EN LITEN BABY? Håper du leser dette og skammer deg, nav-konsulent!

Anonymkode: 88988...287

Om du konverterer til islam, får du vel masse hjelp. Er et rasistisk system mot nordmenn.

Anonymkode: 74886...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du konverterer til islam, får du vel masse hjelp. Er et rasistisk system mot nordmenn.

Anonymkode: 74886...f48

Hvor har du det fra?? Lovverket er lukt for alle. Opplys deg. 

Anonymkode: d3801...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra?? Lovverket er lukt for alle. Opplys deg. 

Anonymkode: d3801...296

Ikke likt, nei.

Anonymkode: dcc50...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...