Gå til innhold

Nav er et hån mot det norske velferdssystemet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du leser dette og skammer deg, nav-konsulent!

Håper du skammer deg. Ta ansvar for deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG HAR JOBB, jeg er lærling, men jobben er ræva betalt fordi jeg liksom skal lære mens jeg er på jobb. Har jobbet ræven av meg i ett år så ble jeg gravid.

Anonymkode: 88988...287

Hvor er barnets far? Er dere ikke sammen? Hvis det er tilfelle har du rett på; barnebidrag, barnetrygd+en ekstra barnetrygd, overgangsstønad. 

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke ordnet opp i dette FØR barnet ble født? Dersom du har vært lærling, regnes jo dette som jobb, og du får automatisk lønnet permisjon..

Og til dere herlige mennesker som bruker enhver tråd hvor navnet Nav er presentert til en felles runketråd; Er det ikke litt flaut å bruke kvinneguiden til dette? Se hvor tøff jeg er, jeg er med i konkurransen om hvem som klarer å komme opp med de mest ufine kommentarene om folk som trenger bistand fra Nav. Dere er så smakløse og talentløse at jeg nesten må le. At noen finner glede i å sparke noen som ligger nede, sier vel alt om hvor samfunnet har tatt veien. Jeg ser i hvert fall at min politiske stemme var rett, denne gangen også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav gir deg ikke penger og hus kun fordi du ikke gidder å jobbe/jobbet. Du er selv ansvarlig for eget liv.

NAV er til for å hjelpe de som mister jobben og de som blir holdt utenfor arbeidslivet av grunner som ikke er selvforskyldt. 

 

Anonymkode: 76fca...3a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er tidligere Navkonsulent. Det er ikke  sånne som meg setter premissene for hvem som får hjelp eller ikke. Dessuten, hadde du hatt gyldig/godkjent sykdom eller annen fungeringssvikt, ville du stilt sterkere. Mest sannsynlig har de du mener har fått hjelp i  "hue og ræva" en dokumentert grunn til å få mer hjelp enn deg. Navkonsulenter generelt er for overarbeidet til å finne ut av dette på egenhånd. Klarer du ikke selv å ha oversikt må du gå til fastlege og bli henvist videre i systemet. Og da holder det ikke at du har tatt dårlige livsvalg. Det må tyngre årsaker til, så får du hjelp.

Anonymkode: ed65b...3b5

This! 🙌

Anonymkode: b48dd...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er tidligere Navkonsulent. Det er ikke  sånne som meg setter premissene for hvem som får hjelp eller ikke. Dessuten, hadde du hatt gyldig/godkjent sykdom eller annen fungeringssvikt, ville du stilt sterkere. Mest sannsynlig har de du mener har fått hjelp i  "hue og ræva" en dokumentert grunn til å få mer hjelp enn deg. Navkonsulenter generelt er for overarbeidet til å finne ut av dette på egenhånd. Klarer du ikke selv å ha oversikt må du gå til fastlege og bli henvist videre i systemet. Og da holder det ikke at du har tatt dårlige livsvalg. Det må tyngre årsaker til, så får du hjelp.

Anonymkode: ed65b...3b5

Til å være Nav konsulent vet du uhorvelig lite..? Hun skriver at hun har et barn under 1 år..ringer det ikke en bjelle i hodet ditt da? Jeg trodde de aller fleste i dette landet visste hvordan en permisjon fungerer, spesielt de som påstår at de jobber med det..

Anonymkode: a7c6d...7c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er betenkelig at du ikke har hørt om foreldrepenger, overgangsstønad, barnebidrag og barnetrygd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Til å være Nav konsulent vet du uhorvelig lite..? Hun skriver at hun har et barn under 1 år..ringer det ikke en bjelle i hodet ditt da? Jeg trodde de aller fleste i dette landet visste hvordan en permisjon fungerer, spesielt de som påstår at de jobber med det..

Anonymkode: a7c6d...7c0

Om du hadde giddet å lese innlegget under, også skrevet av meg, ville du sett at jeg skriver hun sannsynligvis har krav på overgangsstønad.....
 

Anonymkode: ed65b...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som har lærlingplass, ikke alle er heldige nok til å få det. Du får betalt for å ta en utdannelse, det er slett ikke alle som har den muligheten. Dessuten er de midlertidig. Se framover. Når du er ferdig med utdannelsen får du jobb og full lønn, og står mye friere økonomisk. 

Anonymkode: 84236...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du hadde giddet å lese innlegget under, også skrevet av meg, ville du sett at jeg skriver hun sannsynligvis har krav på overgangsstønad.....
 

Anonymkode: ed65b...3b5

Ah, du måtte bare samle alt dritten i eget innlegg, FØR du kom med konkret hjelp..? Om du virkelig var ansatt som konsulent i Nav, ville du visst at hun har flere rettigheter enn det du lister opp.

Anonymkode: a7c6d...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ah, du måtte bare samle alt dritten i eget innlegg, FØR du kom med konkret hjelp..? Om du virkelig var ansatt som konsulent i Nav, ville du visst at hun har flere rettigheter enn det du lister opp.

Anonymkode: a7c6d...7c0

Jeg er ikke NAV konsulenten hennes. Hovedpoenget i svaret mitt var at hun er sint på feil person. Hun retter sinnet sitt mot en person som er satt til å gjøre en jobb (for å selv å slippe å bli NAV klient, kanskje?). Jeg skrev noe om hvordan hun skulle gå frem for å få riktig hjelp. Du kaller det "dritt", jeg kaller det saklige, nøkterne og relevante fakta.

Anonymkode: ed65b...3b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt Admins om å slette tråden, kan flere rapportere den? Jeg er ikke komfortabel med dette. Jeg trengte bare en utblåsning på nett, siden jeg synes ting er litt vanskelig om dagen.

Anonymkode: 88988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kvartz skrev:

Synes det er betenkelig at du ikke har hørt om foreldrepenger, overgangsstønad, barnebidrag og barnetrygd. 

Jeg tjener ok, så overgangsstønaden kan de gi til en annen som trenger det mer enn meg, det eneste jeg ber om er depositumsgaranti.

Anonymkode: 88988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke blitt husløs over natten? Inntekt skal du også ha, med mindre du virkelig har rotet det til for deg selv. Det virker å mangle en del informasjon her.

Anonymkode: 7598b...616

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener ok, så overgangsstønaden kan de gi til en annen som trenger det mer enn meg, det eneste jeg ber om er depositumsgaranti.

Anonymkode: 88988...287

Du kan bruke os til depositum? Få utleiere godtas garanti fra nav, så her bør du jo være litt smart :) 

Anonymkode: 7598b...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel ikke blitt husløs over natten? Inntekt skal du også ha, med mindre du virkelig har rotet det til for deg selv. Det virker å mangle en del informasjon her.

Anonymkode: 7598b...616

Jeg får vanlig lærlinglønn, jeg har klart å spare litt, men trenger penger til å betale depositum, pga jeg har noen tusenlapper på konto så er det ingen som hjelper meg, mens andre folk jeg vet om som driver og sløser bort penger har fått hjelp, det synes jeg er urettferdig.

Anonymkode: 88988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg får vanlig lærlinglønn, jeg har klart å spare litt, men trenger penger til å betale depositum, pga jeg har noen tusenlapper på konto så er det ingen som hjelper meg, mens andre folk jeg vet om som driver og sløser bort penger har fått hjelp, det synes jeg er urettferdig.

Anonymkode: 88988...287

Hvorfor kan du ikke bruke sparepenger på depositum? 

Anonymkode: ed65b...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen plis hjelpe meg å rapportere tråden. Liker ikke at det stod her, er hormonell om dagen og stakkers nav dama skal ikke få skylden for dette på nett, selv om jeg ikke likte henne.

Anonymkode: 88988...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bruke sparepenger på depositum? 

Anonymkode: ed65b...3b5

Har spart for lite.

Anonymkode: 88988...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er alene med en baby , skal du ha krav på overgangsstønad. Du må skynde deg å søke . Du kan spørre hos campingplasser, om du kan leie der til du får noe annet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor søker du ikke om depositumslån i vanlig bank?

Eller kjøper en depositumgatanti til ca 3000? Du sier jo at du har 20.000.

Hvorfor har du baby når du verken har bolig eller inntekt på stell? Jeg lurer oppriktig, ikke meningen å se ned på noen.

Anonymkode: d3801...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...