Gå til innhold

"Vi holder på å bytte ut befolkningen, å få være delaktig i denne prosessen er veldig positivt."


Gjest Rosetelys

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys

https://www.svtplay.se/video/23447398/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-20-larmet-fran-filipstad

Population replacement har blitt ansett som en konspirasjonsteori. Uppdrag granskning har derimot funnet ut at dette faktisk er reelt. "Larmet från Filipstad" burde være en øyeåpner for selv den mest innvandringspositive.

Sitat

 Vi håller på och byter befolkning. Det kan man tycka vad man vill om, det beror på hur man är lagd. Men det är bara konstaterande av fakta att det faktiskt är det vi håller på att göra och då måste vi förhålla oss till det, säger Jim Frölander, integrationsansvarig i Filipstad.

Arbeidsløsheten blant utenriksfødte utenfor Europa er på hele 80%, åtti prosent! 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/desperata-laget-i-filipstad-efter-flyktingkrisen-inrikesfodda-lamnar-kommunen

Siden 2011 har utbetalingen av sosialpenger økt fra 10 000 000 sek til (estimert) over 30 000 000 sek i 2019.

Hvor lenge klarer Sverige seg som et velfungerende samfunn når så mange ikke kan bidra og er avhengige av utbetalinger fra stat og kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er Sverige et velfungerende samfunn med tanke på alle problemer masseinnvandringen og pk politikerne har fått til? Mitt svar er nei. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
10 timer siden, likestilling skrev:

Tidspunkt for sitatet?

Vil gjerne se kontekst...?

Selve sitatet kommer når det er igjen ca. 26.30. Grafen som kommer rett før uttalelsen hans viser hvordan befolkningsutviklingen har vært de siste årene. Du bør likevel se hele.

Svensker flytter ut, utlendinger flytter inn og står for hele befolkningsveksten.

Edit (lagt til) Kom over denne på Twitter nå. Ikke akkurat oppmuntrende tall :( 

 

 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til utrolig naive politikere.  De flytter vel ut de også når det går opp for dem hva de har sett i gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 timer siden, Stina234 skrev:

Takk til utrolig naive politikere.  De flytter vel ut de også når det går opp for dem hva de har sett i gang.

De bor allerede i områder som ikke er så påvirket av problemene enda.
I filmen ser vi intervju med en blomsterhandler som har valgt å selge butikken sin og deretter flytte. De som er "først" ute til å gjøre dette vil få en grei pris, noe jeg antar hun fikk. De neste, som venter for lenge, vil få dårligere pris i takt med at det er færre svensker, færre med penger å bruke, færre som ønsker å jobbe der og færre som ønsker at de svenske barna skal være en minoritet på en svensk skole. 

Da er du stuck da! Det blir de minst bemidlede som blir sittende igjen med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Rosetelys skrev:

Selve sitatet kommer når det er igjen ca. 26.30. Grafen som kommer rett før uttalelsen hans viser hvordan befolkningsutviklingen har vært de siste årene. Du bør likevel se hele.

Svensker flytter ut, utlendinger flytter inn og står for hele befolkningsveksten.

 

Takker!

Timestamp er 30:55, eller 26:30 IGJEN som du skriver :) Jeg fikk ikke med meg den delen først, så jeg tenkte å understreke om noen vil se...

 

Og JA, det er rett ut det han sier, flere ganger, at de holder på å bytte ut befolkningen... 🤔

De vet nok akkurat hva de holder på med her til lands også....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt sykt.. Hvorfor sånn et behov for å bytte ut befolkningen? Det gjør det jo også langt utryggere for oss naboland å forholde oss til, noe som vi har sett i det siste mtp eksplosjonene i København etc. Hva er liksom målet med dette?

(Har ikke sett dokumentaren må jeg ærlig innrømme)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kommentere annet enn at jeg gjør oppmerksom på at dokumentaren handler om en bygd i Sverige som heter Filipstad. Filipstad har ca 6000 innbyggere, ca like stor som Stavern.

Endret av Gjeste mann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Gjeste mann said:

Skal ikke kommentere annet enn at jeg gjør oppmerksom på at dokumentaren handler om en bygd i Sverige som heter Filipstad. Filipstad har ca 6000 innbyggere, ca like stor som Stavern.

Bra at ikke det er noen problemer i Malmø, der det er over 300 000 innbyggere og ca 55% innvandrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli interessant å se hvordan vi ser tilbake på perioden med masseinnvandring om noen tiår. For meg er det fascinerende hvordan høy innvandring og "multikultur" hele tiden virker å ha vært målet, mens begrunnelsene har variert noe voldsomt. Det er ikke så lenge siden vi ble fortalt at dette var positivt for oss, at vi tjente på dette og at vi var avhengig av innvandringen for å takle "eldrebølgen". I dag vet vi at innvandringen fører med seg veldig mye kriminalitet, og i kjølvannet av dette mange triste skjebner, at det er et enormt økonomisk tapsprosjekt som vi må bære konsekvensene av så lenge vi lever og at innvandringen vil bidra til å øke problemene med "eldrebølgen". 

At en over så lang tid har ført en politikk delvis basert på fullstendig feilaktig grunnlag, og at dette ikke får noen konsekvenser, er mildt sagt påfallende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Det skal bli interessant å se hvordan vi ser tilbake på perioden med masseinnvandring om noen tiår. For meg er det fascinerende hvordan høy innvandring og "multikultur" hele tiden virker å ha vært målet, mens begrunnelsene har variert noe voldsomt. Det er ikke så lenge siden vi ble fortalt at dette var positivt for oss, at vi tjente på dette og at vi var avhengig av innvandringen for å takle "eldrebølgen". I dag vet vi at innvandringen fører med seg veldig mye kriminalitet, og i kjølvannet av dette mange triste skjebner, at det er et enormt økonomisk tapsprosjekt som vi må bære konsekvensene av så lenge vi lever og at innvandringen vil bidra til å øke problemene med "eldrebølgen". 

At en over så lang tid har ført en politikk delvis basert på fullstendig feilaktig grunnlag, og at dette ikke får noen konsekvenser, er mildt sagt påfallende. 

Enig.

Må innrømme at jeg heller ikke har sette dokumentaren, men min tolkning av sitatet er ikke at dette er en villet utvikling, men at det bare er blitt sånn og at den som er sitert bare forholder seg til realiteten. 

Tror ikke på at dette er en bevisst utvikling, men at det er det politiske klimaet som har lagt til rette. Globalisme, parret med berøringsangst for alt som kan minne om rasisme. Uvitenhet og misforstått solidaritet. Sverige har en helt annen historie ift nazisme enn fex Norge, de kalles ikke reservetyskere for ingenting. Sverige har vært en imperialistisk stormakt.

Så har du de sosialistiske kreftene, der fattige og undertrykte fra andre kulturer har tatt plassen til det hjemlige proletariatet. Så innvandring skal ikke kritiseres der i gården.

Endret av Helgeline
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 timer siden, Helgeline skrev:

Må innrømme at jeg heller ikke har sette dokumentaren, men min tolkning av sitatet er ikke at dette er en villet utvikling, men at det bare er blitt sånn og at den som er sitert bare forholder seg til realiteten. 

Tror ikke på at dette er en bevisst utvikling, men at det er det politiske klimaet som har lagt til rette. Globalisme, parret med berøringsangst for alt som kan minne om rasisme. Uvitenhet og misforstått solidaritet. 

Det er jo en villet utvikling. Noen må jo ha villet dette. Hvem og hvorfor er jo de store spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/30/2019 at 4:18 PM, likestilling said:

Takker!

Timestamp er 30:55, eller 26:30 IGJEN som du skriver :) Jeg fikk ikke med meg den delen først, så jeg tenkte å understreke om noen vil se...

 

Og JA, det er rett ut det han sier, flere ganger, at de holder på å bytte ut befolkningen... 🤔

De vet nok akkurat hva de holder på med her til lands også....

 

Hvilket motiv har de, bortsett fra å være "snille"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, gammelt nytt said:

Hvorfor ikke bytte ut befolkningen

Hvorfor ikke ødelegge det velfungerende samfunnet vi har (snart hadde)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, dronne said:

Hvorfor ikke ødelegge det velfungerende samfunnet vi har (snart hadde)?

Ja? Hvorfor ikke? Hvorfor skal vi bry oss om fremtiden når vi kan leve her og nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det er jo en villet utvikling. Noen må jo ha villet dette. Hvem og hvorfor er jo de store spørsmålene.

Ja tror du virkelig det? Da er vi over på konspirasjonsland. Nei, tror heller det er en kjedereaksjon av historiske begivenheter og ideologier som har brakt oss dit vi er i dag.

Det nærmeste vi kommer en villet utvikling er muligens at noen på venstre side kan finne det opportunt å importere folk for å erstatte den tapte arbeiderklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Helgeline skrev:

Ja tror du virkelig det? Da er vi over på konspirasjonsland. Nei, tror heller det er en kjedereaksjon av historiske begivenheter og ideologier som har brakt oss dit vi er i dag.

Det nærmeste vi kommer en villet utvikling er muligens at noen på venstre side kan finne det opportunt å importere folk for å erstatte den tapte arbeiderklassen.

Dersom det ikke hadde vært ønskelig så ville jo noen ha stoppet det før det gikk for langt. Her har det jo gått for langt for lenge siden, det er ikke bærekraftig. Ikke økonomisk og ikke for samfunnet for øvrig. 

Hva mener du med det siste, "erstatte den tapte arbeiderklassen"?
Arbeiderklassen er der enda, men man trenger en utdannelse for å gjøre de fleste jobber i dag. Om ikke en universitets-/høyskoleutdannelse så trenger man i det minste videregående og å kunne lese, skrive og snakke språket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...