Gå til innhold

Søker gode råd og tips....


Gjest Splitter Pine

Anbefalte innlegg

Gjest Splitter Pine

Heisann, nå har vi endelig bestemt oss for å prøve å lage barn.

Men så er det jo en ting jeg lurer på.... Og det er, hvordan kan jeg følge med når jeg har eggløsning og når det er best å "prøve"? :oops:

De fleste sier jo at eggløsning kommer ca 14 dager før mens, men jeg har ikke fått tilbake min mens enda....

Jeg gikk på sprøyte i ca 3 år før jeg nå tok min siste sprøyte i desember. Dvs at jeg skulle tatt i februar.

Hvordan regner jeg ut hvilken pp jeg er i da???

Håper noen har noen gode tips og råd på lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se mitt andre innlegg her; siste sprøyte januar -04 og første mens mai -05..!

P-sprøyte er ikke egnet for de som tenker barn de nærmeste årene, helst bør man være ferdig med barn. Vi har vært klare lenge, først nå kan vi begynne å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, ca 14 dager før mensen egentlig skulle kommet ;)

Du bør rege med at det tar et år eller to å bli gravid etter p-sprøyte, spesielt når du har brukt den så lenge.

Informerte ikke legen om dette FØR du begynte på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

det legen fortalte meg var at det kunne ta opp til et år før mens kom tilbake, og i mellomtiden var det ikke noe som stoppet en fra å bli gravid.

derfor ble jeg litt skuffet av å høre at det har tatt så lang tid for andre, og at min lege da sannsynligvis har gitt meg feil opplysninger.

nettopp byttet lege så får forhåpentligvis noen riktige svar der og hjelp til å få tiden til å gå mens jeg venter for det kan jo bli ganske ille har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å bli gravid forutsetter eggløsning.

Eggløsning som ikke fører til befruktning, fører til mens ca 14 dager senere.

Hvis du går uten mens i et år etter du har slutett med p-sprøyten, betyr det at du også har gått et helt år uten å ha hatt eggløsning.

Sånn sett venter du fortsatt på første eggløsning etter p-sprøyte-slutt. Er du heldig, blir du gravid på første forsøk, dvs ved første eggløsning. Lykk til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Splitter Pine

Æsj, hadde jeg visst det hadde jeg nok aldri brukt sprøyte. ******** lege som sa at det ikke var slik.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Men hvordan kan det da forklares at min stemor fikk barn i desember og ble gravid MENS hun gikk på p-sprøyte????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også min lege informerte svært lite om P-sprøyten..

Men i deklarasjonen som følger pakningen fra apoteket kan mensen variere fra 4 - 31 måneder etter P-sprøyte-bruk. Snittet er 9 måneder. I samme deklarasjon står det også at dette er helt uavhengig av hvor lenge P-sprøyte er brukt. Èn sprøyte er nok..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...