Gå til innhold

Amerikansk rapper rasende på Sverige: – Ville elsket å se noen bombe dritten ut av dette stedet


dronne

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/rampelys/i/Wb3d4Q/amerikansk-rapper-rasende-paa-sverige-ville-elsket-aa-se-noen-bombe-dritten-ut-av-dette-stedet

Azealia Banks (28) langer ut mot svenskene som hun hevder er rasistiske, og kaller dem «stygge, blonde griser».

Banks klager også over at alkoholsalget stenger tidlig, at det er vanskelig å få tak i hasj og at skattene er altfor høye.

Hun har også lagt ut skjermdump av en meldingsutveksling hvor hun skriver at hun ikke vil betale skatt i et land hvor majoriteten er hvite.

Slike uttalelser kvalifiserer normalt for betegnelsen "rasist" blant folk på venstresiden. Men siden rapperen er kvinne og har mørk hud, er nok dette å betrakte som systemkritikk fra en modig representant for de underpriviligerte.

Endret av dronne
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er jo ikke helt i vater virker det som.. Ble hun ikke også "slått" på SAS flyet tilbake til USA?

Når det er sagt, jeg kikket på hele denne utblåsningen hennes på Youtube, og jeg fikk inntrykk av at hun snakket til sine egne i USA som regelrett TILBER skandinaviske land, og sosialisme som skal detaljregulere hver minste lille ting. Den individuelle friheten står tydeligvis veldig sterkt der.

Hun kunne spart seg rasismen da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke helt god hun rapperen. Ikke vet jeg hvem hun er heller...Har jeg levd under en stein...?:klo:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Callisto83 skrev:

Hun er jo ikke helt i vater virker det som.. Ble hun ikke også "slått" på SAS flyet tilbake til USA?

Når det er sagt, jeg kikket på hele denne utblåsningen hennes på Youtube, og jeg fikk inntrykk av at hun snakket til sine egne i USA som regelrett TILBER skandinaviske land, og sosialisme som skal detaljregulere hver minste lille ting. Den individuelle friheten står tydeligvis veldig sterkt der.

Hun kunne spart seg rasismen da.

Tilber skaninavere?

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Tilber skaninavere?

Jeg skrev tilber skandinaviske land. Styresettet vi har, systemet vårt. Det er vel valg i 2020 i statene, og veldig mange demokratiske parter ser til skandinaviske land som himmelen på jord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Callisto83 skrev:

Jeg skrev tilber skandinaviske land. Styresettet vi har, systemet vårt. Det er vel valg i 2020 i statene, og veldig mange demokratiske parter ser til skandinaviske land som himmelen på jord. 

De skulle bare ha visst 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Callisto83 said:

Jeg skrev tilber skandinaviske land. Styresettet vi har, systemet vårt. Det er vel valg i 2020 i statene, og veldig mange demokratiske parter ser til skandinaviske land som himmelen på jord. 

De skulle bare visst hvor ille vi har det her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange hjerneceller i det hodet.  Kan bare ikke forså at noen gidder å gi henne oppmersomhet i det hele tatt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slipper nok langt billigere unna dette, enn hvis det hadde vært en hvit person som hadde kritisert et svart samfunn. Dette blir fort glemt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Godt hun klagde på dårlig tilgang på hasj og alkohol. Da skjønner man jo at dette er noe hun sliter med. Hun må i hvert fall aldri anklage andre for å være rasist, etter å ha slengt ut slike uttalelser mot en hel folkegruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager over hvor forferdelig Sverige er blant annet på grunnlag av hvor vanskelig det er å anskaffe seg hasj der. Altså et rusmiddel hvor en uforholdsmessig stor andel av hennes mindre bemidlede rasebrødre i hjemlandet (hun kalte tross alt Sverige rasistisk) tilbringer lange fengselsstraffer nettopp pga hasj (marihuana) fordi de er svarte og fattige.

Hva mener hun, burde Sverige vært mer som USA?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, dronne skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/Wb3d4Q/amerikansk-rapper-rasende-paa-sverige-ville-elsket-aa-se-noen-bombe-dritten-ut-av-dette-stedet

Azealia Banks (28) langer ut mot svenskene som hun hevder er rasistiske, og kaller dem «stygge, blonde griser».

Banks klager også over at alkoholsalget stenger tidlig, at det er vanskelig å få tak i hasj og at skattene er altfor høye.

Hun har også lagt ut skjermdump av en meldingsutveksling hvor hun skriver at hun ikke vil betale skatt i et land hvor majoriteten er hvite.

Slike uttalelser kvalifiserer normalt for betegnelsen "rasist" blant folk på venstresiden. Men siden rapperen er kvinne og har mørk hud, er nok dette å betrakte som systemkritikk fra en modig representant for de underpriviligerte.

Enda et hjernedødt naut som burde klappet igjen. Hun viser hvor tilbakestående hun er med det hun skriver.

Hun er tydeligvis bare enda en av disse voldelige høyrevridde som USA sliter med:

https://www.vg.no/rampelys/i/XgpOlx/amerikansk-rapper-i-braak-paa-fly-anklager-sas-ansatte-for-diskriminering-og-vold

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skribent09 skrev:

Virker ikke helt god hun rapperen. Ikke vet jeg hvem hun er heller...Har jeg levd under en stein...?:klo:

Sikkert under samme stein som meg i alle fall. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Larsern skrev:

Klager over hvor forferdelig Sverige er blant annet på grunnlag av hvor vanskelig det er å anskaffe seg hasj der. Altså et rusmiddel hvor en uforholdsmessig stor andel av hennes mindre bemidlede rasebrødre i hjemlandet (hun kalte tross alt Sverige rasistisk) tilbringer lange fengselsstraffer nettopp pga hasj (marihuana) fordi de er svarte og fattige.

Hva mener hun, burde Sverige vært mer som USA?

"rasebrødre"???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange grunner til å "bombe driten ut av Sverige", men hun her har vel bommet på det meste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stenalina said:

"rasebrødre"???

Ja? Her er det selvsagt et belastet uttrykk, men les det i amerikansk kontekst (siden hun er amerikansk og mørkhudet). Der er det fullstendig akseptert å identifisere seg med rase, kanskje spesielt blant afoamerikanere og i særdeleshet hos rappere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 21.22, stenalina skrev:

"rasebrødre"???

De er meget rasebeviste i USA

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...