Gå til innhold

Fryseforsøk av blastocyst i naturlig syklus. Erfaring??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gjennom fryseforsøk i naturlig syklus, ble litt overstimulert sist behandling og derfor ble det avbrutt (2 mnd siden)

Fikk satt inn en blastocyst i går og venter mens om 9 dager. Er sykt spent!

Noen med erfaringer? 

Fikk du festeblødning? Hvilken dag? 

Når merket du symptomer på graviditet? 

Når testet du positivt? 

Hvordan levde du under perioden? Noen forhåndsregler? (Alkohol/nikotin ser jeg på som en selvfølge)

Gjerne sleng på mer om du har 😄

Hilsen en veldig spent prøver 

Anonymkode: 3ca7b...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 3 fryseforsøk og alle endte negativt 🤕 trodde jeg hadde festeblødning på første men var visst ikke det . Jeg følte jeg hadde mye symptomer men det er nok bare noe jeg tror når man står i det. Lykke til :)

Anonymkode: 5c2a5...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig ømme brystvorter noen dager etter innsett faktisk . Testet positivt to dager dager før «offisiell» testdag fra klinikken. Hadde kun ømheten som symptom. Jeg levde helt som vanlig, dro på jobb og fikk tiden til å gå med diverse planer etter jobb. Jeg unngikk hard trening, men gikk lange turer. Masse lykke til🤞

Anonymkode: 9b083...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt 3 fryseforsøk og alle endte negativt 🤕 trodde jeg hadde festeblødning på første men var visst ikke det . Jeg følte jeg hadde mye symptomer men det er nok bare noe jeg tror når man står i det. Lykke til :)

Anonymkode: 5c2a5...76a

Åh så kjipt 😕 Var det en blastocyst du satt inn?

Anonymkode: 3ca7b...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innsett av fryst blasto i mai, naturlig syklus. festesmerter dagen etter innsett og testet postitivt på dag 11. Den henger fortsatt i, er 18 uker i dag🙂 prøvde å Leve som normalt, (har en fysisk krevende jobb) Husker ikke når jeg begynte å få gravidsymptomer, men rundt uke 5 kanskje? Lykke til!🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Joesi skrev:

Hadde innsett av fryst blasto i mai, naturlig syklus. festesmerter dagen etter innsett og testet postitivt på dag 11. Den henger fortsatt i, er 18 uker i dag🙂 prøvde å Leve som normalt, (har en fysisk krevende jobb) Husker ikke når jeg begynte å få gravidsymptomer, men rundt uke 5 kanskje? Lykke til!🧡

Så spennende! Jeg 🤞🏼 for at jeg lykkes denne gangen. Og gratulerer til deg med graviditeten ❤️

Anonymkode: 3ca7b...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket på første fryseforsøk for meg. Liten gutt som sover ved siden av meg nå. Lykke til🤞

Anonymkode: 2b41d...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første innsett med fryst blasto i går jeg. Har et barn fra før på 15 mnd som vi fikk med ferskforsøk etter stimulering og egguttak. Sist fikk jeg en sånn skikkelig sterk følelse av at det ville lykkes under innsettet og den vedvarte. 

Den følelsen fikk jeg ikke nå, men det kan jo være bare fordi jeg har en liten en å føy etter dagen lang. Jeg hører veldig mye på hva legen og bioingeniøren sier. Første forsøk var de mer nøktern og sa at "vi fikk se, det var jo ikke så vanlig at det gikk på første forsøk". Andre gang var de superpositive og snakket om hvor perfekt deling de fire cellene hadde hatt og at det var bare å ha troa. Da ble det baby og en 5-dagers på frys. Nå sa de at blasto så veldig fin ut og at de trodde at dette ville gå veien. De har jo rangering på cellene og blastoene, men vi får ikke vite den direkte. I USA får man vite den, at man har to nivå B og en nivå C blasto f eks. Jeg tror det er lurt at vi ikke får vite den, barn bør ikke være rangert før de er påbegynt utvikling en gang, men jeg synes likevel jeg hører det ut fra hvor positive de er da. 

Så vi får krysse fingrene! Jeg kjente meg gravid fra uke fire første gang, men tror hormonkuren påvirket mye, så uten den vet jeg ikke hvordan det blir. Masse lykke til! Krysser fingrene for dere :)

Anonymkode: 4c114...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart ha innsett av blasto i naturlig syklus og tester etter eggløsning nå. Er livredd for at forsøket skal bli avbrutt og eggløsning kommer på «feil» dag, da det offentlige har helgestengt... Noen med erfaringer her? Kan man «jukse» det til på et vis...?

Anonymkode: 205f6...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal snart ha innsett av blasto i naturlig syklus og tester etter eggløsning nå. Er livredd for at forsøket skal bli avbrutt og eggløsning kommer på «feil» dag, da det offentlige har helgestengt... Noen med erfaringer her? Kan man «jukse» det til på et vis...?

Anonymkode: 205f6...4a1

Hadde jeg vært deg, ville jeg gått til en gynekolog for å få en slags antydning på når eggløsning vil inntreffe 

Anonymkode: 5c2a5...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal snart ha innsett av blasto i naturlig syklus og tester etter eggløsning nå. Er livredd for at forsøket skal bli avbrutt og eggløsning kommer på «feil» dag, da det offentlige har helgestengt... Noen med erfaringer her? Kan man «jukse» det til på et vis...?

Anonymkode: 205f6...4a1

Her ble det avbrutt på grunn av helg. Hormonstyrt denne gangen. 

Anonymkode: 9ba25...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mulighet for at innsett dato ble på 17 mai, så måtte kjøpe eggløsning-sprøyte i tilfelle. Tok EL-tester og fikk heldigvis EL sånn at det passa med 16 mai istedet😅 bortkasta sprøyte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Joesi skrev:

Her var det mulighet for at innsett dato ble på 17 mai, så måtte kjøpe eggløsning-sprøyte i tilfelle. Tok EL-tester og fikk heldigvis EL sånn at det passa med 16 mai istedet😅 bortkasta sprøyte da..

Var dette noe du eller klinikken foreslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...