AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hei, jeg er spl.student og går tredje året. Jeg vil egentlig ikke bli sykepleier og er veldig utilpass i praksis. Jeg har fått gode tilbakemeldinger underveis, men jeg merker at jeg ikke vil dette her.... Hvis man jobber på sykehjem og er ansatt som spl.student, hva skjer om man dropper ut (pga. stryk i praksis f.eks.)? Får jeg fortsatt dele ut medisiner (Oslo)? Eller går jeg bare tilbake til å bli pleieassistent? Anonymkode: ce7ac...499
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Jeg ville definitivt fullført uansett, når du har kommet så langt. Det er mange forskjellige ting du kan jobbe med som sykepleier, så synd å gå glipp av. Anonymkode: ee2ff...731 19
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Hvis du allerede jobber på sykehjem, og har tenkt å fortsette - hvorfor slutte på sykepleien? Regner med du går tilbake ja, men vet ikke helt sikkert. Du kan jo ikke få lønn som sykepleierstudent om du ikke er det. Angående medisiner kan assistenter som du antagelig vet dele ut medisiner når de har hatt medisinkurs og opplæring på institusjonen. Men det er mange ting man ikke får gjøre likevel. Anbefaler å fullføre. Uansett om du jobber som sykepleier eller ikke vil det ta seg bedre ut når du skal søke jobb siden. Kanskje finner du sykepleiejobb du liker, det er myé forskjellig. Hva er planen din når du har slutta da? Anonymkode: 59dce...d18 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Ville fullført og tenkt videreutdanning etterhvert. For eksempel familieterapi eller helsesykepleie, eller noe innen psykiatri. Gjør du ferdig sykepleien har du flere muligheter, bedre lønn og på god fot med Lånekassen;) Anonymkode: f8b83...e27 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 På sykehjemmet jeg jobber mister man jobben hvis man ikke er utdannet eller er student. Assistenter får ikke dele ut medisiner hos oss. Anonymkode: 8451d...c8b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sykehjemmet jeg jobber mister man jobben hvis man ikke er utdannet eller er student. Assistenter får ikke dele ut medisiner hos oss. Anonymkode: 8451d...c8b I oslo? Vi har mange assistenter hos oss så det er litt rart at man mister jobben... 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville fullført og tenkt videreutdanning etterhvert. For eksempel familieterapi eller helsesykepleie, eller noe innen psykiatri. Gjør du ferdig sykepleien har du flere muligheter, bedre lønn og på god fot med Lånekassen;) Anonymkode: f8b83...e27 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du allerede jobber på sykehjem, og har tenkt å fortsette - hvorfor slutte på sykepleien? Regner med du går tilbake ja, men vet ikke helt sikkert. Du kan jo ikke få lønn som sykepleierstudent om du ikke er det. Angående medisiner kan assistenter som du antagelig vet dele ut medisiner når de har hatt medisinkurs og opplæring på institusjonen. Men det er mange ting man ikke får gjøre likevel. Anbefaler å fullføre. Uansett om du jobber som sykepleier eller ikke vil det ta seg bedre ut når du skal søke jobb siden. Kanskje finner du sykepleiejobb du liker, det er myé forskjellig. Hva er planen din når du har slutta da? Anonymkode: 59dce...d18 Jeg snakker ikke om å slutte men tenker på hva som vil skje om jeg stryker. Jeg er så demotivert og yrket passer ikke for meg...selv om jeg har fått god tilbakemelding. Vil bare understreke at jeg ikke er en dårlig student. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville definitivt fullført uansett, når du har kommet så langt. Det er mange forskjellige ting du kan jobbe med som sykepleier, så synd å gå glipp av. Anonymkode: ee2ff...731 Anonymkode: ce7ac...499
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er spl.student og går tredje året. Jeg vil egentlig ikke bli sykepleier og er veldig utilpass i praksis. Jeg har fått gode tilbakemeldinger underveis, men jeg merker at jeg ikke vil dette her.... Hvis man jobber på sykehjem og er ansatt som spl.student, hva skjer om man dropper ut (pga. stryk i praksis f.eks.)? Får jeg fortsatt dele ut medisiner (Oslo)? Eller går jeg bare tilbake til å bli pleieassistent? Anonymkode: ce7ac...499 Fortsett. Fortsett. Fortsett. Sykepleieutdannelsen er som en potet, den kan brukes til MYE. Fokuser på å fullføre mes du legger planer for videre. Anonymkode: 40179...61f 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 Du burde fortsette slik at du får fullført de tre siste årene. Husk at du senere igjen, når du er mer motivert for studier, så finnes det ganske mange påbygg-muligheter for videreutdannelser, når du bare har disse tre årene i boks. Det vil gjøre det mye lettere for deg i videre jobbsøk å få jobbintervju, dersom du fullfører dette. Tar seg ikke bra ut å være en som ikke fullfører ting man ikke begynner på. Med mindre man da skulle komme til ta en master eller noe høyere utdannelse senere, som man da fullfører da. Anonymkode: fed8a...845
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #9 Skrevet 28. august 2019 Fullfør! Det er gull verdt å ha en avsluttet utdanning, uansett hva du velger å gjøre etterpå. Anonymkode: 62d92...06b 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #10 Skrevet 28. august 2019 Prøv å finn motivasjon og skuespilleren i deg siste tiden om teorien går bra. Enig med alle over her. Du får vel en del mindre lån omgjort til stipend om ikke du fullfører? Og en sykepleierutdanning kan brukes til mye mer enn å være sykepleier. Anonymkode: 2dfcb...308
Mammamiaa Skrevet 28. august 2019 #11 Skrevet 28. august 2019 Fullfør! Da kan du arbeide med mye bedre lønn enn assistentlønn dersom du tenker å ta en annen utdannelse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 Fullfør! Du kan få jobb som alt fra saksbehandler i en kommune/NAV, kundebehandler i forsikringsselskap, leder i kommunen. Du må ikke jobbe som sykepleier. Anonymkode: db654...650 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 Jeg går mot strømmen her og sier: slutt! Er selv sykepleier og følte det samme som deg hele studiet, og håpte det skulle bli bedre når jeg var ferdig: det ble det ikke!! Greit at du blir en potet, men du får ALDRI ristet av deg spl rollen, den helger fast på deg som et anker, og det et noe alle arb givere henger seg opp i! Jeg har hatt mange ulike jobber utenom spl og innen spl, og det er så frustrerende å alltid bli sett på som en sykepleier som liksom alltid skal være interessert i mennesker og medisin (noe jeg ikke er) uansett hvilken jobb jeg er i! Det er ikke så enkelt å ta videreutdanning som alle skal ha det til, du må jobbe en god del som vanlig sykepleier før det, gjerne fulltid turnus, og det er beintøft når man mistrives! Jeg jobber nå en liten stilling på natt i kommunen som spl, det går greit, men så fort ungene er større og økonomien er litt bedre så blir det videreutdanning her. Jeg tok spl fordi jeg ville bli operasjon eller anestesi spl, men fant desverre ut for seint at sykehus og stress ikke er noe for meg, så da sitter jeg her like langt, straks 40 år, etter x antall jobber jeg ikke trives i! Jeg tviler sterkt på at du mister jobben på sykehjem, men mulig du må ta kurs for å gi ut medisiner! Anonymkode: ce091...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå