Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart i praksis på en institusjon for ungdommer. De er 14-18 år, og det er få ungdommer der. Slik jeg har forstått det så har de hatt det vanskelig, og kan derfor utagere. Det er helt i orden, men jeg vil gjerne bli kjent også. 

Jeg lurer på om noen her enten har jobbet der, eller bodd på et slikt sted, har noen tips og triks? Vil gjerne gjøre mitt beste for ungdommen, og jeg kan tenke meg at det er vanskelig for de at jeg som fremmed plutselig dukker opp for å være der i ti uker. 

Jeg er ute etter positive og negative ting. Vil vite så mye som mulig. Vanskelig å Google seg til alt. 

Anonymkode: d62f3...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd der. Og d vørste vi alle visste det var ansatte som hadde "det sto det i læreboka" holdninger.

Vær ett medmenneske og ikke en som bare har pugga boka. 

Ikke tving deg på, men la ungdommen komme til deg.

Anonymkode: 0f200...078

• Liker 1
Skrevet

Du skal være en stabil, trygg, raus og voksen omsorgsperson. Trygge rammer, struktur, rutiner og det ungdommer trenger for å kunne positivt utvikle seg. Det er ikke et kollektiv eller aktivitetssenter. Det er hjemmet til ungdommene og gjensidig respekt er viktig. Du kommer inn i hjemmet deres og skal være 'forelder' til ungdommer med sår baggasje og særskilte behov. 

Lykke til😊 Hilsen barnevernspedagog 

Anonymkode: 927e0...fd7

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips. :)

Anonymkode: d62f3...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...