Gå til innhold

Sjokkerende ærlig tale om islam og hvordan kvinner under islam har det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne damen ble født i Iran, solgt av faren sin som brud for 50 dollar før hun ble14, og nektet beskyttelse av staten fordi en mann har lov å banke opp konen sin. Jeg anbefaler alle å høre på hva hun har å si. Jeg tror YouTube kanelen er for en konservativ kristen kanal i USA, så den er nok islamfientlig av natur, og hun latterliggjør egentlig vestlig feminisme litt, men jeg kan overse det. Jeg skjønner at kvinnekampen i vesten virker merkelig for henne, og jeg skjønner godt at hun hater islam. Jeg syns bare det viktig at man hører på hva hun har å si. 

Hun siterer islam mye og viser til religiøse tekster som legitimerer behandlingen hun fikk som kvinne, og behandlingen andre kvinner fremdeles får. Hun forteller også om iranske kvinner som er fengslet og hvorfor. 

 

 

Anonymkode: cce5b...d64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du så på tv i går så var det om det Islam vi ikke ser. Islamske miljø er forskjellige. Dette er Iran, men ikke alle deler av Iran er slik. Å gifte bort døtrene sine er ikke vanlige i absolutt alle muslimske familier. 

Anonymkode: 6239e...da2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "anti"-feminist må jeg si meg enig at iranske kvinner er bra. Mennene har jeg lite til overs for. De må vippes av den høye kjeppen de står på. Jeg kjenner to iranske søstre som begge er utdannet sykepleiere i Norge, men de er trukket tilbake i en iransk stue. Nå sitter aller fire i Norge og har null forbindelse med nordmenn.

Jeg vil ha de to tilbake!! Mennene også, aller helst!

Anonymkode: 7ee65...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne damen ble født i Iran, solgt av faren sin som brud for 50 dollar før hun ble14, og nektet beskyttelse av staten fordi en mann har lov å banke opp konen sin

Det er regimets politikk, og har intet med islam å gjøre

Anonymkode: fe716...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er regimets politikk, og har intet med islam å gjøre

Anonymkode: fe716...986

Navnet på Iran er "Den islamske republikk Iran".

De hadde en islamsk revolusjon. De har et lovverk bygd på religiøse lover.

Det er ikke mulig å skille politikk fra religion i Iran. Det blir ikke vedtatt en eneste lov i dette landet hvis den ikke er i tråd med koranen.

Ditt forsøk på å reinvaske religion ved å gi politikk skylden for alt det kjipe er feil.

Anonymkode: a8ef1...c68

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du så på tv i går så var det om det Islam vi ikke ser. Islamske miljø er forskjellige. Dette er Iran, men ikke alle deler av Iran er slik. Å gifte bort døtrene sine er ikke vanlige i absolutt alle muslimske familier. 

Anonymkode: 6239e...da2

Poenget her er at alle tingene som skjedde med henne er lov. Faren kan selge henne, som hun beviste. Mannen kunne slå henne, som hun beviste. Hun kunne giftes bort som barn, som hun beviste. 
Det hjelper ikke si at "Ikke alle gjør sånn", når religiøse stater tillater det fordi det står i koranen. Du kan ikke nekte for at det som står i koranen, akkurat som at kristne ikke kan nekte for det som står i bibelen. Forskjellen er at islamske stater ofte tar det som står i koranen så seriøst at de tillater at kvinner har så og si NULL rettigheter, og null muligheter for frihet. 
Når denne kvinnen sier at hun møtte opp foran en dommer i en alder av 15 år, med skulder ut av ledd og blodig leppe, og ba han om å la henne få skille seg bare for å bli sendt tilbake til mannen sin, så er det noe skikkelig gale. Menn skal ikke kunne banke opp kvinner uten konsekvens. Kvinner skal kunne rapportere vold uten å bli fortalt at det er deres feil fordi de ikke er god nok. 

Anonymkode: cce5b...d64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet på Iran er "Den islamske republikk Iran".

De hadde en islamsk revolusjon. De har et lovverk bygd på religiøse lover.

Det er ikke mulig å skille politikk fra religion i Iran. Det blir ikke vedtatt en eneste lov i dette landet hvis den ikke er i tråd med koranen.

Ditt forsøk på å reinvaske religion ved å gi politikk skylden for alt det kjipe er feil.

Anonymkode: a8ef1...c68

Fordi det er politikken sin feil, akkurat som når staten brukte den norske kirke her hjemme som politisk våpen

Anonymkode: fe716...986

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den før, og kjenner noen fra Iran som kan bekrefte at landet var mye friere før. Mye av det hun sa, gjenkjente jeg faktisk.

Anonymkode: 9c6d8...313

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.8.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Fordi det er politikken sin feil, akkurat som når staten brukte den norske kirke her hjemme som politisk våpen

Anonymkode: fe716...986

Hvis politikken som føres av et regime utgår av en religion, må nødvendigvis politikken ha noe med religionen å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Klossmajor skrev:

Hvis politikken som føres av et regime utgår av en religion, må nødvendigvis politikken ha noe med religionen å gjøre.

Nei, å halshogge, drepe og undertrykke har ingenting med Islam å gjøre

Anonymkode: fe716...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, å halshogge, drepe og undertrykke har ingenting med Islam å gjøre

Anonymkode: fe716...986

Hva som står skrevet hos Wikipedia om islams forhold til halshogging tyder på at halshogging i det minste ikke er helt fremmed for de religiøse tekstene og mange muslimers utøvelse av islam. Det burde være nok å vise til skjebnen Banu Qurayza ble til del etter konflikten med en viss herremann.

Drap og undertrykkelse finner man belegg for i alle de abrahamittiske religionene. Islam er ikke noe unntak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klossmajor skrev:

Hva som står skrevet hos Wikipedia om islams forhold til halshogging tyder på at halshogging i det minste ikke er helt fremmed for de religiøse tekstene og mange muslimers utøvelse av islam. Det burde være nok å vise til skjebnen Banu Qurayza ble til del etter konflikten med en viss herremann.

Drap og undertrykkelse finner man belegg for i alle de abrahamittiske religionene. Islam er ikke noe unntak.

Alle abrahamitiske religionene tar avstand fra drap, men unntak i selvforsvar. 

Anonymkode: fe716...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle abrahamitiske religionene tar avstand fra drap, men unntak i selvforsvar. 

Anonymkode: fe716...986

Det foreskrives dødsstraff for diverse handlinger. En del av dem ganske banale, som ikke har noe med selvforsvar å gjøre. Det er også tilfeller der gud selv har begått drap på uskyldige mennesker. Som da alle førstefødte i Egypt ble drept som straff for at farao ikke ville la israelittene forlate Egypt.

Endret av Klossmajor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/6/2019 at 12:03 PM, AnonymBruker said:

Nei, å halshogge, drepe og undertrykke har ingenting med Islam å gjøre

Anonymkode: fe716...986

Tror du at det hjelper Islam å komme med påstander som er så enkle å tilbakevise? Det skal ikke mer enn noen enkle Google-søk til.

Anonymkode: 6410c...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Jeg tror YouTube kanelen er for en konservativ kristen kanal i USA, så den er nok islamfientlig av natur, og hun latterliggjør egentlig vestlig feminisme litt, men jeg kan overse det.

Man hører og ser det man vil.

Anonymkode: 86161...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at det hjelper Islam å komme med påstander som er så enkle å tilbakevise? Det skal ikke mer enn noen enkle Google-søk til.

Anonymkode: 6410c...145

Killing one man is like Killing the whole of Humanity” Unntaket er selvforsvar som det skrives om i Koranen

Anonymkode: fe716...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Killing one man is like Killing the whole of Humanity” Unntaket er selvforsvar som det skrives om i Koranen

Anonymkode: fe716...986

Det var det med å være konsekvent da. For mye av innholdet er motstridende. Det hjelper ikke med et budskap som sier det ene, når det også formidles et motstridende budskap i en annen del av innholdet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klossmajor skrev:

Det var det med å være konsekvent da. For mye av innholdet er motstridende. Det hjelper ikke med et budskap som sier det ene, når det også formidles et motstridende budskap i en annen del av innholdet.

De gjør ikke det, man må se konteksten. Når de snakker om å drepe er det i selvforvar.

Anonymkode: fe716...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2019 den 3.21, AnonymBruker skrev:

De gjør ikke det, man må se konteksten. Når de snakker om å drepe er det i selvforvar.

Anonymkode: fe716...986

Jeg har allerede nevnt skjebnene Banu Qurayza og de førstefødte i Egypt ble til del. Deres skjebne ble døden som straff. De sistnevnte var attpåtil fullstendig uskyldige. Man kan også regne med at det blant Banuu Qurayza var mange som ble tvunget til strid mot sin vilje. Så vidt jeg har forstått ble likevel alle mennene halshugget - både ledere og de på bunnen av deres sosiale hierarki. Det blir som om Tysklands mannlige befolkning skulle blitt halshugget etter de tapte andre verdenskrig. Hvordan forklarer man dette som selvforsvar?

I koranen står følgende skrevet: "The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter, Except for those who return repenting before you apprehend them. And know that Allah is Forgiving and Merciful." 
Det kan stilles spørsmål ved om det egentlig påberopes selvforsvar her. Utspillet strive with might and main for mischief through the land kan, og blir, tolket ganske vidt. Også har man hadither som går mer i detalj, og kan legges inn i regnestykket i tillegg. Avhengig av tolkninger, kan konteksten være så mangt. Eller mener du Saudi-Arabia og andre islamister som støtter dødsstraff for apostasi og annet tullball, ikke forsvarer forskjellige former for dødsstraff ut fra kontekster i samsvar med tolkninger av islam?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Klossmajor skrev:

I koranen står følgende skrevet: "The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter, Except for those who return repenting before you apprehend them. And know that Allah is Forgiving and Merciful." 
Det kan stilles spørsmål ved om det egentlig påberopes selvforsvar her. Utspillet strive with might and main for mischief through the land kan, og blir, tolket ganske vidt. Også har man hadither som går mer i detalj, og kan legges inn i regnestykket i tillegg. Avhengig av tolkninger, kan konteksten være så mangt. Eller mener du Saudi-Arabia og andre islamister som støtter dødsstraff for apostasi og annet tullball, ikke forsvarer forskjellige former for dødsstraff ut fra kontekster i samsvar med tolkninger av islam?

"those who wage war against Allah" er ganske klart, det menes selvforsvar. Og nei, Sudia Arabia følger ikke koranen nei, ilikhet med de fleste autoritære regimer som bruker religion for å opprettholde egen makt, inkludert regimene Norge lå under.

Anonymkode: fe716...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...