Gå til innhold

Oppstart av ivf i det offentlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått til å få barn i over 8 år, og syntes fortsatt at det var helt jævlig å ikke få til nr to. 

Er helt normalt skrudd sammen, og nei, det er ikke et hån mot barnløse at de som ikke får til nr to syns det er jævlig og at det blir en stor sorg. 

Og det er jo du som begynner med alskens absurde greiee i stedenfor å holde deg til tena i tråden. 

For å bruke det andre argumentet som bare er så ufattelig teit: har man ikke råd til å betale hele gildet selv fra start, har man kanskje ikke råd til selv et barn da eller? 

Fader og teit. Pell deg ut av tråden omdu ikke har noe annet enn avsporinger å komme med. 

Anonymkode: 0f224...e9e

Støtter denne!! Slike folk har ingenting å gjøre på disse forumene.

 

Her skal vi alle være for å støtte hverandre i en tøff tid. 

Anonymkode: 1816c...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne!! Slike folk har ingenting å gjøre på disse forumene.

 

Her skal vi alle være for å støtte hverandre i en tøff tid. 

Anonymkode: 1816c...556

Folk med egne meninger har ingenting på et forum å gjøre? Nei, la oss dulle med hverandre og ikke ha noen sterke meninger 🙄

Anonymkode: 5a02a...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med egne meninger har ingenting på et forum å gjøre? Nei, la oss dulle med hverandre og ikke ha noen sterke meninger 🙄

Anonymkode: 5a02a...f2b

Noen ganger kan man holde meningene sine for seg selv. Vedkommende har sagt at det er en tøff prosess. Da er det en tøff prosess for vedkommende  uansett hva du syns. Ingen kan bestemme hva andre skal føle. 

Og når noen sier at noe er vanskelig så støtter man vedkommende, det er hvertfall det man ville gjort til vanlig. 

Bortsett fra idioter på anonyme forum da. 

Anonymkode: 24ca4...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger kan man holde meningene sine for seg selv. Vedkommende har sagt at det er en tøff prosess. Da er det en tøff prosess for vedkommende  uansett hva du syns. Ingen kan bestemme hva andre skal føle. 

Og når noen sier at noe er vanskelig så støtter man vedkommende, det er hvertfall det man ville gjort til vanlig. 

Bortsett fra idioter på anonyme forum da. 

Anonymkode: 24ca4...574

Jeg er jo i akkurat samme situasjon og må da få si min mening. Jeg synes det er mer respektløst å sitte på et forum, hvor folk sliter med å få første barn, og si at man har det like jævlig fordi man ikke får barn nummer to.

Anonymkode: 5a02a...f2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unner du ingen å kunne få ett søsken til sitt ene barn dem har? Er du virkelig så sjalu?

Anonymkode: 1816c...556

Det er mest sannsynlig ikke sjalusi det dreier seg om, men at det er så mange som allerede står i kø for sitt første IVF-forsøk i det offentlige, slik at kanskje disse bør bli prioritert først? Og dersom man ønsker søsken at man må belage seg på venteliste eller å dra til utlandet for å få dette dekket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo i akkurat samme situasjon og må da få si min mening. Jeg synes det er mer respektløst å sitte på et forum, hvor folk sliter med å få første barn, og si at man har det like jævlig fordi man ikke får barn nummer to.

Anonymkode: 5a02a...f2b

Jeg er enig i at vedkommende er heldig som har opplevd å få barn hvertfall 2æ1 gang, ja. Har ingen jeg heller, håper at ivf forsøket blir klaff. 

Men er vel ingen konkurranse i hva som er verst. Vi får jo hjelp alle sammen 😊

Anonymkode: 24ca4...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Aquarius04 skrev:

Det er mest sannsynlig ikke sjalusi det dreier seg om, men at det er så mange som allerede står i kø for sitt første IVF-forsøk i det offentlige, slik at kanskje disse bør bli prioritert først? Og dersom man ønsker søsken at man må belage seg på venteliste eller å dra til utlandet for å få dette dekket.

Ventelisten er ikke så altfor stor i det offentlige :) vi har vært gjennom flere forsøk det siste året i det offentlige og kan ikke klage på ventetiden. 

Anonymkode: 1816c...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint å ha det som prinsippsak når man har økonomi til å velge privat? 

Anonymkode: a7628...5c3

Tenk på de som er enslige og ønsker barn. De får ikke en gang behandling i Norge, ikke vurdering en gang. Så de er enda lenger ned på rangstigen og får ikke støtte til medisiner eller forsøk og må betale alt fra egen lomme, prinsippsak eller ikke. Så derfor synes jeg det blir for enkelt å avfeie noe slikt som en prinsippsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ventelisten er ikke så altfor stor i det offentlige :) vi har vært gjennom flere forsøk det siste året i det offentlige og kan ikke klage på ventetiden. 

Anonymkode: 1816c...556

Det er i så fall gode nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at vedkommende er heldig som har opplevd å få barn hvertfall 2æ1 gang, ja. Har ingen jeg heller, håper at ivf forsøket blir klaff. 

Men er vel ingen konkurranse i hva som er verst. Vi får jo hjelp alle sammen 😊

Anonymkode: 24ca4...574

Jeg har også et barn fra før og går derfor privat for å få hjelp med nummer to. Jeg synes ikke jeg har noe i det offentlige å gjøre, og det synes jeg heller ikke andre som har barn fra før burde ha heller. Det var lenge stengt for søskenforsøk og det håper jeg kommer tilbake. 

Lykke til med dine forsøk. Håper det klaffer fort. 

Anonymkode: 5a02a...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også et barn fra før og går derfor privat for å få hjelp med nummer to. Jeg synes ikke jeg har noe i det offentlige å gjøre, og det synes jeg heller ikke andre som har barn fra før burde ha heller. Det var lenge stengt for søskenforsøk og det håper jeg kommer tilbake. 

Lykke til med dine forsøk. Håper det klaffer fort. 

Anonymkode: 5a02a...f2b

Hva med de som har gått probat først da og fått barn? Som ikke har benyttet seg av offentlige tilbudet? 

Anonymkode: 24ca4...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som har gått probat først da og fått barn? Som ikke har benyttet seg av offentlige tilbudet? 

Anonymkode: 24ca4...574

Privat. Syns du de har rett på søskenforsøk offentlig? 

Anonymkode: 24ca4...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som har gått probat først da og fått barn? Som ikke har benyttet seg av offentlige tilbudet? 

Anonymkode: 24ca4...574

Vi gikk privat første gangen også, men det var fordi vi ikke ønsket å vente lenger. Jeg burde fortsatt ikke få hjelp av det offentlige til barn nummer to, synes jeg. 

Anonymkode: 5a02a...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk privat første gangen også, men det var fordi vi ikke ønsket å vente lenger. Jeg burde fortsatt ikke få hjelp av det offentlige til barn nummer to, synes jeg. 

Anonymkode: 5a02a...f2b

Det har ingenting å si hva din personlige mening er, så lenge det er et regelverk som sier at par også skal få søskenhjelp.

Anonymkode: a7628...5c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting å si hva din personlige mening er, så lenge det er et regelverk som sier at par også skal få søskenhjelp.

Anonymkode: a7628...5c3

Selvfølgelig har min mening noe å si, hjelpes for en holdning du har. Jeg er fullstendig klar over hvordan regelverket er, men er i min fulle rett til å mene at det er feil og håpe at det blir endret.

Anonymkode: 5a02a...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting å si hva din personlige mening er, så lenge det er et regelverk som sier at par også skal få søskenhjelp.

Anonymkode: a7628...5c3

Hva tenker du forresten om det å få barn nummer tre? Burde ikke det være dekket? Kan ikke det føles like sårt for noen at de ikke får tre barn? Nysgjerrig på hvordan du stiller deg til det.

Anonymkode: 5a02a...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har min mening noe å si, hjelpes for en holdning du har. Jeg er fullstendig klar over hvordan regelverket er, men er i min fulle rett til å mene at det er feil og håpe at det blir endret.

Anonymkode: 5a02a...f2b

Og jeg synes du har en pussig holdning som føler for å angripe ts (og andre) for å ville ha søkenforsøk. 

Anonymkode: a7628...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det gikk overaskende fort.

Legen sendte henvisning til Rikshospitalet september 2018. Forsamtale i november, og starter på medisiner i januar. I februar ble jeg gravid. (Men mistet, og fikk starte fort med fryseforsøk)

Lykke til 💗

Anonymkode: ebb7a...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gikk privat første gangen også, men det var fordi vi ikke ønsket å vente lenger. Jeg burde fortsatt ikke få hjelp av det offentlige til barn nummer to, synes jeg. 

Anonymkode: 5a02a...f2b

Da burde det ikke være støtte til første heller, de fleste velger å forsøke på nr 2 av hensyn til barnet de allerede har. 

Anonymkode: 2699f...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...